0

Н еотдавна второто поколение на Suzuki Ignis получи фейслифт, а към двигателя беше добавена хибридна система, която направи субкомпактния японски кросоувър още по-икономичен и намали емисиите на СО2. Благодарение на тези подобрения Ignis отново е едно от най-атрактивните предложения, без аналог на българския пазар. У нас цените за Suzuki Ignis Hybrid започват от 28 690 лева за базовото оборудване GL с предно предаване, а най-високото ниво GLX+ със задвижване на четирите колела 4WD струва 33 990 лева. За цвят металик се доплащат 790 лева.

Неотдавна второто поколение на Suzuki Ignis получи фейслифт, а към двигателя беше добавена хибридна система, която направи субкомпактния японски кросоувър още по-икономичен и намали емисиите на СО2. Благодарение на тези подобрения Ignis отново е едно от най-атрактивните предложения, без аналог на българския пазар. У нас цените за Suzuki Ignis Hybrid започват от 28 690 лева за базовото оборудване GL с предно предаване, а най-високото ниво GLX+ със задвижване на четирите колела 4WD струва 33 990 лева. За цвят металик се доплащат 790 лева.

Външният вид на обновеното Suzuki Ignis е наистина смел и отличителен, като промените са повече видими. Моделът е получил изцяло нова предна решетка с U-образни ламели, наподобяващи формата на LED-светлините във фаровете. Новите предна и задна броня подсилват младежкото и динамично излъчване. Тесните колела са поставени в ъглите, а гумите са с интересни размери 175/65 R15, като задната следа е малко по-широка. Габаритите на Ignis се запазват – дължината е 3,70 метра, широчината е 1,69 метра, височината е 1,60 метра, а междуосието е 2,44 метра.

Благодарение на компактните размери Suzuki Ignis бързо и лесно си намира място за паркиране дори на най-малките пространства в града. Голямо удобство при паркиране осигурява камерата за заден ход, която предава картината зад колата на централния дисплей. С радиус на завой от едва 4,70 метра, субкомпактният градски кросоувър е много маневрен в тесните улички, има нужда от минимално място за да обърне посоката на движение в улица без изход, а ако се наложи с лекота се качва на бордюри, благодарение на късите си надвеси и пътния просвет от 180 мм.

Въпреки компактните си размери, поради оптималното им усвояване, в салона на Suzuki Ignis е учудващо просторно. Зад волана могат да седнат удобно водачи с височина до 2 метра, а на втория ред седалки има пространство за хора с ръст доста над средния. Предните седалки имат изразителни странични опори, а задните се движат хоризонтално напред-назад, като в същото време може да се променя и ъгълът на наклон на облегалките им.

И двете операции се осъществяват от удобни ръкохватки в горната част на облегалките. Минималният обем на багажника е 267 литра, но при плъзгане на задните седалки напред се увеличава. Задните облегалки се сгъват и товарният капацитет се увеличава до 1100 литра. В салона има ниши и джобове за малки предмети, като дори в корите на задните врати има място за бутилки от половин литър, а под дъното на багажника има резервно колело.

Под предния капак на обновеното Suzuki Ignis е монтиран 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател DualJet с подобрени характеристики. Максималната мощност е 83 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент от 107 Нм се достига още при 2800 об/мин. Добавеният стартер-генератор подпомага двигателя, а под седалката на водача е поставена 12-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 10 Ah на микрохибридната система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

По време на спиране с помощта на рекуперация стартер-генераторът презарежда батерията, а по време на ускорение и когато двигателят с вътрешно горене се нуждае от помощ, той се включва към системата. Когато системата за старт-стоп се задейства при задръстване, именно той стартира двигателя. Не е предвидено външно зареждане на батерията, както е невъзможно да се измине определено разстояние само с електрическа тяга. Микрохибридната система е предназначена за намаляване на консумацията на гориво и редуциране на емисиите на СО2.

Технологията следи спестеното гориво много внимателно, показвайки тези данни на водача в отделен раздел на бордовия компютър. Разходът в града достига до 5,5 литра на 100 километра при натоварен трафик, но с определени усилия може да се свали до 4,6 литра от икономичните водачи. Тъй като Ignis Hybrid е доста лек и тежи само 890 кг, двигателят бодро ускорява колата и радва с приятния си звук. Моторът работи без вибрации, като става шумен едва след 4000 об/мин.

Обновеното Suzuki Ignis се предлага с новата безстепенна автоматична скоростна кутия CVT със 7 виртуални предавки, които могат да се превключват и в ръчен режим с удобни лостчета зад волана. След избиране на режима D на автоматичната трансмисия, градският кросоувър буквално се изстрелва напред още при първото докосване на газта. Моторът откликва без забавяне, така че при старта от място е приятно да дръпнете напред, изпреварвайки изненаданите съседи.

В града Suzuki Ignis смело се бори за място в потока и с лекота се промушва в трафика. Извън града Ignis се шофира приятно и остава стабилен в завоите. Задното окачване при модела с предно предаване е с торсионна греда и при големи дупки и неравности, колата леко отскача. Значително по-комфортно вози моделът с 4х4, който обаче не може да се комбинира с автоматичната трансмисия. На магистралата се усеща липсата мощност и е удачно шофирането със скорост не повече от 110-120 км/ч, при която шумът и разходът на гориво са в нормите на приемливото очакване.

Системите за сигурност са много и бдят за безопасността на пътниците. Предната камера следи ситуацията и предупреждава за приближаване към друг автомобил или дори дава команда за спиране, както и предупреждава за напускане на лентата. Новото Suzuki Ignis е типична градска кола, но в същото време е функционален и просторен субкомпактен кросоувър с пътен просвет от 180 мм, къси надвеси и система 4х4, благодарение на които спокойно може да засенчи много именити всъдеходи.

Технически характеристики

Suzuki Ignis 1.2 DualJet+Hybrid 12V

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

83 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

107 Нм максимален въртящ момент при 2800 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

155 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2 (WLTP)

30 890 лева цена на модела GL+