Ремонт на старите чешки локомотиви „Шкода“ предвиждат държавните железници. До края на юли ще бъде публикуван търг за капиталов ремонт на 30 машини, които се движат по релсите вече десетилетия.

Модернизацията на един локомотив струва между 700 000 и 1 млн. евро, след което ще може да развива максимална скорост до 160 км/час. Решението е част от плана на ръководството, за да осигури графика на движение за следващите три години", заяви председателят на Съвета на директорите в „Холдинг–БДЖ“ Григори Григоров пред журналисти.

Предвижда се ремонтите на 30-те локомотива да се случат в рамките на следващите две години. С производителите им вече се водят разговори и така ще им се осигури ресурс за още поне 20 години. В плановете на дружеството влиза обявяване на търг преди края на 2019 г. за до

нови 15 мотриси за средни разстояния с капацитет от 4000 седящи места

По думите на Григоров до края на лятото ще се сформира работна група, която ще даде яснота по основните параметри на поръчката. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро разсрочена в рамките на 7 години. Вчера по темата се организира общественото обсъждане на плана на българските железници за подновяване на подвижния състав.

Неправителствените организации, които участваха на общественото обсъждане, изразиха мнение, че те не трябва да бъдат само мотриси, а да бъдат разделени според различните маршрути и нужди на железницата. По думите на шефът на БДЖ за дългите направления са по-подходящи вагони, а за средните – мотриси Сред възможностите, предложени от граждани, синдикати и бизнеса, са

ремонта на бъдещите нови влакове да се извършва на наша територия

Шефът на БДЖ обяви, че с подновената наскоро спорна процедура за ремонт за 137 млн. лв на 46 броя мотрисни влакове Сименс Дезиро се цели обезпечи движението на крайградските линии за следващото десетилетие. След ремонта им се планира да возят пътници до 2030 г., когато ще бъдат подновени поетапно.

Ръководството на железниците води преговори с Дойче Бан за закупуване на около 100 броя вагони, използвани от немските железници в момента. Сумата не беше обявена, но изчисленията показват по-ниска инвестиция от тази за модернизация на собствените вагони.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Камерите на тола ще снимат и за превишена скорост

Камерите на тол системата ще подпомагат работата и на Министерството на вътрешните работи и Агенция „Митници“. Това ще стане чрез свързване на системите на двете ведомства с тази на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Летим директно до Загреб за 139 евро

От началото на май започват директни самолетни полети между България и Хърватия. Те ще се извършват от хърватския национален авиопревозвач „Кроейша Ейрлайнс“ (Croatia Airlines), съобщиха от външно министерство.

Над две трети от общините отхвърлили винетките

Над две трети от общините са поискали преди година от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) участъци от републиканската пътна мрежа на тяхна територия да бъдат освободени от винетни такси или да им бъде прехвърлена грижата за поддръжката ми.