Напоследък потребителите на автомобили масово се насочват към коли с повишена проходимост и висок просвет, наричани кросоувъри и SUV. Все повече хора избират модели с носеща каросерия, тъй като те са леки и икономични, имат относително добра проходимост и приятно управление на асфалта. За разлика от тях обаче все още има и модели, които са базирани на носеща рама и гордо се наричат всъдеходи или офроудъри. Легендарните всъдеходи като Jeep Wrangler или Mercedes G-класа въобще не са евтини, но имат и достъпна алтернатива – компактното Suzuki Jimny.

Suzuki Jimny се произвежда от 1970 г., а у нас второто поколение на модела беше познато като Suzuki Samurai. Третото издание на Jimny се произвеждаше рекордните 20 години – от 1998 до 2018 г. почти без съществени промени и с право може да бъде обявен за един от най-дългогодишните съвременни автомобили. Истинските фенове на Jimny отдавна очакваха четвъртото поколение на модела и ето, че през миналата година то се появи.

Новото Suzuki Jimny е съвсем малко по-голямо от своя предшественик с дължина 3645 мм, широчина 1645 мм, височина 1725 мм и междуосие 2250 мм. Рамата е сериозно подсилена, но въпреки това теглото на автомобила е само 1090 кг. Култовият японски всъдеход остана верен на философията си да бъде маневрен в града и ненадминат извън пътя, която го направи толкова популярен и харесван.

Още от пръв поглед се вижда, че новото Suzuki Jimny е макар и малък, но истински завоевател на офроуда. Новият компактен всъдеход е запазил ръбестите си форми, кръглите предни фарове, както и решетката с вертикални отвори, като по този начин прилича на легендарните автомобили за офроуд. Новото Jimny е с класически ръбест дизайн с вертикални стойки на покрива, ясно изразени брони и висок преден капак. Линията на предния прозорец е извита, за да се подобри видимостта. Долната част на каросерията е покрита със защитни панели. Резервното колело все още е прикрепено към багажната врата, а характерните задни светлини са вградени ниско в бронята. По-високата версия GLX включва LED светлини и 15-инчови алуминиеви джанти.

Интериорът на новото Suzuki Jimny е огромен прогрес в сравнение с предшественика и освен това е в хармония с външния вида. Материалите в салона са много по-добри, пластмасата е доста твърда, но износоустойчива. Воланът с три спици вече може да бъде обшит с кожа. Приборите са разположени в отделни кладенци и са разделени от екрана на бордовия компютър. Във версията GLX на централния панел е инсталиран 7,0-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Бутоните на аудиосистемата и климатичната инсталация са малко и големи, и могат да бъдат натискани дори с ръкавици. Кормилната колона на Suzuki Jimny се регулира само по височина.

Предните седалки са много удобни и имат широк обхват от регулиране. Педалите обаче са тесни. Позицията на седене зад волана е много висока, което заедно с тънките стойки на покрива осигурява добра видимост. Достъпът до втория ред седалки не е толкова лесен, а и тук няма много място. Двете задни седалки са по-подходящи за деца, въпреки че пространството за краката е много щедро. Салонът е с 40 мм по-широк в областта на раменете. Багажникът е също миниатюрен - само 85 литра в нормално състояние и 377 литра със сгънати задни седалки. Под пода има малко отделение, а отворът е много по-широк. Вратата все още се отваря настрани.

Оборудването на новото Suzuki Jimny е много богато и дори в базовата версия GL са включени предни електрически прозорци, климатик, отопляеми предни седалки, аудиосистема с управление от волана, круиз контрол с ограничител на скоростта, Bluetooth комуникация, автоматични светлини, USB порт в централната конзола и много други. На борда има стандартно 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща програма и система за автоматично спиране, предупреждение за напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци, асистент при стръмно спускане, откриване на умората на водача и автоматично превключване на фаровете. В по-високата версия GLX са добавени климатроник, навигационна система, отопляеми външни огледала, 7,0-инчов сензорен екран с връзка към смартфон и много други.

За задвижването на четвъртото поколение на Suzuki Jimny се предлага 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с променливи фази на газоразпределение, който развива максимална мощност 102 к.с. при 6000 об/мин. Той е със 17 к.с. по-мощен от мотора на предходния модел, но осигурява повече тяга. Максималният въртящ момент от 130 Нм обаче е достъпен само при 4000 об/мин. Ако искате японският всъдеход да върви пъргаво, трябва да държите двигателя във високи обороти. Тогава обаче той става шумен и издава, че е от едно старо поколение, без турбокомпресор. За да се ускори от място до 100 км/ч, на Jimny са му необходими 12,6 секунди. Максималната скорост от 145 км/ч позволява да карате в лявата лента на магистралата, но липсата на 6-а предавка качва оборотите и разхода на гориво. В градски цикъл консумацията е 7,7 л/100 км, а на междуселищен път е 6,2 л/100 км. Освен това 5-степенната механична скоростна кутия се характеризира с твърде дълъг ход на лоста. Като алтернатива се предлага 4-степенна автоматична трансмисия.

Изцяло новото Suzuki Jimny е оборудвано със система за задвижване на четирите колела AllGrip Pro AWD, която наследява и усъвършенства над 50-годишните традиции на японците в разработката на автомобили с двойно предаване. Четвъртото поколение на всъдехода остава верен на своите принципи и се чувства най-добре на офроуда. Голяма заслуга затова имат препоръките от собствениците на предишното поколение, заради които японските инженери връщат механичния лост на режимите на раздатъчната кутия на мястото му.

Извън пътя, върху кален терен, тясната и къса геометрия на шасито на всъдехода още веднъж доказва, че тя всъщност не се нуждае от твърдо заключване на диференциала между колелата, защото те просто не са окачени и няма никакво пробуксуване. За любителите на шофирането в дълбока кал, като опция още се предлага механична блокировка между колелата. Комбинацията позволява на малкия всъдеход да преодолява и най-непроходимите терени.

Новото Suzuki Jimny стандартно е оборудвано със система за задвижване на всички колела с понижаваща предавка, като има и асистент за помощ при стръмно спускане. Пътният просвет е увеличен до 210 мм, предният ъгъл на преодоляване е 37 градуса, задният - 49 градуса, а ъгълът на рампата между осите е 28 градуса. Компактният всъдеход се справя чевръсто на тежък офроуд и демонстрира отлична проходимост.

В същото време се е подобрило поведението на автомобила на асфалт. Воланът е станал по-точен, въпреки че не е много остър. Диаметърът на завой е само 9,8 метра, така че Jimny много добре маневрира в тесните улици на града. Появила се е дори система за векторно разпределение на тягата, която подобрява поведението на колата по пътища със завои. Окачването е значително по-меко, така че пътуването с Jimny е доста по-комфортно. Високият автомобил обаче се наклонява осезаемо в завоите.

Новото Suzuki Jimny е по-модерен, по-удобен и по-богато оборудван автомобил. Компактният всъдеход се произвежда в завода Косаи в Япония и вече се предлага на европейския пазар, а у нас цената от 34 990 лева го прави относително достъпен модел за любителите на офроуда.

Технически характеристики

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4WD

1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

102 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

130 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

12,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

145 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на бензин

154 г/км емисии на СО2

34 990 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.