Suzuki атакува пазара с гама от хибриди
6

Suzuki атакува пазара с гама от хибриди

Новите модели Vitara, S-Cross и Swift Sport получиха 48-волтова литиево-йонна батерия

Японската марка Suzuki атакува европейския пазар с четири изцяло нови хибридни модела, които попадат в групата умерени хибриди. С новата технология вече са оборудвани автомобилите Vitara, S-Cross и Swift Sport. Компактният модел Ignis пък идва с 12-волтова батерия и с обновена визия. Хибридната технология на Suzuki комбинира интегриран стартер генератор и 48-волтова литиево-йонна батерия, като системата презарежда батерията с електричество, генерирано от енергията при намаляване на скоростта на колата, за да подпомогне ускорението и да подобри горивната ефективност.

По този начин хибридната система пести гориво, като в същото време осигурява максимална ефективност, без ограничения на пробега и специална поддръжка. Комбинацията осигурява по-икономично и плавно задвижване, без ограничения на пробега и специална поддръжка на хибридната система. С новата технология на водача няма да му се налага да променя стила си на шофиране, за разлика от повечето подобни електрифицирани модели.

Новото Suzuki Vitara Hybrid 48V се отличава с нов дизайн на фаровете, като отличителният кръг около LED светлините е сменен с хоризонтална синя ивица, подчертавайки динамичното и модерно излъчване на автомобила. Основният 1,4-литров турбобензинов двигател BoosterJet е с подобрени характеристики спрямо предходния и покрива нормите за замърсяване Euro6d, като сега е допълнен от 48-волтовата хибридна система. Максималната мощност е 129 к.с. при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 235 Нм е наличен в интервала от 2000-3000 об/мин.

Двигателят се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия. Работата на хибридната задвижваща система и новият двигател постигат намаляване на разхода на гориво с 20% и показателите при комбиниран цикъл сега достигат до 4,6 л/100км за модела с предно предаване и 4,9 л/100 км за версията с 4х4. В базовото ниво на оборудване има климатроник, LED светлини, предни фарове за мъгла, адаптивен круиз контрол, 4,2-инчов цветен LCD екран, автоматична функция на дългите светлини, автоматични фарове и чистачки, както и всички системи за безопасност.

Хибридната версия на Suzuki S-Cross Hybrid 48V е получила интегриран стартер-генератор и 48-волтова литиево-йонната батерия, които да подпомагат работата на новия 1,4-литровия турбобензинов двигател BoosterJet, който също се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия. Базовото ниво на модела получава климатроник, LED светлини, фарове за мъгла, адаптивен круиз контрол, автоматични светлини и чистачки, както и всички съвременни системи за безопасност.

Спортистът в гамата на японците - Suzuki Swift Sport Hybrid 48V, се задвижва от познатия 1,4-литров турбобензинов двигател BoosterJet, както и стартер-генератор, и 48-волтова литиево-йонната батерия, които му осигуряват системна мощност от 129 к.с. при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 235 Нм при 2000 об/мин. За безопасността на пътниците Swift Sport е оборудван със спирачен асистент с двоен датчик, система за предупреждение при смяна на лентата и технология за предотвратяване от напускане на платното на движение, система за предупреждение при криволичене, асистент при спускане и при потегляне при наклон, система за разпознаване на пътни знаци, предупреждение за странично приближаващ автомобил при движение на заден ход, наблюдение на слепите зони и сензори за паркиране отзад. Моделът добавя в цветовата си гама три забележителни двуцветни комбинации – син металик, оранжев металик или червен металик за купето, съчетано с черен покрив.

При Suzuki Ignis Hybrid 12V промените са повече видими. Моделът получава изцяло нова предна решетка и модифицирани брони, които подсилват неговото младежко и динамично излъчване. Характерните и за предходната версия цветни акценти в интериора се запазват, но сега с нови цветове, сред които тъмно синьо или сребристо. Вътрешната облицовка на предните врати, на задните подлакътници и предната централна конзола вече са в черен цвят, а не в бял, както беше досега. Хибридната система е с 12-волтова батерия и допълва обновения 1,2-литров бензинов двигател DualJet, който е с подобрени характеристики.

Максималната мощност е 83 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 107 Нм при 2800 об/мин. Моделът се предлага с 5-степенна механична и автоматична скоростна кутия. Разходът на гориво е оптимизиран с 10% спрямо този на стария модел, като при комбинирания цикъл сега той е 3,9 л/100 км за модела с предно предаване и 4,2 л/100 км за версията 4х4. И при новия Ignis Hybrid 12V има допълнения в базовото оборудване. Моделът се предлага с обогатена гама с три нови цвята - жълто, маслено зелено и бежово, които са съчетани в едноцветен и двуцветен вариант с черен покрив.

До 15 юни всички модели на Suzuki у нас се предлагат с програма на иновативен финансов лизинг, който спестява на клиентите вноските за първите 6 месеца, а лихвеният процент е само 2,4%.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.