Теглим средно по 727 лв. заем за пералня или телефон

Теглим средно по 727 лв. заем за пералня или телефон

Пресмятайте цената на стоковия кредит, съветват консултанти

Средно по 727 лв. стоков кредит сме вземали в магазините, за да си купим смартфон, телевизор, пералня или друга техника, сочи проучване на една от банките, специализирана в отпускането на такива заеми на клиентите на най-големите търговски вериги.

През миналата година най-търсените стоки за пазаруване в магазините на големите вериги и през сайтовете им (онлайн) отново са мобилните телефони.


На тях се пада една пета от покупките на техника


телевизорите са с дял от 17%, а пералните - със 7 процента. Средната сума на стоковия кредит през 2018 г. е 727 лв. - за сравнение през 2016 г. той е бил 658 лв., а през 2017 г. – 710 лв. Половината от българските граждани, пазаруващи техника онлайн, са във възрастовата група 23-37 години, а хората над 42 години обикновено предпочитат да посетят физическите магазини (47% от общите покупки на кредит офлайн).

Кредитният консултант Тихомир Тошев съветва потребителите винаги да гледат какво е оскъпяването при покупка със стоков кредит в магазините. „Важно е точно да се


информират на колко месечни вноски


ще изплатят цялата сума. Особено трябва да внимават за наказателните такси при забавяне или пропускане на вноска. Понякога условията приличат на тези при бързите заеми, въпреки че стоковите кредити са с по-ниско оскъпяване. Има доста магазини вече, където го няма това оскъпяване на стоката заради кредита. Веригата дава на кредитиращите фирми процент от всяка продадена стока и така стоковият заем реално е с нулево оскъпяване за клиента. При други случаи обаче годишната цена на кредита (ГПР) варира в широки граници от 15 до 35 на сто. Затова купувачите е


хубаво да преценят дали да плащат по този начин

или със собствената си кредитна карта, или в брой.

Междувременно бяха публикувани данни на Евростат, според които България и Словения заемат последните две места в ЕС по оборот от продажби в интернет за 2017 г. Едва 2% от обявения оборот на търговците идва от онлайн сделки. Общият оборот на българските фирми от продажби чрез компютърни мрежи като интернет или други форми на електронен обмен на данни възлиза на 5%. И по този показател страната е в дъното, като само Гърция и Кипър са с по-лоши показатели.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.