ТАЙНИ И ЗАГАДКИ: Учени заснеха движенията на труп, година след смъртта (ВИДЕО)

Учени от Австралийския център за тафономични експериментални изследвания са забелязали движението на труп, съобщава Forensic Science International: Synergy, цитиран от "Блиц".

Изследователската организация, наричана още "Фермата за тела", се занимава с изучаването на живота след смъртта. Те изследват какво се случва с починалия след определен период от време, като отбелязват особеностите на процеса на разлагане.

През февруари 2018 г. започва експеримент, който продължава 17 месеца. През това време Алисън Уилсън от Факултета по здравеопазване към Университета на Централен Куинсланд, Австралия, и колегите ѝ снимат по пет пъти на ден човешки труп, който лежи на открито в просторен ковчег, разположен на територията на центъра.

Последователните кадри, обединени във видеоклип, показват следните неща: положението на починалия се променя - частите му се движат. Особено забележимо е движението на ръцете - трупът сякаш се движи с тях.

Според думите на Алисън Уилсън, ръцете, които първоначално са били притиснати към тялото, са се отдалечавали от страните му с всеки изминал ден.

Мистицизъм? Не е невъзможно. Но експериментаторите имат напълно естествено обяснение. Трупът се движи, защото се разлага и мумифицира. При това връзките му се изсушават и "дърпат" ръцете и краката му в различни посоки. В резултат на това те променят позицията си спрямо тялото.

Защо са необходими такива изследвания и защо има център за трупове? Учените смятат, че изследвайки процесите на разлагане като цяло и двигателната активност на труповете в частност, те помагат на криминалистите - предоставят данни, които ще помогнат за по-точното определяне на времето на смъртта и дори за определяне на причините за нея.

ПО ТЕМАТА