Suzuki Vitara предизвиква зимата
9

Suzuki Vitara предизвиква зимата

Компактният японски кросоувър се катери по планините с предно предаване

Обновеното Suzuki Vitara дебютира пред българската публика през ноември, като получи фини промени във външния вид, свежи цветове и повече няма да се предлага с дизелови двигатели. През зимата изпъкват предимствата на Suzuki Vitara, но много от потребителите купуват колата без да плащат за задвижване на четирите колела 4х4, тъй като ще я използват само за асфалтови пътища.

Новата Vitara е променена основно в предната част, където виждаме нова маска и предна броня. В решетката са се появили вертикални хромирани ламели вместо хоризонтални, променени са и фаровете, които вече са светодиодни. Вътре в бронята трапецът вече не е закръглен от двете страни, а дневните LED светлини са подчертани с лъскава лента. Задните LED светлини са издадени навън, като секциите на капака на багажника са оцветени в червено, а светлината в центъра е станала бяла. За обновената Vitara се предлагат също и нови алуминиеви джанти, както и два допълнителни цвята на каросерията, и по-разширена програма за индивидуализация.

В интериора на обновеното Suzuki Vitara е добавена мека пластмаса върху горната част на таблото за управление, което придава по-приятно усещане при допир и на външен вид. Инструментите също са преработени, като е променен дизайнът на циферблатите, между които е инсталиран 4,2-инчовият цветен дисплей на бордовия компютър. Добавен е и преден централен подлакътник като стандартно оборудване.

При обновяването на Suzuki Vitara от двигателната гама отпадат 1,6-литровият атмосферен бензинов двигател, както и 1,6-литровият турбодизелов агрегат. В Европа моделът повече няма да се предлага с дизелови двигатели, тъй като търсенето им рязко намаля през последните години. Сега обновеният кросоувър се предлага с два бензинови двигателя BoosterJet с турбокомпресор и директно впръскване. По-малкият е 3-цилиндров със скромен работен обем от 1 литър, но благодарение на турбокомпресора развива мощност 112 к.с. Двигателят е комбиниран стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия, а срещу доплащане се предлага 6-степенна автоматична трансмисия. По-големият бензинов турбомотор BoosterJet е 1,4-литров 4-цилиндров с мощност от 140 к.с., като може да се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия или с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия.

Задвижването може да бъде само на предните колела 2WD или на четирите колела 4WD от познатата система с четири режима на шофиране All-Grip. Тестваното Suzuki Vitara се задвижва от 1,4-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. Максималната мощност от 140 к.с. при 5500 об/мин, но по-важното е, че максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение във впечатляващо големия диапазон между 1500 и 4000 об/мин, благодарение на което водачът разполага с много прилична тяга в почти целия работен режим на мотора. При старт от място ускорението до 100 км/ч отнема 9,5 секунди, което е сравнително добро постижение за компактен кросоувър, а при изпреварване колата се нуждае от съвсем леко подаване на газ на пета предавка за да направи маневрата с лекота. Сред най-голямото достойнство на новия агрегат е ниският му разход на бензин. В града колата харчи 6,9 л/100 км, а при спокойно шофиране по междуселищен път разходът е около 5 л/100 км. Единствено със 140 км/ч на магистралата се качва до 7,3 л/100 км.

Благодарение на новия бензинов турбодвигател, Vitara е много пъргава, което дава възможност на водачите със спортен стил на шофиране да се наслаждават на прилична динамика. Системата за разпределение на векторната тяга имитира диференциал с ограничено приплъзване и възпрепятства недозавиването. Воланът е относително директен, окачването е стегнато, а шасито се наклонява сравнително умерено в острите завои. В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson с пружина и полунезависимо задно окачване с торсионна греда. Пътният просвет на Suzuki Vitara е 185 мм и не е от най-големите в класа на високопроходимите модели, но е достатъчен за да се движите с лекота по черен път. Дори и само с предно предаване, Vitara не се затруднява да се движи без проблеми по заснежените планински пътища на Плана планина, но за по-сериозен офроуд е добре да бъде оборудвана със системата за двойно задвижване All-Grip.

Клиентите на Suzuki Vitara могат да избират между 15 модификации, като дори и базовият модел на цена от 30 990 лева има щедро оборудване от автоматична система Stop Start, централно заключване с дистанционно управление, електрически огледала, асистент при потегляне при наклон, Bluetooth, климатик, 3,5-инчов цветен информационен дисплей, дневни светлини и LED задни светлини. При по-високите нива на оборудване се добавят и системи за максимално улеснение на водача като адаптивен круиз контрол, асистент при спускане при наклон, навигация, камера за задно виждане, безключов достъп и стартиране на автомобила, сензори за паркиране, скрити в предната и задната броня. Най-високата версия GLX стандартно разполага със системи за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци, технология за предупреждение при напускане на лентата и система за предупреждение за странично приближаващ автомобил при движение на заден ход.

Технически характеристики

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 2WD

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

220 Нм максимален въртящ момент при 1500-4000 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на гориво

131 г/км емисии на СО2

38 490 лева цена на модела

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

НАЙ-ГЛЕДАНИ