Откритието се случва три дни след като започнала програмата, съобщи Си Би Ес.

Младежът следял за т.нар. тясна двойна система – случай, при който две звезди орбитират една около друга и формират затъмнение, което наблюдаваме от Земята.

Планетите с две слънца обикновено са трудни за засичане. Към момента учените са установили малко над 20, като първата е открита през 1993 г.

Планетата TOI 1338 b веднага предизвика сравнения с дома на героя Люк Скайуокър – планетата Татуин заради очарователните си две слънца.

Новооткритата екзопланета е с размерите на Сатурн и е 6,9 пъти по-голяма от Земята, което прави шанса за живот на нея почти нулев. TOI 1338 b е единствената планета в системата TOI 1338, която е на 1300 светлинни години от нашата планета, намира се в съзвездието „Пиктор“ и орбитира звездите си на всеки 95 дни.

Двете слънца от своя страна се обикалят на всеки 15 дни. Едната звезда е около 10% по-голяма от Слънцето, докато другата е по-студена, затъмнена и е една трета от масата на Слънцето.

TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) е открил и свят с размерите на Земята. Предполага се, че на него може да има и вода. TOI 700 d е относително близко до Земята - 100 светлинни години.

А най-близката звезда до земята след Слънцето – „Проксима Кентавър“ е на едва четири светлинни години.

Кои зодии кръшкат с няколко едновременно

Представителите на някои зодии за нищо на света не биха изневерили, други прегрешават, само ако връзката им куца сериозно. А трети са изпечени кръшкачи. Вижте кои са:

Новият вирус затвори Китайската стена

Някои части от Великата китайска стена ще бъдат затворени от днес за туристи, за да се предотврати разпространението на новия коронавирус, предаде Ройтерс.

Кога и как си отмъщава всяка зодия

Колкото и да твърдим, че сме мили и добри, всички се вбесяваме понякога и сме склонни да си отмъстим. Но го правим по различен начин... Вижте какви са склонностите на всяка зодия и се пазете!