Значителни усилия бяха нужни на Tesla, за да придобие влияние в производството на електрически превозни средства (EV) и в цялата автомобилна индустрия. Не липсваха проблеми за компания от Пало Алто, но започва 2019 г. като производител на най-продаваното луксозно превозно средство в САЩ, след като първи път в историята си записа тримесечни печалби и сега претендира за безпрецедентен дял от пазара на EV, стартирайки продажби в Китай и Европа. Но новите пазари, водят и нови конкуренти, като утвърдените автопроизводители се готвят да пуснат свой нови електрически автомобили.

Подобно на поведението на ексцентричния си изпълнителен директор, историята на Tesla е също толкова повратна и увлекателна. Заявявайки отдавна целта си, да стимулира използването на привлекателни електрически превозни средства за ускоряване на прехода към устойчива енергия в света, предложенията на компанията продължават да привличат все повече и повече хора към транспорта без вредни емисии.


Това се дължи предимно на Model 3 на Tesla, първоначално представен, като масово превозно средство с цена от $ 35.000, въпреки че досега компанията продава по-скъпи версии на по-високи цени. Засега цената е между $ 42.900 и $ 60.900, преди допълнителните екстри, като Enhanced Autopilot и подобрения на мощността.

Изглежда, че когато хората в САЩ помислят за електрическите автомобили, това е Tesla. Но ако компанията се изправи пред конкуренцията на световните пазари, конкуренцията ще дойде от Китай, където търсенето се покачва и е от доста време.


Продажбите на електрически превозни средства в Китай надминаха продажбите на електрически превозни средства в САЩ още през 2015 г. и оттогава само нарастват. Според Световния икономически форум (WEF), през 2018 г. в Китай са били продадени 1.26 милиона електрически превозни средства, в сравнение с едва 361 307 в САЩ, като продажбите са нараснали с 62%, в сравнение с 2017 година.


Китайският производител на автомобили BYD произвел почти половината, като е продал 520.100 през 2018 г., според InsideEVs, въпреки че Tesla ще се опита да получи дял от пазара, когато започне да произвежда автомобили в своята фабрика Shanghai Gigafactory, до края на тази година. Все още, електрическите автомобили представляват малка част от общите продажби на автомобили в световен мащаб, едва около един процент, въпреки че WEF отбелязва, че пазарът е нараснал шест пъти от 2013 г. и се е удвоил от 2015 г. до сега.


Всичко това показва, че настъпва критичен момент в историята на Tesla и изобщо електрическите превозни средства. Компанията е прекарала последните 16 години в усъвършенстване на методите си за производство на електрически превозни средства, като водещата позиция на компанията в САЩ сега е неоспорима. Има много различни променливи, като регулации, данъчни стимули и най-вече, потенциалните производствени проблеми, от който Tesla страда вече толкова дълго време.

Това са само прогнози от сферата на маркетинга, докато тук фокуса е върху новите и предстоящи електрически автомобили с представяне, обсег и цени, които биха могли да отвлекат вниманието на клиентите от Tesla. Тези цени са само приблизителни и може да варират според различните пазари. В сравнението, липсва Тойота, която въпреки че има смели планове за пазара на EV, изглежда отлага този момент. Също така са включени по-малко популярните, но от по-висок клас Model S и Model X.

 
Tesla Model 3

Цена: $ 42.900
Обсег: 425 км
Наличност: Сега


Tesla Model 3 е среден клас седан със, задвижване на задните колела, но все още не на масово достъпна цена, въпреки обещанията на компанията, че работи върху това. Автомобилът се продава в забележителни количества за EV, въпреки че главният изпълнителен директор Илон Мъск (Elon Musk) смята за истински конкуренти на Tesla бензиновите автомобили, като част от мисията си да намали глобално употребата на изкопаеми горива.


Tesla Model S

Цена: $ 85.000
Обсег: 500 км
Наличност: Сега

Tesla Model X

Цена: $ 88 000 за базовия модел
Обсег: 434 км
Наличност: Сега

Nissan Leaf e+
 
Цена: около $ 38.000 за Япония.
Обсег: 363 км
Наличност: средата на годината за Европа

Nissan Leaf почти винаги присъства в сравненията на EV, но въпреки това от представянето му през 2010 г. в САЩ са закупени едва около 128.000 автомобила, като Model 3 надмина тази бройка само за миналата година. Nissan се надява, че Leaf e +, който предлага с около 40% по-голям обсег от предишния модел, ще може да навакса разликата.

Jaguar I-Pace SUV

Цена: от $ 69.500
Обсег: 386 км
Наличност: Сега

Първият изцяло електрически автомобил на Jaguar, I-Pace SUV се позиционира по-близко до Model X отколкото Model 3, но отстъпва малко по отношение на обсег. Цената му е значително по-ниска от на Model X и може да привлекателна за клиентите, които обмислят закупуването на подобрен Model 3.

Audi E-tron SUV

Цена: от $ 74.800
Обсег: 402 км
Наличност: пролетта на 2019 година

Първият напълно електрически автомобил на Audi бе отдавна очакван и е част от по-мащабен план на компания, който включва предлагането на 20 електрически модела до 2025 г. E-tron SUV ускорява от 0 до 100 км / ч за 5.5 секунди, което е доста добре за SUV, но изостава доста от другите луксозни електрически автомобили, като Model X с 3.1 секунди

Mercedes EQC

Цена: Неизвестна
Обсег: 450 км
Наличност: средата на 2019 година

Това е първия сериен автомобил, изграден върху новата EQ платформа на Mercedes-Benz, на стойност € 10 милиарда, предназначена да служи за основа на електрическите модели на компанията, през следващите години. EQC е с електрическо задвижване на четирите колела с мощност от 300-kW (402 к.с.) и достига 100км / ч за 4.9 секунди.

Hyundai Kona

Цена: $ 36.450
Обсег: 415 км
Наличност: началото на 2019 година

Електрическият SUV на Hyundai е много скъп за масите и е част от настъплението на южнокорейския автопроизводител на пазара на EV с планираната линия от електрически автомобили IONIQ. Електрическата Kona изглежда като модела задвижван от изкопаеми горива, но с някои козметични промени, които включват плътна радиаторна решетка.

Kia Niro

Цена: около $ 38.000
Обсег: 386 км
Наличност: само в някои щати в САЩ от началото на 2019 година

Първата изцяло електрическа версия на компактния кросоувър на Kia, Niro EV разполага с 201 к.с. и 394 Нм въртящ момент. Kia планира да използва това електрическо задвижване в по-голямата част от електрическите си автомобили, очаквани в бъдеще.

Porsche Taycan

Цена: $ 90.000 очаквана цена за базовия модел
Обсег: 804 км
Наличност: 2020 година

До скоро познат, като концепцията Mission E, Porsche Tascan е първият напълно електрически спортен автомобил на компанията и разполага с подобаващи характеристика. Tascan ще ускорява до 100 км / ч за по-малко от 3.5 секунди, а до 200 км / ч за под 12 секунди и според слуховете ще изминава впечатляващите 804 км, с едно зареждане.

Volvo Polestar 2

Цена: неизвестна
Обсег: неизвестен
Наличност: неизвестна

Почти нищо не е известно за Polestar 2, поне за сега, но това ще бъде първото Volvo, което ще бъде с изцяло електрическо задвижване. Известно е само, че Polestar 2 се изгражда, за да се конкурира директно с Tesla Model 3 и се очаква да бъде в този ценови диапазон. Компанията е насрочила официалното представяне на модела за 27 февруари, така че съвсем скоро всичко ще стане ясно.

BMW i3

Цена: $ 44.500
Обсег: 257 км
Наличност: сега

Също като Nissan Leaf, електрическият седан BMW i3 се предлага от доста време, но компанията се надява, че скорошното освежаване ще привлече нови почитатели на модела. Модела за 2019 предлага по-голям обсег, благодарение на новата 120-Ah батерия, вградена в шасито. Електромоторът осигурява 170 к.с. (125 кВт) и ускорява i3 до 100 км / ч за 7.3 секунди.

Chevrolet Bolt

Цена: $ 36.620
Обсег: 383 км
Наличност: сега


Друг познат модел от пазара на EV, последният модел Bolt се е справил с недостатъците на предишните модели и сега предлага обсег, сравним с другите електрически автомобили, участващи в сравнението, и се предлага на много привлекателна цена. Bolt достига 97 км / ч за по-малко от седем секунди и може след половин час бързо зареждане да измине 145 км.

По темата: EV K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Илън Мъск гласи 1000 ракети за Марс

Изпълнителният директор на компанията за космическа технология SpaceX Илън Мъск заяви, че ще му трябват 20 години и 1000 космически кораба, за да построи град на Марс, което е неговата дългосрочна визия.