Таксиметровите превозвачи искат трикратно увеличение на първоначалната такса за извършваната от тях услуга. Това обявиха във вторник от Национален таксиметров синдикат (НТС), Национален съюз на превозвачите (НСП), Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП) и Съюз "Такси", съобщи БТА.

Исканото увеличение е заложено в промяна на Наредба 34 и вече е внесено в транспортното министерство, от където се очаква отговор в срок от седем дни.

Искането бе формулирано от председателя на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова и се касае за обвързването на първоначалната такса, която се начислява при наемането на един таксиметров автомобил с минималната цена за таксиметров превоз на пътници на съответната община, която от своя страна се определя от съответния общински съвет. Според Петрова така тази цена ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима за потребителите на услугата и ще е достатъчна като размер за преодоляването на нерентабилността на късите курсове. Така за София минималната цена за таксиметров превоз е 0.77 лв. Ако бъде прието исканото увеличение, първоначалната такса за този вид услуга ще стане 2,31 лв.

Сред основните аргументи за исканото увеличение е дългогодишното отлагане на актуализацията на тарифите и цените. От браншовите организации посочват, че приходите им остават постоянни вече осма поредна година, тъй като цената на таксиметровия превоз не се е променяла от 2012 г. Според данните, представени от организациите, тогава минималната работна заплата е била 270 лв., докато сега е 610 лв. Многократно са се увеличили разходите им за издръжка на коли, данъци и застраховки, посочват от бранша.

Красимир Цветков, също представител на Националния таксиметров синдикат, каза, че според проучване сред потребителите 70% от оплакванията на гражданите са заради отказ на шофьора да извърши кратък курс. По думите му късите курсове на превозвач на ден в различните времеви диапазони са между 25 и 50 на сто. Очакванията са с въвеждането на исканото увеличение да бъде преодоляна възможността за отказ от късия курс, посочи Райна Петрова, председател на Националния транспортен синдикат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Wizz Air “трупа точки“ по време на кризата

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air връща в родината им граждани на източноевропейски държави и транспортира медицинско оборудване за страни от тази част на континента в опит да съчетае еднократни чартърни полети с междудържавни отношения в условията на кризата от коронавируса, предаде Ройтерс.

Желязков: Спад на авиотрафика със 75%, пътниците в железниците наполовина (ОБНОВЕНА)

Чуваме гласа на хората, в зависимост от тежестта на последиците ще предприемем мерки в симетрия с останалите в държавата. Товарният транспорт работи на максимум. Това е необходимата структура, за да функционира икономиката, коментира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

1 млн. пътници по-малко през март на летището в Атина

Почти милион по-малко пътници са минали през международното летище на Атина през март, пише „Катимерини“. Миналият месец е най-лошият в историята на аеродрума, като спадът на годишна база на обслужените пасажери е над 61%, уточнява изданието.