0

В торото поколение на Suzuki S-Cross постоянно се усъвършенства. След като преди няколко години дизайнерите му изваяха по-атрактивен външен вид, сага японските инженери добавиха в S-Cross ново хибридното задвижване. Новата версия Suzuki S-Cross Hybrid е получила интегриран стартер-генератор и 48-волтова литиево-йонната батерия, които подпомагат работата на новия 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател BoosterJet, работещ в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия. Благодарение на новата хибридна технология, Suzuki S-Cross Hybrid е станал още по-икономичен, като средният разход на гориво варира между 4,6 и 4,9 литра на 100 км.

Второто поколение на Suzuki S-Cross постоянно се усъвършенства. След като преди няколко години дизайнерите му изваяха по-атрактивен външен вид, сага японските инженери добавиха в S-Cross ново хибридното задвижване. Новата версия Suzuki S-Cross Hybrid е получила интегриран стартер-генератор и 48-волтова литиево-йонната батерия, които подпомагат работата на новия 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател BoosterJet, работещ в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия. Благодарение на новата хибридна технология, Suzuki S-Cross Hybrid е станал още по-икономичен, като средният разход на гориво варира между 4,6 и 4,9 литра на 100 км.

При движение в града, консумацията на бензин е в рамките на 5,2-5,7 л/100 км, което е чудесно постижение за компактен кросоувър. Обновеният автомобил се отличава с по-богато оборудване и нови системи за сигурност. Въпреки всички новости, Suzuki S-Cross Hybrid 48V запазва достъпната си цена, която у нас започва от 35 390 лева.

Най-новата версия на компактния кросоувър Suzuki S-Cross Hybrid е умерен хибрид, който работи на принципа на възстановяване на спирачната енергия, за да се зареди литиево-йонната батерия при спиране. Батерията се използва от интегриран стартер-генератор с цел моментално подпомагане на бензиновия мотор. Комбинацията от двете осигурява по-икономично и плавно задвижване, както и висока ефективност, без ограничения на пробега и специална поддръжка на хибридната система. С тази технология новото Suzuki S-Cross Hybrid е атрактивно предложение в своя сегмент.

Под предния капак на Suzuki S-Cross Hybrid 48V е монтиран 1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател BoosterJet с турбокомпресор, допълнен от 48-волтовата хибридна система. Максималната мощност от 129 к.с. се достига при 5500 об/мин. Мощността е напълно достатъчна както за ежедневните градски пътувания, така и за пътищата между населените места, и за дълги магистрални преходи. Максималният въртящ момент от 235 Нм е наличен в интервала от 2000-3000 об/мин, така че водачът разполага с прилична тяга в почти целия работен режим на двигателя. Моторът се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия, а предавките се избират точно и прецизно.

При старт ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,2 секунди, което е сравнително добро постижение за компактен кросоувър, а при изпреварване колата се нуждае от съвсем леко подаване на газ за да осъществи маневрата с лекота. Новият хибриден двигател е с подобрени характеристики спрямо предходния и покрива екологичните норми Euro6d.

Работата на хибридната задвижваща система и новият двигател постигат намаляване на разхода на гориво с 20% и показателите при комбиниран цикъл сега са 4,6 л/100 км за модела с предно предаване и 4,9 л/100 км за версията 4х4. Благодарение на ниския разход на гориво, с един резервоар от 47 литра при извънградско шофиране можете да изминете автономен пробег от над 1000 км.

В интериора на Suzuki S-Cross Hybrid материалите са по-качествени и сега наистина таблото и предният панел са много хубави на вид и приятни на допир. В центъра на таблото е поставен 7-инчовият сензорен екран на новата мултимедийна система. Той има ясни и четливи графики, висока функционалност с поддръжка на MirrorLink и Apple CarPlay.

Основното предимство на интериора на S-Cross е рационалното разпределение на пространството. В салона има място за високи хора както отпред, така и отзад. Седалките са удобни, има много джобове и ниши, като грижата за пътниците се усеща във всичко. Обемът на багажника е един от най-добрите в класа с 430 литра в стандартната конфигурация и 1269 литра със сгънати задни облегалки.

С новото Suzuki S-Cross Hybrid ще посрещнете зимата спокойно, без да се налага да чакате снегорините да почистят пътищата за да тръгнете на път. Високопроходимият модел може да си проправя сам пътя, благодарение на повишения просвет от 180 мм и системата за задвижване на четирите колела AllGrip. Пътният просвет е достатъчен за да се движите с лекота по черен път, да преодолявате пресечени терени и да газите снежни преспи. Задвижването на четирите колала има няколко режима на работа, които се избират от въртящия се селектор на централния тунел.

Режимът Auto включва задния мост само когато предните колела приплъзват, а в режим Snow двойното предаване се активира, реагирайки на сензорите при въртенето на волана, като системата ESP много активно участва в процеса на управление. Режимът Sport променя не само начина на робота на системата за задвижване на четирите колела, но също така и реакцията на педала на газта, който става по-отзивчив, тъй като моторът поддържа по-високи обороти.

За по-тежки условия като кал или снежни коловози е предвиден режимът Lock, който се активира от отделен бутон и заключва централния диференциал принудително при скорост до 60 км/ч, за да разпредели тягата поравно между предния и задния мост, като така колелата имат оптимално сцепление.

Японските инженери са ревизирали настройките на задното окачване и са направили Suzuki S-Cross Hybrid така, че сега моделът вози значително по-комфортно, като преминава през дупките и неравностите със завидна лекота и без почти никакво друсане. Кормилното управление е относително директно за кросоувър, а шасито се наклонява минимално в острите завои. Промените в настройките на шасито и кормилното управление имат значително въздействие върху удоволствието от шофирането, така че хибридният S-Cross се управлява по-прецизно и динамично.

Новото Suzuki S-Cross Hybrid 48V се предлага у нас на много атрактивна цена от 35 390 лева за базовия модел с предно предаване и с включен екологичен бонус. Базовото ниво на модела получава опции, които досега се предлагаха при по-високите версии на оборудване, като система за аварийно спиране с радар, климатроник, LED светлини, предни фарове за мъгла, адаптивен круиз контрол, автоматични светлини и чистачки.

Стандартното оборудване включва асистент при потегляне при наклон, автоматично гасене и стартиране на двигателя при спиране и тръгване, електрически предни и задни прозорци, централно заключване с дистанционно управление, радио и Bluetooth със система за управление от волана, електрически външни огледала и подлакътник за водача.

В богатото ниво на оборудване GLX, моделът струва 48 090 лева и разполага с навигационна система, централен високоговорител, 7-инчов мултифункционален сензорен екран, 17-инчови алуминиеви джанти, сензори за паркиране отпред и отзад. Най-високото ниво GLX SR добавя панорамен покрив и кожен салон, а цената му достига 50 090 лева.

Технически характеристики

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet + Hybrid 48V All-Grip

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

129 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

235 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

110 г/км емисии на СО2

48 090 лева цена на модела GLX