Стачката - проблем или късмет

Стачката - проблем или късмет

Носи ли стачката късмет или винаги е проблем? Сигурно всеки си задава този въпрос. И протестиращите гърци, искащи да не им орязват стандарта и хилядите блокирани туристи по островите в Егейско море.


Първите настояват не само на думи да се чуе класът им. За останалите може доста да се спори дали закотвените фериботи в портовете им носят късмет. Заради стачката, която ще продължи до неделя, всички туристи, искат не искат, ще останат да ваканцуват по островите. Казват, че било слънчево и даже ставало за плаж. Значи поне са случили на време. Част от тях обаче сигурно имат някакъв бизнес. Колкото и да са развити съвременните технологии явно той не винаги може да се управлява само дистанционно. Да не забравяме, че все пак се в Югоизточния край на Стария континент и прекаленото престараване в работата не се смята за голяма добродетел.
Късата клечка обаче определено изтеглиха всички наши туроператори, пратили групи на островите. Повечето от тях нямат финансовата възможност да наемат фериботи и да приберат клиентите си, спазвайки програмата на пътуването. Нищо, че преди стачката бодро обявяваха как могат да го направят и няма нищо страшно. Може би сега в известна степен съжаляват, че не подкрепиха плановете на тираджийте да блокират границата и да затруднят трафика от и за съседната държава по празниците. Хубавото е, че постъпихме според евростандартите, макар и да ни приеха в Общността четвърт век след южните ни съседи. Така напомнихме, че политиката „зъб за зъб”, „око за око” отдавна трябва да бъде забравена на Балканите.
Прекалената мнителност към съседите обаче и стремежът те да бъдат прецакани на всяка цена продължават да пречат за прогреса на полуострова. Да си припомним пак последните фермерски протести в Гърция. Тази зима те биха всякакви рекорди. Интересното обаче бе, че съседите спираха трафика основно по граничните пунктове откъм България. На останалите места блокадите не бяха толкова яростни и продължителни. И почти не протестираха в столицата, където е властта, отговорна за проблемите им.
Сега пък в някои гръцки сайтове се тиражират твърдения, че Унгария и България блокирали трафика на товарни влакове от и за Гърция. Оказва се обаче, че в последните дни това се прави заради стачката в съседната страна. Просто няма кой да приеме влаковете от другата страна на границата и за това те се задържат пор маршрута им. Интересното обаче е и друго, наши железничари твърдят, че гърците приемат и изпращат товарни влакове от и за България само през деня. Учудващо, но през нощта просто не го правят. Смешно е да се мисли, че на юг от Кулата нямат ток за осветление. Или пък просто по тъмно са в неофициална стачка? Значи в случая просто отново просто става дума за добър късмет. Скоро гръцката железница ще бъде приватизирана и със сигурност нощните паузи в жп трафика ще останат в историята. И от това ще има само полза.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.