Съдът е отменил глобата от близо 15 млн. лв., която Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на „Метро Кеш енд Кери България“ в началото на февруари тази година. Санкцията на търговеца е заради рекламна кампания, излъчвана по телевизията през март, а в последствие и в други информационни канали – Youtube и Facebook страницата на „Метро“.

Водещият слоган там е „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го“. Под клипа е поставен пост със следното съдържание: „Заповядай от 1 януари до 31 декември на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го“.

Причината за глобата беше подадена жалба от конкурентната „Лидл“. Според компания има ясна и дори пряка идентификация, която е постигната чрез поставяне на акцент върху силно специфичен от бизнес подхода на „Лидл“ при представяне за продажба на определена категория артикули – т.нар. „тематични седмици“. Концепцията, която е възприета от няколко години от търговската верига, най-общо почива върху предлагане на потребителите в рамките на отделни седмици от календарната година на различни продукти, типични за кухните на някои държави, известни с традиции в кулинарията. Така например в рамките на седмица под надслов „Влюби се в Италия“, „Лидл“ предлага общоизвестни и характерни за италианската кухня продукти – спагети, пици, колбаси, сирена и др.

Административен съд - София-област е заключил, че провежданите от „Лидл“ кампании под формата на „тематични седмици“ не са изключителни и не се провеждат само от тази верига.  Освен това рекламната кампания на "Метро" не би могла да бъде квалифицирана и като неразрешена, защото в посланията не се съдържа дискредитираща или опетняваща информация. Това произтича от установеното вече от съдебния състав, че в клиповете "не би могъл да бъде идентифициран конкурент и в този смисъл те не могат да създадат в потребителите негативна нагласа спрямо него".

Съдът не може да приеме също, че чрез използваните рекламни подходи „Метро“ извлича нелоялно предимство от известността и отличителните белези на конкурентите. Съдебният състав е постановил направените в хода на производството разноски за адвокат и държавна такса да бъдат платени солидарно от КЗК и „Лидл“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цели 9 години повече живеят богатите

Парите удължават живота, буквално

Цели 9 години повече живеят богатите

Богатството увеличава продължителността на живот с още 9 г.: живот без увреждания и болка, показва трансатлантическо изследване, цитирано от "Гардиън".

Thyssenkrupp обмисля продажба на бизнеса си с асансьори

Германският Thyssenkrupp обмисля да продаде бизнеса си с асансьори, който е най-печелившият в концерна, като ще приеме окончателното решение по въпроса до края на март. Това съобщава бизнес изданието Kauppalehti.