Съдът е отменил глобата от близо 15 млн. лв., която Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на „Метро Кеш енд Кери България“ в началото на февруари тази година. Санкцията на търговеца е заради рекламна кампания, излъчвана по телевизията през март, а в последствие и в други информационни канали – Youtube и Facebook страницата на „Метро“.

Водещият слоган там е „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го“. Под клипа е поставен пост със следното съдържание: „Заповядай от 1 януари до 31 декември на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го“.

Причината за глобата беше подадена жалба от конкурентната „Лидл“. Според компания има ясна и дори пряка идентификация, която е постигната чрез поставяне на акцент върху силно специфичен от бизнес подхода на „Лидл“ при представяне за продажба на определена категория артикули – т.нар. „тематични седмици“. Концепцията, която е възприета от няколко години от търговската верига, най-общо почива върху предлагане на потребителите в рамките на отделни седмици от календарната година на различни продукти, типични за кухните на някои държави, известни с традиции в кулинарията. Така например в рамките на седмица под надслов „Влюби се в Италия“, „Лидл“ предлага общоизвестни и характерни за италианската кухня продукти – спагети, пици, колбаси, сирена и др.

Административен съд - София-област е заключил, че провежданите от „Лидл“ кампании под формата на „тематични седмици“ не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.  Освен това рекламната кампания на "Метро" не би могла да бъде квалифицирана и като неразрешена, защото в посланията не се съдържа дискредитираща или опетняваща информация. Това произтича от установеното вече от съдебния състав, че в клиповете "не би могъл да бъде идентифициран конкурент и в този смисъл те не могат да създадат в потребителите негативна нагласа спрямо него".

Съдът не може да приеме също, че чрез използваните рекламни подходи „Метро“ извлича нелоялно предимство от известността и отличителните белези на конкурентите. Съдебният състав е постановил направените в хода на производството разноски за адвокат и държавна такса да бъдат платени солидарно от КЗК и „Лидл“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Предупреждават за фалшиви данъчни инспектори

Поради засиления контрол в Добрич и Северното Черноморие за спазване на данъчното и осигурителното законодателство, от офиса на НАП в Добрич предупреждават търговците да  внимават за мними данъчни инспектори. От  приходната агенция напомнят, че служителите на НАП винаги се легитимират със служебната си карта при извършване на проверка, която е отпечатана на хартия и е защитена с воден знак.

Швейцарска телевизия с изобличителен филм за бг селското стопанство

Швейцарската телевизия SRF разказва на зрителите си за “мръсната тайна на българското селско стопанство”. Става дума за 4 000 тона силно отровни стари пестициди, които трябва да бъдат обезвредени с помощ от Швейцария, разказва Дойче веле. Швейцарската телевизия SRF разказва на зрителите си за “мръсната тайна на българското селско стопанство”. Става дума за 4 000 тона силно отровни стари пестициди, които трябва да бъдат обезвредени с помощ от Швейцария.

Американските борсови индекси отбелязаха рязък срив

В сряда Wall Street отново се потопи в червено. Американските борсови индекси отбелязаха рязък срив, реагирайки на новината за инверсия на доходността на краткосрочните и дългосрочните държавни ценни книжа на САЩ, Това засили страховете от сериозно забавяне на икономическия ръст и дори от рецесия, предадоха информационните агенции.