0

Д вуместните спортни кабриолети присъстват в гамата на BMW още от създаването на автомобилното подразделение на марката. Модели като BMW 328, 507 и Z8 отдавна станаха култови и колекционерски. От 2002 г. марката възроди роудстъра в гамата си с първото BMW Z4, а сега дойде време за третото поколение на модела. Любимият на мнозина спортен двуместен открит модел се връща към корените си, като същевременно не пропуска да подчертае натрупания през годините опит. Ако обичате да шофирате бързо и от време на време се състезавате с мотоциклетисти на светофара, то най-подходящият автомобил за вас е BMW Z4.

Двуместните спортни кабриолети присъстват в гамата на BMW още от създаването на автомобилното подразделение на марката. Модели като BMW 328, 507 и Z8 отдавна станаха култови и колекционерски. От 2002 г. марката възроди роудстъра в гамата си с първото BMW Z4, а сега дойде време за третото поколение на модела. Любимият на мнозина спортен двуместен открит модел се връща към корените си, като същевременно не пропуска да подчертае натрупания през годините опит. Ако обичате да шофирате бързо и от време на време се състезавате с мотоциклетисти на светофара, то най-подходящият автомобил за вас е BMW Z4.

Ценителите могат дълго да спорят кой от легендарните роудстъри Z1, Z3 и Z8 е най-добрия модел, но повечето са съгласни, че последното Z4 е станал по-мек и по-удобен за ежедневието, докато старите Z-модели на BMW бяха автомобили предимно за екстремен дрифт. Сгъваемият твърд покрив с електрическо задвижване е свалил центъра на тежестта, което е повлияло на поведението на колата. Новото Z4 е станало по-широко, по-дълго и изглежда е насочено към възвръщане на статута на спортна кола за водача. Новото Z4 е направено в най-добрите традиции на Z-моделите. Роудстърът има идеално разпределение на теглото между осите 50:50, междуосието е скъсено с почти 3 см, а следата е увеличена с приблизително 10 см отпред и с 6 см отзад. Новото BMW Z4 остава вярно на класическите пропорции на спортните модели.

Великолепният роудстър се характеризира с дълъг преден капак и колкото се може повече изтеглен назад салон. На дизайн колата е почти същата като концептуалния прототип. Във външния вид има повече отличителни черти. Широката разделена на две решетка е комбинирана с големите фарове с форма на бадеми. Оптиката вече е напълно LED и в основната версия, а срещу доплащане може да бъде и с адаптивна матрица. Стените са релефни, а в предните калници са интегрирани широки „хриле”. В капака на багажника е вграден спойлер, а извитите задни светлини подчертават широчината на задната част. Най-мощната версия на M40i се отличава със своя аеродинамичен пакет за каросерията и 19-инчовите алуминиеви джанти. Една от най-важните разлики с предшественика му е връщането на мекия текстилен покрив. Той се предлага срещу доплащане със сребристо покритие, което е по-малко изложено на топлината от слънцето. Покривът се сгъва автоматично за 10 секунди при скорост до 50 км/ч. Баварските инженери се отказаха от монтирането на твърдия сгъваем покрив, за да се редуцира теглото с 50 кг до едва 1535 кг.

В оформлението на интериора на новото BMW Z4 е подчертан спортният дух на модела. Ориентираният към водача кокпит се характеризира с динамичните линии. Всички уреди за управление са ясно подредени и подпомагат концентрацията върху шофирането. Седалките са с електрическо регулиране и функция памет, има опция за вътрешно осветление и озвучителна система Harman Kardon. Пред погледа на водача се показват данните от проекционния дисплей, монтиран за първи път в роудстър. Виртуалният кокпит с 12,3-инчов дисплей разполага с най-актуалните технологии за свързаност. В средата на централната конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive с разнообразни функции, навигация и интернет, която се управлява приятно и в движение чрез бутоните и познатата шайба.

Воланът се настройва по височината и в дълбочината, а предните седалки са с разширен обхват на регулиране. Спортните седалки със странични опори и интегрирани подглавници са удобни и поддържат добре тялото на водача. Стандартно седалките са с отопление, а зад гърба има малко отделение за багаж. Позицията на седене е ниска, а шофьорът и пътникът са разделени от високия трансмисионен тунел. Капацитетът на багажника е 281 литра, независимо от положението на покрива.

Под предния капак на BMW Z4 M40i е скрит 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с мощност 340 конски сили, който произвежда максимален въртящ момент от 500 Нм в диапазона от 1600 до 4500 об/мин. Двойната турбина осигурява плътно увеличение на оборотите на двигателя и дава мощност, която нараства лавинообразно. Новото Z4 се изстрелва от място до 100 км/ч само за 4,5 секунди. В същото време 8-степенната автоматична скоростна кутия бързо се справя с въртящия момент, предаван през нея. Може би най-изненадващото в поведението на роудстъра на пътя беше колко упорито се държаха на асфалта всичките четири колела, когато колата вземаше агресивно завоите. Докато леките роудстъри, като Mazda MX-5 например, могат да изпуснат траекторията си при подобни условия, новото BMW Z4 с 19-инчови нископрофилни гуми демонстрира невероятна стабилност и сцепление. Подобреното шаси със спортно окачване с електронно управлявани амортисьори, новата спирачна система и задният диференциал с електронно управление, позволяват на роудстъра да се проявява като сериозен спортен автомобил, който обича динамичното шофиране.

Двуместният открит модел може да бъде спокоен в градския трафик и див сред природата

Когато се движите в градския трафик, BMW Z4 изглежда спокоен и уравновесен автомобил. Той е приятен, послушен и много комфортен в нормален режим на движение с открит покрив. Но е много трудно да го управлявате и да не се изкушите да натиснете рязко газта. Тогава в роудстъра моментално се събужда спортната кола. Звукът на двигателя се чува добре при всички режими на движение, с изключение на най-пестеливия Eco Pro. Шофирането по планински път се превръща във вълнуващо състезание с вятъра, той като BMW Z4 се управлява невероятно лесно не само благодарение на новото перфектно настроено шаси, но и заради ефективната работа на задния диференциал. Натискането на педала на газта е истинско удоволствие. Роудстърът буквално се изстрелва от място и ви отвежда далече напред, описвайки всеки завой на пътя със завидна точност и с по-висока от обичайната скорост.

Според предпочитанията на водача, BMW Z4 M40i може да бъде настроено за условия с различна сложност, с няколко предварително зададени режима на движение, включително различни настройки за окачването, задният диференциал и реакцията на двигателя. В най-агресивния режим Sport+ звукът на двигателя е по-изразен, защото допълнителното ръмжене на мотора навлиза в салона чрез високоговорителите на аудиосистемата. За разлика от изкуствено генерираното, макар и много убедително звучене, високоговорителят на Z4 е абсолютно честен. Шасито на роудстъра е по-твърдо и по-спортно, което ви позволява да режете ъглите и да описвате завоите с по-високи скорости със завидна стабилност и без да губите контрол над автомобила.

Новото BMW Z4 е постигнало балансираните способности и пътното поведение на едно високо ниво, с което никой от предшествениците му не би могъл да се похвали. Докато мощността и по-съвършеното шаси на роудстъра играят ключова роля в това представяне, също толкова важни са и компоненти като обратната връзка на волана, кинематиката и вибрациите, които са неразделна част от шофирането. С разширените си възможности, новото BMW Z4 не само дава чисти усещания при шофиране, но представлява огромен скок в сравнение с предишното поколение на модела. В новия баварски роудстър до известна степен има известна изтънченост, която може да не харесва на феновете на такива коли, но въпреки това новото Z4 прави връзка с миналото на BMW, облечено в съвременно оборудване и готово за бъдещето.

Технически характеристики

BMW Z4 M40i

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

340 к.с. максимална мощност при 5000-6500 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1600-4500 об/мин

4,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,4 л/100 км среден разход на бензин

168 г/км емисии на СО2

122 900 лева базова цена на модела