Suzuki Ignis смени маската и стана по-чист
8

Suzuki Ignis смени маската и стана по-чист

Субкомпактният японски кросоувър е още по-екологичен и по-икономичен в града с хибридна система

Неотдавна второто поколение на Suzuki Ignis получи фейслифт, а към двигателя беше добавена хибридна система, която направи субкомпактния японски кросоувър още по-икономичен и намали емисиите на СО2. Благодарение на тези подобрения Ignis отново е едно от най-атрактивните предложения, без аналог на българския пазар. У нас цените за Suzuki Ignis Hybrid започват от 28 690 лева за базовото оборудване GL с предно предаване, а най-високото ниво GLX+ със задвижване на четирите колела 4WD струва 33 990 лева. За цвят металик се доплащат 790 лева.

Външният вид на обновеното Suzuki Ignis е наистина смел и отличителен, като промените са повече видими. Моделът е получил изцяло нова предна решетка с U-образни ламели, наподобяващи формата на LED-светлините във фаровете. Новите предна и задна броня подсилват младежкото и динамично излъчване. Тесните колела са поставени в ъглите, а гумите са с интересни размери 175/65 R15, като задната следа е малко по-широка. Габаритите на Ignis се запазват – дължината е 3,70 метра, широчината е 1,69 метра, височината е 1,60 метра, а междуосието е 2,44 метра.

Благодарение на компактните размери Suzuki Ignis бързо и лесно си намира място за паркиране дори на най-малките пространства в града. Голямо удобство при паркиране осигурява камерата за заден ход, която предава картината зад колата на централния дисплей. С радиус на завой от едва 4,70 метра, субкомпактният градски кросоувър е много маневрен в тесните улички, има нужда от минимално място за да обърне посоката на движение в улица без изход, а ако се наложи с лекота се качва на бордюри, благодарение на късите си надвеси и пътния просвет от 180 мм.

Въпреки компактните си размери, поради оптималното им усвояване, в салона на Suzuki Ignis е учудващо просторно. Зад волана могат да седнат удобно водачи с височина до 2 метра, а на втория ред седалки има пространство за хора с ръст доста над средния. Предните седалки имат изразителни странични опори, а задните се движат хоризонтално напред-назад, като в същото време може да се променя и ъгълът на наклон на облегалките им.

И двете операции се осъществяват от удобни ръкохватки в горната част на облегалките. Минималният обем на багажника е 267 литра, но при плъзгане на задните седалки напред се увеличава. Задните облегалки се сгъват и товарният капацитет се увеличава до 1100 литра. В салона има ниши и джобове за малки предмети, като дори в корите на задните врати има място за бутилки от половин литър, а под дъното на багажника има резервно колело.

Под предния капак на обновеното Suzuki Ignis е монтиран 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател DualJet с подобрени характеристики. Максималната мощност е 83 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент от 107 Нм се достига още при 2800 об/мин. Добавеният стартер-генератор подпомага двигателя, а под седалката на водача е поставена 12-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 10 Ah на микрохибридната система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

По време на спиране с помощта на рекуперация стартер-генераторът презарежда батерията, а по време на ускорение и когато двигателят с вътрешно горене се нуждае от помощ, той се включва към системата. Когато системата за старт-стоп се задейства при задръстване, именно той стартира двигателя. Не е предвидено външно зареждане на батерията, както е невъзможно да се измине определено разстояние само с електрическа тяга. Микрохибридната система е предназначена за намаляване на консумацията на гориво и редуциране на емисиите на СО2.

Технологията следи спестеното гориво много внимателно, показвайки тези данни на водача в отделен раздел на бордовия компютър. Разходът в града достига до 5,5 литра на 100 километра при натоварен трафик, но с определени усилия може да се свали до 4,6 литра от икономичните водачи. Тъй като Ignis Hybrid е доста лек и тежи само 890 кг, двигателят бодро ускорява колата и радва с приятния си звук. Моторът работи без вибрации, като става шумен едва след 4000 об/мин.

Обновеното Suzuki Ignis се предлага с новата безстепенна автоматична скоростна кутия CVT със 7 виртуални предавки, които могат да се превключват и в ръчен режим с удобни лостчета зад волана. След избиране на режима D на автоматичната трансмисия, градският кросоувър буквално се изстрелва напред още при първото докосване на газта. Моторът откликва без забавяне, така че при старта от място е приятно да дръпнете напред, изпреварвайки изненаданите съседи.

В града Suzuki Ignis смело се бори за място в потока и с лекота се промушва в трафика. Извън града Ignis се шофира приятно и остава стабилен в завоите. Задното окачване при модела с предно предаване е с торсионна греда и при големи дупки и неравности, колата леко отскача. Значително по-комфортно вози моделът с 4х4, който обаче не може да се комбинира с автоматичната трансмисия. На магистралата се усеща липсата мощност и е удачно шофирането със скорост не повече от 110-120 км/ч, при която шумът и разходът на гориво са в нормите на приемливото очакване.

Системите за сигурност са много и бдят за безопасността на пътниците. Предната камера следи ситуацията и предупреждава за приближаване към друг автомобил или дори дава команда за спиране, както и предупреждава за напускане на лентата. Новото Suzuki Ignis е типична градска кола, но в същото време е функционален и просторен субкомпактен кросоувър с пътен просвет от 180 мм, къси надвеси и система 4х4, благодарение на които спокойно може да засенчи много именити всъдеходи.

Технически характеристики

Suzuki Ignis 1.2 DualJet+Hybrid 12V

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

83 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

107 Нм максимален въртящ момент при 2800 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

155 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2 (WLTP)

30 890 лева цена на модела GL+

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.