Ремонт на старите чешки локомотиви „Шкода“ предвиждат държавните железници. До края на юли ще бъде публикуван търг за капиталов ремонт на 30 машини, които се движат по релсите вече десетилетия.

Модернизацията на един локомотив струва между 700 000 и 1 млн. евро, след което ще може да развива максимална скорост до 160 км/час. Решението е част от плана на ръководството, за да осигури графика на движение за следващите три години", заяви председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“ Григори Григоров пред журналисти.

Предвижда се ремонтите на 30-те локомотива да се случат в рамките на следващите две години. С производителите им вече се водят разговори и така ще им се осигури ресурс за още поне 20 години. В плановете на дружеството влиза обявяване на търг преди края на 2019 г. за до

нови 15 мотриси за средни разстояния с капацитет от 4000 седящи места

По думите на Григоров до края на лятото ще се сформира работна група, която ще даде яснота по основните параметри на поръчката. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро разсрочена в рамките на 7 години. Вчера по темата се организира общественото обсъждане на плана на българските железници за подновяване на подвижния състав.

Неправителствените организации, които участваха на общественото обсъждане, изразиха мнение, че те не трябва да бъдат само мотриси, а да бъдат разделени според различните маршрути и нужди на железницата. По думите на шефът на БДЖ за дългите направления са по-подходящи вагони, а за средните – мотриси Сред възможностите, предложени от граждани, синдикати и бизнеса, са

ремонта на бъдещите нови влакове да се извършва на наша територия

Шефът на БДЖ обяви, че с подновената наскоро спорна процедура за ремонт за 137 млн. лв на 46 броя мотрисни влакове Сименс Дезиро се цели обезпечи движението на крайградските линии за следващото десетилетие. След ремонта им се планира да возят пътници до 2030 г., когато ще бъдат подновени поетапно.

Ръководството на железниците води преговори с Дойче Бан за закупуване на около 100 броя вагони, използвани от немските железници в момента. Сумата не беше обявена, но изчисленията показват по-ниска инвестиция от тази за модернизация на собствените вагони.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Започват тестовете на тол системата

От днес започват тестовете на тол системата. Системата за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние – тол, за пътните превозни средства с тегло над 3,5 тона, е в пълна готовност да започнат тестовете й.

Защо закъсняват полетите от и до България

Основните причини за закъсненията на полети от и до българските летища са заради ограничения по трасето, свързани с капацитета на управление на въздушния трафик и лоши метеорологични условия. Това показват резултатите от проверката на ”Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА), разпоредена от министърът на транспорта Росен Желязков, във връзка зачестилите закъснения.