Новата тол система тръгва с тестови тарифи между 18 и 25 ст. за километър, но реални суми няма да се начисляват по нея.

Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) вече пусна във физическа експлоатация системата за таксуване на тежкотоварни превозни средства.

На терен ще се отчитат реални данни


от бордови устройства и маршрутни карти, за да се добие представа за разходите на превозвачите. Най-ниската цена от близо 18 ст./км е за камионите EURO VI, а най-високата – близо 25 ст./км, е за камиони над 12 тона с четири и повече оси EURO І и EURO ІI, които се движат по магистрали, първи и втори клас пътища. Така при маршрут София – Бургас превозвач с камион над 12 тона с 4 оси и Евро 5 категория ще плати 73,49 лева.

От следващия вторник (20 август) транспортните фирми ще имат възможността да се запознаят с работата на тол системата в четири демонстрационни центрове в страната – София, Пловдив, Варна и Русе. В тях ще може да се тества купуването на маршрутна карта от четирите канала, по които АПИ ще ги продава – терминал за самообслужване, сайта www.bgtoll.bg, мобилното приложение и от гише, обяви членът на УС на пътната агенция и бивш директор на Националното тол управление (НТУ) проф. Олег Асенов. С тези тестове започва техническата експлоатация на тол системата, като в нея

поетапно ще бъдат включвани


отделни компоненти. След като тя приключи успешно, до няколко месеца, но не по-късно от 1 март 2020 г., ще започне и търговската й експлоатация, при която тежкотоварните автомобили ще преминат от винетки към тол такси.

Очаква се от тол системата на година да се събират 600 млн. лева, а от винетките приходите да бъдат 220 млн. лева. Тол системата стартира с около 6000 км от републиканската мрежа. Това ще са основно автомагистрали, първи и част от пътищата втори клас, както се договори премиерът Бойко Борисов на среща с превозвачи през месец май. В следващите седмици се очаква да стане ясен точният обхват на тол системата, обяви Асенов

включително и спорните трасета

като Северната скоростна тангента.

В сградата на НТУ председателят на УС на АПИ Георги Терзийски и изп. директор на „Капш Трафик Солюшънс“ ДЗЗД Михаел Вебер размениха приемо-предавателните протоколи, с което държавата приема тол системата, в това число 100 новоизградени и 100 преоборудвани стационарни контролни точки. За останалите 95 съществуващи контролни точки, на които са монтирани трафик камерите на АПИ, предстои преоборудване с лазерни скенери и камери. Срокът по договора с изпълнителя е до февруари 2020 г.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.

Без тирове между София и Пловдив само при силен трафик

За първи път спирането на тежкотоварните превозни средства ще бъде само в посоката с очакван засилен трафик по натоварени участъци. Това предвижда проект на заповед за временна организация на движението на моторните превозни средства над 12 тона по участъци от републиканската пътна мрежа, която ще е в сила от 1 януари 2020 г.