0

Т очките в текстовите съобщения стряскат младите хора, защото им се струват много рязки и дори израз на гняв, пише в. "Мирър", цитиран от БТА.

Точките в текстовите съобщения стряскат младите хора, защото им се струват много рязки и дори израз на гняв, пише в. "Мирър", цитиран от БТА.

Тийнейджърите и младежите на 20 години, наричани поколение Z, защото са израснали с мобилни телефони и технологии, пишат есемеси и текстови съобщения в социалните мрежи с много малко пунктуация. Затова, ако видят точка, я възприемат като знак за раздразнение или пасивна агресивност.

"Ако изпратите текстово съобщение без точка, пак е съвсем ясно, че то е пълно - обясни д-р Лорен Фонтейн от университета в Лайден. - Затова, ако бъде добавен допълнителен знак за края му, младите мислят, че той има допълнително значение".

Изследване на университета Бингамтън в Ню Йорк от 2015 г. показа, че студентите възприемат текстовите съобщения с точка като неискрени, а ако завършват с удивителна, им се струват сърдечни.

Според ръководителя на изследването Силия Клин, когато разговаря, човек предава емоциите с изражение на лицето, промяна на тона, с поглед. Тези механизми липсват в съобщенията. Затова младите хора използват толкова много емоджита.

Проф. Дейвид Кристъл, който е водещ езиковед в света, твърди в книгата си "Да кажеш нещо", че смисълът на точката се променя фундаментално. Според него точките в интернет вече стават емоционален знак.