0

П рез 2016 година французите от Peugeot направиха един много важен успешен ход, като преобразуваха модела 3008 в SUV. Тогава второто поколение на Peugeot 3008 се превърна в централен нападател на марката с лъва и започна да вкарва гол след гол на повечето световни пазари. За няколко години Peugeot 3008 стана лидер на пазара на компактни SUV с повече от 800 000 екземпляра, произведени от лансирането му.

През 2016 година французите от Peugeot направиха един много важен успешен ход, като преобразуваха модела 3008 в SUV. Тогава второто поколение на Peugeot 3008 се превърна в централен нападател на марката с лъва и започна да вкарва гол след гол на повечето световни пазари. За няколко години Peugeot 3008 стана лидер на пазара на компактни SUV с повече от 800 000 екземпляра, произведени от лансирането му.

Моделът постигна завидни търговски резултати както в целия свят, така и в Европа, а у нас бяха реализирани над 1300 автомобила. Най-големият успех за Peugeot 3008 беше престижната награда „Автомобил на година на Европа”, присъдена за 2017 година.

Сега Peugeot с гордост представя обновения SUV 3008, който изпъква с по-агресивна визия на предницата, наподобяваща хищната осанка на моделите 208 и 508, както и с новите изцяло LED задни светлини, нови цветове на каросерията и нова опция Black Pack с черни и по-тъмни хромирани дизайнерски елементи. Освен това новото 3008 се предлага с по-ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели, Plug-in хибридно задвижване на две или четири колела, съчетаващи икономичност и удоволствие от шофирането.

За комфорта и безопасността на пътниците в новото Peugeot 3008 има интелигентни технологии и най-новото поколение системи, както и с нов вариант на i-Cockpit с висококачествен инструментален панел на нивото на очите и 10-инчов сензорен екран с висока разделителна способност. Новият SUV Peugeot 3008 се предлага с новата търговска структура на гамата, която се състои от три нива на оборудване с допълнителни компоненти за всяко от тях, наречен Pack.

В предната част на новото Peugeot 3008 изпъква новата радиаторна решетка, която вече е без рамка. Под нея в новата предна броня са интегрирани странични отвори за охлаждане в блестящ черен цвят и боядисани протектори на праговете. Предните фарове също са преработени и включват LED технология още от първото ниво, като са удължени от извити дневни светлини с хромиран връх.

В задната част новите триизмерни светлини са изцяло светодиодни и наподобяват ноктите на хищник. Мигачите са анимирани с динамично движение на светлината.

Новите светлини са покрити с прозрачно затъмнено стъкло, което удължава черната лента на багажника към двете страни на автомобила и визуално разширява задната част. Най-високото ниво на оборудване GT Pack включва нови 19-инчови алуминиеви джанти с ефект на диамант. Обновени са и логата GT, поставени от двете страни на предните калници и на капака на багажника.

За най-високите нива GT и GT Pack се предлага новата опция Black Pack, при която радиаторната решетка и лъвът са в цвят тъмен хром, а логата Peugeot, 3008 и GT са в сатиниран черен цвят. В блестящ черен цвят са боядисани протекторите на праговете, елементи на предните калници, арката на покрива, кантът на спойлера, протекторите на вратите и прагът на задната броня.

Рейките на покрива са решени в сатиниран черен цвят, а специалните 19-инчови черни джанти Washington са в цвят Black onyx с лак Black mist. За Peugeot 3008 се предлагат два изцяло нови нюанса на синия цвят - Celebes и Vertigo.

В интериора на новото Peugeot 3008 пред водача е поставена модернизирана версия на познатия i-Cockpit, който включва 12,3-инчов цифров панел на нивото на очите с възможност за цялостна конфигурация и персонализация.

На централната конзола е поставен нов 10-инчов сензорен екран с висока разделителна способност, придружен от седем елегантни бутона за превключване, които позволяват директен и постоянен достъп до основните функции за комфорт - радио, климатик, свързана навигация с гласово управление, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и аварийни светлини.

Plug-in хибридните версии имат и бутон, който позволява достъп до менюто за електрически функции. На централната конзола версиите с двигатели с вътрешно горене, оборудвани с автоматична скоростна кутия, вече имат стандартно инсталиран бутон за режимите на шофиране, който позволява на водача да избира между Normal, Sport и Eco.

При версиите с Plug-in хибридни двигатели изборът между режимите на шофиране включва Electric, Hybrid, Sport и 4WD. В модерния интериор на новото Peugeot 3008 се виждат нова комбинирана тапицерия от текстил, тапицерия от кожа напа с декоративни шевове, нова облицовка на тавана от алкантара, нов фурнир с хромирани вложки, декорации с ексклузивни елементи и ново огледало за обратно виждане без рамка.

Новото Peugeot 3008 се предлага с нови по-ефективни и по-икономични бензинови и дизелови турбодвигатели. Бензиновите мотори от гамата PureTech са два - 1,2-литров 3-цилиндров с мощност 130 к.с. и 1,6-литров 4-цилиндров със 180 к.с. Малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична, а големият е съчетан само с автоматична. Турбодизеловият агрегат BlueHDi с обем 1,5 литра е 4-цилиндров с мощност 130 к.с. като се предлага в съчетание с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична трансмисия.

Пъргава динамика и нисък разход на гориво с турбодизел и автоматик

Ако пътувате често и на дълги разстояния по магистралата, оптималното задвижване за новото Peugeot 3008 е с турбодизеловия 1,5-литров 4-цилиндров двигател BlueHDi с мощност 130 к.с. В съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin този мотор ви дава всичко, от което се нуждаете за едно комфортно пътуване от София до Бургас например.

Новата версия на силовия агрегат 1.5 BlueHDi 130 S&S отговаря на най-строгите европейски екологични стандарти. В съчетание с новата автоматична скоростна кутия, този двигател е пример за комбиниране на пъргава динамика, доказана надеждност и нисък разход на гориво.

Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още от 1750 об/мин, благодарение на което Peugeot 3008 изпреварва другите автомобили бързо и лесно, а поддържането на скорост от 140 км/ч по магистралата е безпроблемно. Турбодизеловият мотор работи тихо и меко, без да се натрапва с шума си дори и при висока скорост. За това има заслуга и добрата шумоизолация, която осигурява висок акустичен комфорт.

Автоматична скоростна кутия превключва плавно предавките и осигурява несравним комфорт в градския трафик, а също така допринася за по-нисък разход на гориво в сравнение с автоматичните трансмисии от предишни поколения. На извънградски път Peugeot 3008 консумира едва 4,9 л/100 км, а в града разходът е не повече от 6,5 л/100 км.

Ако пътувате по-малко и на кратки разстояния, по-удачен вариант за задвижването на Peugeot 3008 е 1,6-литровият турбобензинов мотор PureTech с мощност 180 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Бензиновият двигател е по-динамичен от дизеловия, като 3008 спринтира от място до 100 км/ч само за 8 секунди. Смесеният разход на бензин е 7 л/100 км и напълно съвпада с консумацията на гориво според стандарта WLTP.

На пътя Peugeot 3008 се управлява леко и с финес, малкият волан може да се върти с един пръст, а обратната връзка между кормилото и колелата е достатъчно пряка. Високият SUV е стабилен на магистралата и се контролира добре в завоите, без да се усеща наклоняване на каросерията. Модернизираното окачване допринася за високия комфорт на возене, филтрира неравностите и прави пътуването приятно и безопасно.

Новото Peugeot 3008 се предлага с два Plug-in хибридни двигателя. Първият Hybrid 225 е само с предно предаване и сумарна мощност 225 к.с. и 360 Нм, като има автономен пробег на ток от 56 км. Вторият е Hybrid4 300 със задвижване на четирите колела, автономен пробег от 59 км, мощност 300 к.с. и 520 Нм. Батерията и при двата модела е с капацитет 13,2 кВтч. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична. И двете версии са с многораменно задно окачване, за перфектен баланс между комфорт и удоволствие от шофирането.

Към асистентите за водача е добавена система за нощно виждане, чиято видимост достига 250 метра, разпознаване на всички знаци, система за автоматично спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти през деня и през нощна.

Новото Peugeot 3008 вече може да се види и изпробва у нас в търговските комплекси на официалния вносител „София Франс Ауто”. Цените на модела започват от 49 962 лева с ДДС.

Технически характеристики

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

11,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на дизел (WLTP)

135 г/км емисии на СО2

57 921 лева цена на модела (Active Pack)