Свеж грим и меден цвят за Renault Megane
9

Свеж грим и меден цвят за Renault Megane

Обновеният хечбек е динамичен и икономичен в града и на пътя с турбодизелов двигател и автоматична скоростна кутия

Четвъртото поколение на Renault Megane е на пазара от 2016 година, а през миналата година моделът беше обновен. Най-съществената разлика отпред е новият дизайн на решетката и предната броня, а отзад хечбекът е получил нови светлини, оборудвани с динамични индикатори за завой. Освен това всички версии на Megane вече разполагат с LED фарове. Към палитрата са добавени три нови цвята за каросерията, сред които зашеметяващия меден нюанс Solar Copper.

В интериора обновеното Renault Megane предлага модернизиран кокпит с по-големи и интуитивни дисплеи. Пред водача е разположен новият 10,25-инчов екран на арматурното табло, а на централната конзола е монтиран нов 9,3-инчов сензорен вертикален екран във вид на таблет, който се възползва от всички функции на мултимедийната система Renault Easy Link. Работата на системата е вдъхновена от менюто на смартфон и е направена да бъде по-функционална и по-лесна за употреба.

При дебюта на фейслифта на Renault Megane през 2020 година цялото внимание беше насочено към новия вариант Plug-in хибрид, който се зарежда и в контакта. Моделът носи името Renault Megane E-Tech Plug-in и се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател в комбинация с два електромотора и автоматична скоростна кутия без съединител.

Безспорно бъдещето е на електрическите модели и хибридите, но в никакъв случай не трябва да бъдат отписвани дизеловите двигатели. Известно е, че французите правят едни от най-добрите дизелови мотори, а в обновеното Renault Megane е поставен един от тях.

Под предния капак е монтиран 1,5-литровият 4-цилиндров дизелов двигател с турбокомпресор и мощност 115 к.с., носещ името Blue dCi 115. Стандартно този агрегат е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция срещу 3500 лева се предлага и в комбинация със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC, която е много подходяща за шофиране в града.

Мощността от 115 к.с. изглежда сравнително скромна на хартия, но 4-цилиндровият двигател на Renault има предимството да бъде много икономичен и тих при употреба. На празен ход има леки вибрации, но след това този уникален дизелов мотор Blue dCi 115 знае как да бъде наистина много дискретен, независимо дали шофирате с равномерно темпо или ускорявате динамично. Практически двигателят дава възможност да забравите, че под капака работи дизел.

Освен че е много тих и не натоварва слуха, турбодизеловият агрегат тегли колата доста динамично, дори ако пътувате с четири човека и пълен багажник. Максималният въртящ момент от 260 Нм при 2000 об/мин е напълно достатъчен за да изпреварите друг автомобил бързо и безопасно.

Истински комфорт при движение в града осигурява 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. На пътя, когато имате нужда от динамично ускорение, автоматикът сваля до няколко предавки надолу и колата се ускорява пъргаво. Ако ви се струва, че трансмисията понякога не е толкова бърза, колкото ви се иска, има и ръчно превключване от лоста.

Голямото предимство на този турбодизелов двигател Blue dCi 115 в Renault Megane е неговата удивителна икономичност. Дори с автоматичната скоростна кутия, средният разход на гориво беше 5,2 л/100 км без икономично шофиране по разнообразен маршрут, включващ магистрала, междуселищен път, градски трафик и планински серпентини. Така с пълен резервоар от 45 литра можете да изминете над 850 км.

Ако шофирате икономично, на извънградски път с 90 км/ч разходът пада до 4,2 л/100 км. В града консумацията при натоварен трафик достига 5,8 л/100 км. Ниският разход на гориво и минималните емисии на CO2 във въздуха правят двигателя много чист, ефективен и рентабилен. Така че не бива да възниква притеснението, че съвременните дизелови агрегати ще бъдат спрени и спрени.

Освен с актуалната комбинация от турбодизелов двигател и автоматична скоростна кутия, Renault Megane е оборудвано с добре настроено шаси, което дава възможност за динамично шофиране особено по планински пътища с остри завои. Компактният хечбек блести със своята добра ефективност, невъзмутима стабилност на пътя, както и добре калибрирано усилие при управление, което е нито прекалено леко, нито твърде тежко в нормалния режим на програмата за персонализация My Sense.

Това позволява на водача да бъде уверен, дори по заснежени пътища. Комфортът също е едно от най-отличителните качества, с прогресивни реакции на амортисьорите, с които поема всички видове деформации от неравностите на пътя.

За повишаване на безопасността и комфорта на пътниците в обновеното Renault Megane са налични нови помощни системи за шофиране. Те включват система за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при трафик, както и система за автономно шофиране от ниво 2, която предлага спокойствие зад волана, като съчетава активен круиз контрол и поддържане на пътната лента.

Системата за аварийно спиране има функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, както и сензор, който предотвратява удар отзад при маневриране. Асистентът за следене на слепите зони при необходимост коригира траекторията.

Технически характеристики

Renault Megane Blue dCi 115 EDC

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

115 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на дизел

121 г/км емисии на СО2 (WLTP)

43 190 лева цена на модела (Zen)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.