Темида плати 1,5 млн. лв. за мерки срещу COVID-19

Стефан Гроздев, член на ВСС и зам.-председател на комисията „Управление на собствеността на съдебната власт”:

Темида плати 1,5 млн. лв. за мерки срещу COVID-19

  • Г-н Гроздев, в бюджета на съдебната власт за 2021 г. предвидено ли е увеличение на парите за издръжка на сградите на съдебната власт? Тази година тя е била 15 600 000 лв.
  • Средствата за издръжка на сградите на съдебната власт, както и всички останали разходи, свързани с обезпечаване функционирането на съдебната система за 2021 г., ще бъдат определени към края на месец януари 2021 г., след извършване на разпределението и утвърждаването на бюджета на Висшия съдебен съвет, с решение на Пленума на ВСС.

  • Кой е най-скъпият разход при издръжката на сградите на съдебната власт - тока, водата, парното, застраховката на имуществото или ремонтите?
  • Във връзка с издръжката на сградите на съдебната власт, най-голям е размерът на разходите за основни и текущи ремонти, електрическа енергия и топлофикация, данъци и такси.
  • Средствата за дезинфекция - препарати, маски, ръкавици, шлемове и прегради, по време на продължаващата почти година пандемия от COVID-19 доведоха ли до увеличаване на разходите за издръжка на сградите или парите са за сметка на бюджетите на отделните съдилища?
  • За периода 01.01.2020 г.-30.11.2020 г. извършените разходи за осигуряване на всички необходими предпазни средства за осъществяване на превенция на заболяването от коронавирусна инфекция (COVID-19) са в размер на 1 560 353 лева и са в рамките на одобрения бюджет на съдебната власт за 2020 година. Недостигът на средства по бюджетите в отделни органи на съдебната власт, с цел осигуряване на средства за реализиране на превантивни дейности и мерки за ограничаване на разпространението на COVID – 19 е коригиран за сметка на наличности от предходни години по бюджета на съдебната власт, както и за сметка на икономии от средствата за издръжка за 2020 г.
  • Има ли нещо, което да затруднява работата на Комисията по собствеността във ВСС?
  • Периодът от създаването на Комисия „Управление на собствеността“ до момента е свързан с решаването на различни по характер въпроси, произтичащи от възложените правомощия на Пленума на ВСС по организиране управлението на имуществото на съдебната власт. Част от дейността се отнася до приемане на решения от текущо естество, предвид необходимостта от периодична поддръжка на сградния фонд, с оглед нормалното му функциониране. Подлежащи за решаване са все още въпроси, свързани с прехвърлянето на сградния фонд от Министерство на правосъдието към ВСС и оставащата в управление на второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на правосъдието част от него; задълженията на ВСС по договори за услуги и строителство в резултат на правоприемството по договори, сключени от министерството, като освобождаването на гаранции за изпълнение, възстановяване на депозити и други подобни. Като основно затруднение остава обезпечаването със сграден фонд на органите на съдебната власт, особено в областните или окръжни градове, поради липсата на подходящи сгради. Част от предлаганите сгради или части от сгради са в лош, неподдържан и неподходящ експлоатационен вид, което изисква времеви и финансов ресурс, обезпечен с усилията на експертния екип в администрацията, за привеждането им в състояние, което да позволява ползването им по предназначение. Нарастващата необходимост от допълнителна площ за органите на съдебната власт, с оглед разширяване на функциите им и съответно щатната численост, предполага развитието в тази насока на дейността на комисията.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.