Електрическите тротинетки в София да не се движат по тротоарите, а по велоалеите. Идеята е тротинетките да бъдат със статут на велосипед, съобщи пред „Монитор“ Елица Панайотова от общинската програма „Зелена София“.

За да се случи това обаче са необходими промени в Закона за движение по пътищата. От Столичната община вече водят разговори с „Национална полиция“, „Пътна полиция“ и агенция „Безопасност на движението по пътищата“, след което ще предложат и промени в самия закон. „Ние сме заложили изисквания - като това да се паркират в центъра електрическите тротинетки на определените места. Също така да се движат с ниска скорост в паркове и в пешеходни зони. Да не се движат по тротоари, да се движат по велоалеите, където ги има маркирани и също така да спазват правилата за движение и придвижване, каквито са и за велосипедите“, обясни Панайотова и допълни, че след промени в законодателството ще трябва да бъдат обновени и общински наредби.

Панайотова каза, че в момента в столицата се наблюдават два типа тротинетките – такива, който компании предлагат и частна собственост. Докато скоростта на първите може да се контролира с GPS, при вторите няма такава опциия. Именно заради това тепърва ще се обсъждат и глоби, които да се въвеждат при неправилно предвижване с тротинетка в града.

Проверка на „Монитор“ вече установи и първите кражби на тротинетки след като Столичната община пусна приложение за наемането им в края на миналата седмица. Само за първите дни откакто е достъпна услугата в града вече са задигнати 15 скутера. През изминалите дни е имало опит за кражба само на две е-тротинетки, които обаче са намерени след бързата намеса на полицията, коментираха от американската компания, която предлагат услугата в столицата. 

От компанията си сътрудничат с полицията, за да се гарантира идентифициране, докладване и документиране на всяко незаконно поведение. „Хората трябва да разберат, че електрическите тротинетки са услуга за споделена мобилност в града. Те не могат да се използват без да бъдат отключени, тъй като колелата са блокирани и при опит за преместване се задейства алармен сигнал“, пише в изявление на Тамаш Тот, оперативен мениджър в американската компания.

В допълнение, тротинетките се следят постоянно от GPS система и могат да бъдат намерени по всяко време. Компанията разработва свой собствен персонализиран модел тротинетки, което означава, че ако някой се опита да вземе определени части от нашите тротинетки - те няма да бъдат подходящи за никой друг модел на пазара.

Към момента в столицата има маркирани 58 паркоместа за тротинетки в зоните в по-широкия център. От „Московска“ 33 обаче са предвидили общо 200 места за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди. За да използват приложението за наемане, потребителите трябва да го изтеглят, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код. Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират. Отключването на тротинетка струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Над 1300 школа в 14 области остават празни утре

Ученици бойкотират часовете, за да обявят грипна ваканция (ОБЗОР)

Над 1300 школа в 14 области остават празни утре

Учениците от Кюстендил масово се наговаряли да се бойкотират учебните часове и да не ходят училище, за да излязат в грипна ваканция, установи „Монитор“. Изглежда хлапетата са постигнали целта си, тъй като от утре (29-ти януари) Регионалната здравна инспекция обяви грипна епидемия на територията на общините Кюстендил, Рила, Бобошево, Невестино и Трекляно.

Два кораба заседнаха в Дунав за ден

Два кораба заседнаха в река Дунав за ден, съобщи БНР. Днес сутринта украински тласкач с една баржа заседна при Белене на 564-я километър. Заради инцидента корабоплаването беше временно блокирано. Корабът беше отстранен следобед, но на негово място попадна румънски кораб.

Сачева: Проверяваме 170 хиляди, които нито учат, нито работят

„Ще формираме и проучим профила на 170 хиляди души, които нито учат нито работят, имаме идея да засечем информацията между регистри на ГРАО, НСИ, НАП, както и от базата на Агенция по заетостта, така ще можем да добием ясна представа за социалното положение на тези хора.“ Това заяви социалния министър Деница Сачева за „Монитор“. През следващите два месеца предстои да се разбере кои са тези хора, с какво се занимават, дали са в сивата или платформената икономика, и какво може да се направи за тях.