Данните от черните кутии на двата локомотива от композицията, превозваща 2 100 тона газ пропан бутан, част от която дерайлира в събота сутринта на Централна гара в Пловдив, ще бъдат свалени и анализирани. Предстои да бъде направена техническа експертиза на машините. Това съобщи генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски, който продължава да е на мястото на аварията в Пловдив.

Единият от локомотивите при инцидента в Пловдив е същият, който е теглили и злополучната композиция, която причини трагедията в Хитрино.

„Днес свалят черните кутии от двата локомотива, ще се направи разшифровка, тя не е хартиена, а електронна. Това ще каже с колко километра реално се е движил влакът. Ще видят какъв е бил начинът на управление на локомотива и дали е имало пропуски или не от страна на машинистите”, уточни той.

По думите му предстои да се направи замерване на локомотивите в депото, както и проверка на натоварване на вагоните в Гара разпределителна в Пловдив. Ходовата част на вагоните ще бъде проверена и измерена.

В отговор на позицията на фирмата превозвач „Булмаркет Рейл Карго”, че причина за аварията е счупен език на една от гаровите стрелки, Папукчийски обясни, че екип от Националната следствена служба разследва инцидента. Преди да се произнесат разследващите, не можело да се каже със сигурност какво точно се е случило. „Това, че има констатиран счупен език на стрелката, не означава, че причината е той. Може да се е счупил при дерайлирането. Това е констатация от представителите на фирмата "Булмаркет". Ние също констатираме какво има по локомотивите. Така че малко се интерпретира с това нещо за стрелката”, заяви Папукчийски. По думите му още не може със сигурност да се каже каква е причината. В събота са били изнесени елементи от железопътната инфраструктура, които са дадени за анализ у нас. Ако се налага, ще бъдат изпратени за повторен анализ и в чуждестранни лаборатории. В същото време управителят на „Булмаркет Рейл Карго” Петър Ганев продължава да счита, че причина за инцидента е счупен език на гаровата стрелка. В неделя експертите ще измерват железопътния път за скрити пропадания, уточни той.

Движението на влакове в събота вечерта е било възстановено към Гара „Филипово” в Пловдив, а в неделния ден предстои да бъде възстановен и втори коловоз, където стана инцидентът.

В неделя двата килнати локомотива бяха вече изправени, като до края на деня и те ще бъдат транспортирани към Гара разпределителна. Щетите по тях са за стотици хиляди левове, каза Светослав Първанов, заместник управител на „Булмаркет ДМ”, която фирма е собственик на вагоните. По думите му щетите са основно по ходовата част и ще бъдат ясни, когато локомотивите бъдат върху канала в депото, но със сигурност са за стотици хиляди лелове. „На първо четене са разрушени редукторите на двата локомотива в резултат на излизането от релсите. Счупени са капаците. Изтекло е смазващото масло, което е специфично. Част от редукторите със зъбните си колелета са се движили по релсите, което значи, че са претърпели много сериозни щети”, уточни той.

Междувременно сред средите на железничарите тръгнаха подмятания, че злополучният локомотив, с чийто номер се свързват трагедията в Хитрино и случилото се в Пловдив, трябва да бъде осветен от свещеник и да се даде курбан, за да не се случват повече аварии с негови композиции. Други работещи в системата пък смятат, че номерът на машината трябва да бъде сменен, защото явно носел лош късмет. „Ако е възможно юридически да сменим номера на локомотива, може да го направим”, заяви Петър Ганев.

Инцидентът в Пловдив станал в 4,15 часа в съботната сутрин. На около 50-ина метра от Централна гара в Пловдив три вагона от товарна композиция, превозваща 2 100 тона бруто тегло газ пропан бутан, дерайлирали. Тримата машинисти не са пострадали. Пробите им за алкохол и наркотици са били отрицателни, съобщи окръжният прокурор на Пловдив Румен Попов. Влакът се е движел с около 33 км/час при максимално разрешение в този участък 40 км/час. Ниската скорост и опитът на машинистите са предотвратили по-голяма трагедия по подобие на тази в Хитрино, защото само на около 15-20 метра от мястото на аварията има гъсто населени жилищни блокове.

По темата: влак
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пускат нова концесия за летище „Пловдив”

„Летището е изключително важно за Пловдив, като очакваме до края на годината да бъде обявена концесията, което да привлече повече полети към област Пловдив и по-конкретно към зимния курорт Пампорово“. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в рамките на 11-та Международна туристическа среща в Пловдив.

Закопчаха пияния кантонер от ж.п. катастрофата край Асеновград

60-годишният пиян кантонер от железопътния прелез, на който този вторник лека кола се блъсна в пътническия влак от Пловдив за Асеновград, е арестуван и е привлечен като обвиняем. Това съобщиха от районната прокуратура в Асеновград.