Стотици с жалби срещу топлото, че криело сметки

Стотици с жалби срещу топлото, че криело сметки

Заляха със сигнали офиса на омбудсмана

Стотици жалби, свързани за неясноти и липса на информация в сметките за топлинна енергия, заливат офиса на омбудсмана на републиката, научи „Монитор“.

От пресцентъра уточниха, че хората се оплакват основно от неяснотите, свързани с връщането (прихващането) на пари, широко рекламираното през пролетта, а също и от изравнителните сметки, изчислени от топлинните счетоводители. Абонатите, основно на столичната топлофикация, най-често изпращат копия от жалбите си до въпросното дружество и с копие до омбудсмана. Само пуснатите през юли жалби до обществения защитник са над 300. Болшинството от тях са за липса на информация.


През август напливът е много по-голям


Бройката засега не е уточнена. Много от хората се учудват, че при безпрецедентното поевтиняване на природния газ абонати са получили само по двайсетина лева компенсация.

По повод големия брой жалби наскоро омбудсманът на Република България Диана Ковачева поиска от КЕВР да направи проверка за сметките за последния отоплителен сезон и изчисляването на връщането на парите от поевтиняването на природния газ със задна дата от 5 август миналата година. От Министерството на енергетиката поискаха също.

Във връзка с големия брой жалби от абонати на „Топлофикация-София“ до омбудсмана, от общинското енергийно дружество коментираха, че много хора не са се информирали добре


дали няма корекции на изравнителните им сметки


като това ставало основно заради неотчетени уреди на съседите им и те са поискали допълнителен отчет, за да не им бъдат начислени сметки на пълна мощност. Това води до пълна промяна на изравнителните сметки на всички абонати в дадената кооперация.

Оттам обаче отказаха да дадат информация колко точно са запитвания по този проблем, подадени в техните офиси.

Немалко абонати се чудят как може хартиените фактури да се бавят твърде дълго време. Обаждане в кол центъра на топлофикация установява, че срокът за разнасянето на фактурите за месец юли е 14 септември или ден преди да излязат сметките на хората за август. За да могат да получат поне някаква информация как е формирана последната им сметка абонати на столичното парно се принуждават да ходят до главния офис на куриерската фирма и да си вземат плика с фактурата на ръка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.