Старата песен на нов глас

Старата песен на нов глас

Без значение дали е пролет, лято, есен или зима, нашенски търговци пеят любимата си стара песен, но на нов глас. Празник след празник и сезон след сезон те масово спекулират с цените на своята продукция или пък ни пробутват залежали още от празниците стоки на менте промоционални оферти.

Вероятно за никого не е тайна, че подобни шашми с българския потребител имаше и покрай наскоро отминалия Великден. Докато преди празника мнимите търговци масово мамеха с няколко вида червени етикети, заблуждаващи клиентите, че купуват стоки на промоция, дни след празниците те стартират нова измамна кампания със застояли продукти. Схемата се изразява в използването на гръмки етикети, които никога не биха убегнали на любителите на промоциите - „разпродажба“, „топ цена“ или „само сега“.

„Пенчо бре, чети! Пенчо не чете“, пише Петко Славейков, нашенците обаче се славят с лошия навик да не четат етикета преди да си закупят нещо или подпишат важен документ. Психологията на нашенците отколе се гради на бдителността „да не се минат и да не настинат“, Точно заради това невниманието им по време на пазаруване си е сериозна загадка.

Търговците обаче са нащрек и при първа възможност са готови да изкарат поредното фалшиво намаление от ръкава си. Поведението несъмнено е изненадващо, имайки предвид, че хранителни вериги са едни от малкото бизнеси, които не осъмнаха затворени по време на пандемията. Въпреки това обаче вероятно се водят от максимата, че „ден година храни“ и подобна възможност не би могла да бъде пропусната. Заради това и потребителите са лесна плячка на набързо скалъпените капани като червените етикети с „топ цени на промоция“, залели витрините след празниците.

Търговците не са открили топлата вода, но има „да изядат още доста пасти“, докато се усъвършенстват до нивата на измамниците в туристическия бранш. От нощувка под звездите след резервация в несъществуващ хотел до картофки или цаца по 10 лв., те все още държат първото място по потребителски оплаквания. А кой не знае и кой не е чувал за топлата бира по плажните капанчета и липсата на тоалетни в радиус от поне километър.

В крайна сметка „тече, всичко тече“, включително и срокът за годност на козунаците и яйцата, които продължават да събират прах по щандовете на магазините, облечени в несъществуващи промоции. Но заедно с това изтича и срокът на доверието на потребителите. А за един търговец от това клиентите пак да влязат в магазина му, по -важно няма. Точно заради това не си заслужава да бъдат лъгани „на промоция“!

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.