Таксиметровите превозвачи искат трикратно увеличение на първоначалната такса за извършваната от тях услуга. Това обявиха във вторник от Национален таксиметров синдикат (НТС), Национален съюз на превозвачите (НСП), Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП) и Съюз "Такси", съобщи БТА.

Исканото увеличение е заложено в промяна на Наредба 34 и вече е внесено в транспортното министерство, от където се очаква отговор в срок от седем дни.

Искането бе формулирано от председателя на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова и се касае за обвързването на първоначалната такса, която се начислява при наемането на един таксиметров автомобил с минималната цена за таксиметров превоз на пътници на съответната община, която от своя страна се определя от съответния общински съвет. Според Петрова така тази цена ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима за потребителите на услугата и ще е достатъчна като размер за преодоляването на нерентабилността на късите курсове. Така за София минималната цена за таксиметров превоз е 0.77 лв. Ако бъде прието исканото увеличение, първоначалната такса за този вид услуга ще стане 2,31 лв.

Сред основните аргументи за исканото увеличение е дългогодишното отлагане на актуализацията на тарифите и цените. От браншовите организации посочват, че приходите им остават постоянни вече осма поредна година, тъй като цената на таксиметровия превоз не се е променяла от 2012 г. Според данните, представени от организациите, тогава минималната работна заплата е била 270 лв., докато сега е 610 лв. Многократно са се увеличили разходите им за издръжка на коли, данъци и застраховки, посочват от бранша.

Красимир Цветков, също представител на Националния таксиметров синдикат, каза, че според проучване сред потребителите 70% от оплакванията на гражданите са заради отказ на шофьора да извърши кратък курс. По думите му късите курсове на превозвач на ден в различните времеви диапазони са между 25 и 50 на сто. Очакванията са с въвеждането на исканото увеличение да бъде преодоляна възможността за отказ от късия курс, посочи Райна Петрова, председател на Националния транспортен синдикат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

На още 34 места по основните ГКПП ще продават маршрутни карти за тол системата

34 допълнителни места, в които ще се продават маршрутни карти, ще бъдат разкрити по граничните пунктове, за да улеснят шофьорите на тежкотоварните превозни средства при стартирането на тол системата от 1 март 2020 г. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ на среща с представители на чуждестранни медии.

Общините, които не искат винетки, ще плащат за ремонта на пътя

Петя Аврамова: Тол таксите обхващат 3115 км пътища от март

Общините, които не искат винетки, ще плащат за ремонта на пътя

По 3115 км пътища ще се плаща тол такса от първи март. Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Авромова, след като правителството одобри списъка на републиканските пътища, за които ще се събира такса за изминато разстояние.

Без винетка до сателитите на София (КАРТА)

Автомобилите, които пътуват по Северната скоростна тангента на София, по пътя за Банкя и по Самоковско шосе за Панчарево, както и до Нови Искър и Банкя, няма да плащат електронни винетки. След година и половина преговори Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Столична община са се разбрали за маршрутите, които остават без таксуване твърдят от кметството на Йорданка Фандъкова (виж картата). До редакционното приключване на броя от пътната агенция не потвърдиха участъците.