0

С пециализираното филмово издание Screen Daily публикува обширна статия за новия филм на Камен Калев „Февруари“, представен на Международния кинофестивал в Токио. Своята рецензия журналистката Сара Уорд е озаглавила „Чувствителен портрет на един български овчар в ключови моменти от живота му“.

Специализираното филмово издание Screen Daily публикува обширна статия за новия филм на Камен Калев „Февруари“, представен на Международния кинофестивал в Токио. Своята рецензия журналистката Сара Уорд е озаглавила „Чувствителен портрет на един български овчар в ключови моменти от живота му“.

Този деликатно въздействащ портрет на българското битуване в селските райони изследва живота на един овчар в периодите, когато е на 8, 18 и 82 години, преминавайки през ежедневието на детството, военната служба и старините му. Вдъхновена от собствения дядо на сценариста и режисьора Камен Калев, драмата е част от официалната селекция на Кан 2020 и разглежда самотата, повика на природата и по-голямата привързаност на главния герой към животните, отколкото към хората, разказва Уорд. „Но това, което е особено ярко и докосващо във филма, е поразително красивата му кинематография, рамкирана със заоблени ъгли и изтъркани ръбове, наподобяващи домашните филми; сякаш режисьорът изпълва своя четвърти игрален филм със снимки от собствения си семеен албум. Гледани през обектива на дебютиращия оператор Иван Чертов, полетата, потоците и горите на „Февруари“ сякаш се простират към безкрайността“, пише кинокритичката.

Ако пандемията не беше попречила, запомнящите се образи на „Февруари“ щяха да се възползват от допълнителното внимание, което носи „разходката“ по булевард Кроазет. Сега филмът пътува по международните фестивали, а настоящата му спирка в Токио заслужава да бъде само една от многото, убедена е Сара Уорд.

„Февруари“ е продуциран от Waterfront Film. В главните роли са дебютантите Лъчезар Димитров, Кольо Добрев и големият актьор Иван Налбантов. Музиката във филма е на композитора Петър Дундаков.