Толтаксите може да сe запазят или намалят заради пандемията

Толтаксите може да сe запазят или намалят заради пандемията

Ремонт на отсечката от Чирпан – Стара Загора започва от септември

Промяна в системата на толтаксите ще има, вероятно ще бъде  в посока запазване или намаление на тарифата и допълване обхвата на пътищата , заради пандемията. В момента Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) извършва статистика на трафика за да се отчете намалението на международния и вътрешен трафик и  се реши дали да се увеличи и допълни обхвата от пътища при запазване на тарифата и дори намаляване или увеличаване да се избере. Това заяви председателят на Агенция Пътна инфраструктура Георги Терзийски пред БНТ.

От въвеждаето на толсистемата на 1 март досега са  събрани около 50 млн лева от пътни такси за минаване по Републиканската пътна мрежа. Основният трафик,  около  70 000 товарни автомобили  до момента са оборудвани с електронни устройства, с които се събират такси. Отделно са продадени  над 1 милион  маршрутни карти за еднократни пътувания.

За да облекчим летния трафик по Южното Черноморие на  1 юли завършихме  5 виадукта на Тракия и обновихме асвалтовата настилка на участъците. По същата причина пуснахме с временна организация на движението и обхода на  Поморие, което облекчи пътуващите по направление  Бургас  –  Слънчев бряг, обясни Терзийски.

Отсечката Чирпан – Стара Загора на АМ „Тракия“, която тормози шофьорите няма да остане в това състояние още дълго време. През 2015 г. обследвахме целия участък. Възложихме изготвянето на технологичен проект, който вече е одобрен от Института по пътища и мостове. В момента се остойностява, тъй като имаше спекулации по отношение на необходимите за него средства.  Той ще струва коло 60 млн лева, като пътната агенция и „Автомагистрали“ ЕАД  имат готовността след средата на септември да започнат дейности в определени участъци на този път от 156 до 208 км, който изнервя шофьорите и създава неудобства.  Дейностите по тази отсечка започваме през септември за да не затрудним летния отпускарски трафик. Поетапно ще бъдат извършвани отделни ремонтни дейности като се започва с  платното в посока Бургас.

По АМ „Хемус“ продължават ремонтите след тунел Витиня и тръбата в посока София през целия летен сезон. Ще бъде неудобно за шофьорите, но това са абсолютно наложителни ремонти, обясни председателят на АПИ Георги Терзийски. Причината, че и в тунел Витиня имаме постоянно конструктивни изненади от изграждането на съоръжението досега. Проблеми наложили  препроектиране и осигуряване на по сериозни средства за ремонт.  В момента сметката в момента е около 40 млн. лева.

Дружеството „Автомагистрали” работи усилено до края на годината да бъдат завършени както тръбата така и двата виадукта след нея, които не са ремонтирани от построяването си преди 30 години. Ремонтът на двете съоръжения и тръбата на Витиня ще излезе около 60 млн лева.

Работи се и по нови отсечки по магистрала „Хемус“. Независимо че отсечката  Белокопитово – Буховци е планирана за пуск пред 2021 г. строителите работят усилено и се очаква да завършат предсрочно 16-те км до края на 2020 г.  

Магистрала „Черно море“ също е приоритет на агенцията и в момента се разглеждат няколко варианта на идейния проект.  Невидимите дейности извършвани по същинските строителни работи са изключително тежки и неблагодарни.

Проблемите по АМ „Струма“ са свлачищата.  На 9 км на магистралата се извършват довършителните укрепителни работи, които са започнали още 2018 г.  В момента се довършва укрепването на откосите, като движението  се извършва по другото платно. До 30 октомври ще приключи укрепването.

На 23 юни започнахме и в момента много усилено работим и по укрепване на срутищата на пътя до Рилския манастир. Трябва да се изгради 150 метра подпорна стена с височина над 4 метра, която да укрепи ската. За улеснение на пътуващите е въведена организация на движението като в почивните дни, официалните и църковните  празници – от 13 часа в петък до неделя не се извършват строителни дейности.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.