0

Ч етвъртото поколение на Renault Megane е на пазара от 2016 година, а през миналата година моделът беше обновен. Най-съществената разлика отпред е новият дизайн на решетката и предната броня, а отзад хечбекът е получил нови светлини, оборудвани с динамични индикатори за завой. Освен това всички версии на Megane вече разполагат с LED фарове. Към палитрата са добавени три нови цвята за каросерията, сред които зашеметяващия меден нюанс Solar Copper.

Четвъртото поколение на Renault Megane е на пазара от 2016 година, а през миналата година моделът беше обновен. Най-съществената разлика отпред е новият дизайн на решетката и предната броня, а отзад хечбекът е получил нови светлини, оборудвани с динамични индикатори за завой. Освен това всички версии на Megane вече разполагат с LED фарове. Към палитрата са добавени три нови цвята за каросерията, сред които зашеметяващия меден нюанс Solar Copper.

В интериора обновеното Renault Megane предлага модернизиран кокпит с по-големи и интуитивни дисплеи. Пред водача е разположен новият 10,25-инчов екран на арматурното табло, а на централната конзола е монтиран нов 9,3-инчов сензорен вертикален екран във вид на таблет, който се възползва от всички функции на мултимедийната система Renault Easy Link. Работата на системата е вдъхновена от менюто на смартфон и е направена да бъде по-функционална и по-лесна за употреба.

При дебюта на фейслифта на Renault Megane през 2020 година цялото внимание беше насочено към новия вариант Plug-in хибрид, който се зарежда и в контакта. Моделът носи името Renault Megane E-Tech Plug-in и се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател в комбинация с два електромотора и автоматична скоростна кутия без съединител.

Безспорно бъдещето е на електрическите модели и хибридите, но в никакъв случай не трябва да бъдат отписвани дизеловите двигатели. Известно е, че французите правят едни от най-добрите дизелови мотори, а в обновеното Renault Megane е поставен един от тях.

Под предния капак е монтиран 1,5-литровият 4-цилиндров дизелов двигател с турбокомпресор и мощност 115 к.с., носещ името Blue dCi 115. Стандартно този агрегат е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция срещу 3500 лева се предлага и в комбинация със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC, която е много подходяща за шофиране в града.

Мощността от 115 к.с. изглежда сравнително скромна на хартия, но 4-цилиндровият двигател на Renault има предимството да бъде много икономичен и тих при употреба. На празен ход има леки вибрации, но след това този уникален дизелов мотор Blue dCi 115 знае как да бъде наистина много дискретен, независимо дали шофирате с равномерно темпо или ускорявате динамично. Практически двигателят дава възможност да забравите, че под капака работи дизел.

Освен че е много тих и не натоварва слуха, турбодизеловият агрегат тегли колата доста динамично, дори ако пътувате с четири човека и пълен багажник. Максималният въртящ момент от 260 Нм при 2000 об/мин е напълно достатъчен за да изпреварите друг автомобил бързо и безопасно.

Истински комфорт при движение в града осигурява 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. На пътя, когато имате нужда от динамично ускорение, автоматикът сваля до няколко предавки надолу и колата се ускорява пъргаво. Ако ви се струва, че трансмисията понякога не е толкова бърза, колкото ви се иска, има и ръчно превключване от лоста.

Голямото предимство на този турбодизелов двигател Blue dCi 115 в Renault Megane е неговата удивителна икономичност. Дори с автоматичната скоростна кутия, средният разход на гориво беше 5,2 л/100 км без икономично шофиране по разнообразен маршрут, включващ магистрала, междуселищен път, градски трафик и планински серпентини. Така с пълен резервоар от 45 литра можете да изминете над 850 км.

Ако шофирате икономично, на извънградски път с 90 км/ч разходът пада до 4,2 л/100 км. В града консумацията при натоварен трафик достига 5,8 л/100 км. Ниският разход на гориво и минималните емисии на CO2 във въздуха правят двигателя много чист, ефективен и рентабилен. Така че не бива да възниква притеснението, че съвременните дизелови агрегати ще бъдат спрени и спрени.

Освен с актуалната комбинация от турбодизелов двигател и автоматична скоростна кутия, Renault Megane е оборудвано с добре настроено шаси, което дава възможност за динамично шофиране особено по планински пътища с остри завои. Компактният хечбек блести със своята добра ефективност, невъзмутима стабилност на пътя, както и добре калибрирано усилие при управление, което е нито прекалено леко, нито твърде тежко в нормалния режим на програмата за персонализация My Sense.

Това позволява на водача да бъде уверен, дори по заснежени пътища. Комфортът също е едно от най-отличителните качества, с прогресивни реакции на амортисьорите, с които поема всички видове деформации от неравностите на пътя.

За повишаване на безопасността и комфорта на пътниците в обновеното Renault Megane са налични нови помощни системи за шофиране. Те включват система за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при трафик, както и система за автономно шофиране от ниво 2, която предлага спокойствие зад волана, като съчетава активен круиз контрол и поддържане на пътната лента.

Системата за аварийно спиране има функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, както и сензор, който предотвратява удар отзад при маневриране. Асистентът за следене на слепите зони при необходимост коригира траекторията.

Технически характеристики

Renault Megane Blue dCi 115 EDC

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

115 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на дизел

121 г/км емисии на СО2 (WLTP)

43 190 лева цена на модела (Zen)