0

М лад мъж до 40 години с мощен автомобил - това е профилът на най-опасните шофьори на пътя, показват данните от годишен доклад за поведението и реакциите на водачите на пътя.

Млад мъж до 40 години с мощен автомобил - това е профилът на най-опасните шофьори на пътя, показват данните от годишен доклад за поведението и реакциите на водачите на пътя.

И за съжаление това се потвърждава от събитията от последните дни. Мощно БМВ помете момиче на тротоар в столичния Студентски град и 41-годишна жена бе прегазена на пешеходна пътека в София само за един ден. Зад волана и на двата автомобила са били млади мъже. За щастие при първия случай не се е стигнало до фаталния край, но вторият инцидент не е имал това щастие.

Този профил опровергава мъжкото твърдение, че жените зад волана са по- опасни от силния пол. Повечето причини за подобни трагични инциденти са употребата на алкохол или наркотици. Но при младите шофьори „доказването“ също е вид наркотик. Прочутата фраза „Глей кво праи на втора“, свистене на гуми, форсиране на двигател и след това... линейка. И защо се прави, за да може да се докажеш пред „приятели“? Истинският приятел би те посъветвал да оставиш колата, след като си пил, да си вземеш такси или да се обадиш на някого да те прибере.

Все по-често се срещат хора, които казват, че ги е страх да шофират и да седнат зад волана, но не заради съмнения в своите умения, а защото другите шофирали безотговорно.

Тези шофьори няма да изчезнат, имало ги е, има ги и ще ги има. Властите могат да предприемат мерки, като засилят санкциите, за което се говори всеки път, или въведат прочутите психотестове. Психотестът за шофьори има за цел да създаде профил на водача, който да покаже неговите основни психологически характеристики като човек. Стабилността и психологическата зрялост са изключително важни, особено когато от теб зависят животи. Шофьорите е нужно да са емоционално стабилни и да съумяват да овладяват негативните си емоции, предизвикани от останалите участници в движението, състоянието на пътя или други причини.

На професионалните шофьори психотестове се правят периодично, но на любителите - не. Любителите шофьори минават на психотест, преди да вземат книжка и след това работата е „Пей сърце“, освен ако не направят някое голямо произшествие.

Така ако не извършиш безобразие, може и 10 г. да си караш с психотеста отпреди курсовете. Но за 10 г. парче метал не е същото, пък какво остава за човек.

Всеки ден ставаме свидетели на безумства на хора, които са на ръба да изгубят разсъдъка си, убийства на роднини и деца, самоубийства и какво ли още не. И не би трябвало да мислим, че шофьорите по пътищата правят изключение от тази мрачна картина.