Техномаркет открива 47-ми магазин
2

Техномаркет открива 47-ми магазин

Компанията има 1000 служителяи плаща данъците и кредитите си в срок

Техномаркет открива нов магазин в ритейл парк в град Троян. Това ще е 47-мият обект на най-голямата верига в България за продажба на черна и бяла техника и електроника. Изборът да влезе в ритейл парк е продиктуван от това, че те съчетават множество магазини за стоки и услуги на едно място, с големи и удобни паркинги и са добре планирани на удобна локация.

Магазинната мрежа възлиза на 46 обекта, като тенденцията и плановете са да продължава да се развива - в стремежа си да отговаря на нуждите на своите клиенти, в близкото бъдеще е заложено отваряне на нови локации и разширяване на магазинната структура в София, Бургас, Русе, Перник, Пирдоп, Троян.

Техномаркет първи в бранша въвежда франчайз концепцията. В момента 33 от магазините се управляват на базата на франчайз, който позволява асортиментът на компанията да присъства и в множество по-малки населени места в страната. По този начин Техномаркет се явява основен доставчик на местните общности на продукти и услуги от цялата палитра на потребителската техника и електроника, както и има своя принос към изглаждане на регионалните диспропорции и развитието на малкия бизнес и предприемачеството. Франчайз моделът включва възлагане на управлението на франчайз партньори, в масовия случай – дългогодишни управители на съответния обект. Благодарение на иновативната си концепция за менажиране на своите магазини и на големия брой партньори в страната и зад граница, дружеството стимулира развитието на малките и средни предприятия и предприемачеството в България, като партньорите на дружеството осигуряват приблизително 300 работни места в цялата страна. Общият дял от ритейл оборота на франчайз магазините достига 52%, като се реализира положителен EBITDA. Средната стойност на комисионните възнаграждения, които дружеството изплаща към своите франчайз партньори е над 600 хил. лева на месечна база. По този показател също има тенденция за разширение и развитие.

Техномаркет България ЕАД е 100% българска компания с дългогодишни традиции в областта на търговията, която в продължение на повече от 20 години, чрез марката "Техномаркет", успешно оперира най-голямата магазина мрежа, специализирана в продажбата на електроника, потребителски и домакински стоки в цялата страна. През годините марката се е превърнала в еталон за клиентско обслужване и гаранция за високо качество на предоставяните стоки и услуги, достигнали до всеки дом и офис на територията на страната.

Когато настоящият мениджърски екип на Техномаркет поема ръководството, компанията се намира в сериозна финансово-икономическа криза. В целите на новия екипа е включено стабилизиране и развитие на дружеството и възвръщането на водещата позиция на пазара на

битова техника. Детайлно се разработват търговска и финансова стратегии в тази насока, като основният фокус е върху:

  • развитие на актуален и широк асортимент, включващ както най-иновативните продукти в сферата на потребителската електроника така и традиционни продукти с висок коефициент полезна стойност / цена.

 • развитието на франчайз концепцията като модел за управление на обектите, позволяваща реализиране на отлично клиентско обслужване и висока икономическа ефективност;

• развитие на модел за базово възнаграждение и допълнително стимулиране на персонала, както и планирани обучения на служителите с фокус върху обслужването и цялостното клиентско преживяване в магазините;

• развитието на собствения бранд Neo;

• новаторска маркетинг програма с акцент, както върху цялостното представяне, така и върху индивидуалните особености на съответната локация;

• развитие на онлайн канала за продажби и собствено приложение;

• оптимизиране и дигитализиране на всички основни процеси в компанията;

• цялостен ръст в продажбите и реализиране на оперативна печалба;

Дружеството осигурява повече от 1000 работни места на своите служители, като по този начин повишава заетостта в различни части на страната. Компанията е фокусирана върху развитието на собствен модел за базово възнаграждение и допълнително стимулиране на персонала, като стойността на трудовите възнаграждения и допълнителни финансови стимули, които дружеството заплаща на своите служители надвишава 900 хил. лева на месечна база. Осигуровките и данъците, които се внасят към държавата, по тази линия, са в размер на над 230 хил. лева на месец.

Освен ритейл частта и продажбите на дребно, където основно се концентрират усилията на компанията, Техномаркет България ЕАД все по-успешно се реализира и в износа на стоки за различни страни, най-вече в Европейския съюз, което е видно и от ръста на B2B продажбите.

Техномаркет България ЕАД работи както с голям брой български партньори, така и с повече от 200 производителя на стоки от САЩ, Европейския съюз, Япония, Корея, Турция, Китай и др., с които са сключени директни дистрибуторски договори, като реализираният оборот е над 230 млн. евро на годишна база. Дружеството е вносител и оторизиран дистрибутор за България на редица големи марки сред които Samsung, LG, Apple, Whirlpool, Philips, Gorenje, Miele, Sony, Bosch, Tefal, AEG, HP, собствената Neo, и др., чиито продукти или определени продуктови категории са достъпни за клиентите на компанията в цялата страна. Премиум бранда Miele се предлага ексклузивно в обектите от веригата, като дружеството е най-големия клиент за България на световния № 1 по производство и продажби на едра бяла техника бранд Whirlpool. Предоставената от „Българска банка за развитие“ ЕАД линия за банкови гаранции и акредитиви свидетелства за интензитета на бизнес отношенията с доставчиците на компанията.

Техномаркет България ЕАД заплаща редовно и без забава публичните си задължения в България, като само за изминалата календарна 2020 г. дружеството е внесло в държавната хазна над 4,6 млн. лева данъци. С оглед пазарната си позиция и устойчиво развитие на компанията и тук тенденцията е тези суми да нарастват.

Въпреки трудностите през изминалата 2020 година и настоящата 2021 година, белязани от развитието на COVID-кризата в страната и света и въведените ограничителни мерки относно дейността в търговските обекти, компанията съумя да запази най-ценните си ресурси - своите служители и клиенти, без да се възползва от възможността да получи държавна помощ за преодоляване на икономическите последствия от пандемията, въпреки че отговаряше на условията за това. Техномаркет България ЕАД подкрепи най-сериозно засегнатата сфера от обществения живот – здравната система, като през 2020 г. дари на Министерството на здравеопазването сума в размер 100 000 хил. лева за борбата с COVID-19. Също така, компанията непрекъснато подкрепя чрез дарения на стоки от асортимента си различни юридически лица с нестопанска цел, като Национално сдружение на сираците в България, Фондация „Надежда за нашите деца“, Сдружение „Да прегърнем дете“, Фондация „Национален фонд Св. Никола“, болници, детски градини, училища, читалища, домове за възрастни хора и др. като по този начин подпомага хора в затруднено положение.

Като неблагоприятни последици от кризата се оформиха и някои съществени промени в бизнес средата и икономиката, като например: съществени затруднения в доставките на стоки и резервни части, предизвикани от ограничени капацитети на заводите на производители и доставчици, поради въвеждането на COVID мерки, поскъпване на транспорта по море, недостиг на ключови компоненти за производството на битова електроника, съществено преструктуриране на търсенето, свързано с новия начин на живот през COVID пандемията и характеризиращо се с рязко покачване на търсенето на IT и комуникационни продукти за работа и обучение от дома, дребна и едра бяла техника, рязко покачване на дела на продажбите през он-лайн канала, съответно увеличаване на нуждата от допълнителни ресурси за доставка до дома, както и фокус върху качеството и безопасността на доставката, с оглед противоепидемичните мерки и повишената чувствителност на клиентите.

Въпреки това очакванията ни са за затвърждаване на доверието на нашите клиенти и на постигнатите положителни резултати, успешно запазване и развитие на позицията на активен и конкурентен участник в сектора търговия с битова техника и електроника, за която е характерна високата интензивност на иновациите в световен мащаб, като по този начин спомагаме за осигуряване достъпа на българския потребител до последните и най-авангардни технологии и цялостна дигитализация. Паралелно с това, успешно се развиват съпътстващи услуги за клиентите по професионална и компетентна консултация, доставка и монтаж, поддръжка, базово обучение, гаранционно и извънгаранционно обслужване и др. под.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.