Въпреки че това е един оптимистичен срок, тол системата в България би могла да започне да работи на 1 февруари. Възможно е това да се случи дори още по-рано, но може и по-късно. Това каза директорът на Националното тол управление Олег Асенов в сутрешния блок на bTV.

Датата 1 февруари е оптимистичен вариант от гледна точка на техническа, организационна и нотификационна среда, има доста процедури, които трябва да преминат. Необходима е нотификация от Европейската комисия за новия обхват на системата, която отнема време, за да могат европейските провайдъри също да дойдат. Това ще стане едва след тази нотификация, обясни Асенов и добави, че все пак крайният срок за старта на тол системата е 1 март 2019 г.

Екипът на Агенция „Пътна инфраструктура“ има „огромно желание да започнем и по-рано, но най-важното в момента е добре да се подготвим и да започнем плавно и ефективно. Това е нашата цел“, посочи Асенов.

В следващите няколко седмици предвиждаме интензивни разговори в работните групи и обществения съвет, за да стигнем до консенсус, който ще позволи да пуснем тол системата, обяви директорът Националното тол управление. Без тарифи и покритие тя няма как да стартира, допълни той. 

По думите му към момента се работи с последната тестова тарифа, която е обсъждана на обществения съвет. „Това е между 18 и 25 стотинки на километър изминато разстояние за товарен камион над 12 т с четири и повече оси. При тази тарифа още при първите тестове превозвачите видяха, че разстоянието София – Бургас струва 73 лв. Още при първия разговор те казаха, че може би още е необходимо да се обсъждат тарифите“, посочи Асенов.

Той уточни още, че на базата на тарифа от 18-25 стотинки на километър очакваните приходите от тол системата ще са около 600 - 650 млн. лв. „Относно минимума, който трябва да плащат превозвачите по тол системата - тарифи под 15 стотинки на километър, то те вече не са здравословни. Това е моето лично мнение. Ние вече имаме точни разчети на базата на статистиките от винетките и при такива тарифи от 15 стотинки приходите само от тол няма как да бъдат повече от 550 млн. лв.“, посочи проф. Асенов. „Ако минем на 15 стотинки за километър, отиваме на 550 млн. лв. само от тол и остават само около 200 - 220 млн. лв. от винетки, които ще се добавят. Така че санитарният минимум при 15 стотинки ще бъде комбинирано от двата типа таксуване около 750 млн. лв.“, добави той

Асенов подчерта, че в момента тестовете вървят успешно и има интерес в демо центровете, като превозвачите изказват мнение и препоръки. Най-честите притеснения са свързани с точките на интерес и изборът на маршрути.

Освен това той посочи, че поставени сензори на земята извършват осово претегляне на дадено превозно средство, за да се изчисли дали е претоварено. При установени нарушения органите поемат съответния камион и съставят акт и административно нарушение. 

По темата: тол система
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.