0

К орейската марка SsangYong стана популярна в Европа и у нас преди всичко с високопроходимите си автомобили. Един от основните модели в гамата на марката е Korando. Първият всъдеход SsangYong Korando се появява през 1983 г. като е направен по лиценз на американския джип CJ-7. В продължение на 36 години моделът еволюира от завоевател на офроуда към компактен градски SUV с висока проходимост. За това време имаше само три поколения Korando, а на автосалона в Женева през март дебютира неговото четвърто издание.

Корейската марка SsangYong стана популярна в Европа и у нас преди всичко с високопроходимите си автомобили. Един от основните модели в гамата на марката е Korando. Първият всъдеход SsangYong Korando се появява през 1983 г. като е направен по лиценз на американския джип CJ-7. В продължение на 36 години моделът еволюира от завоевател на офроуда към компактен градски SUV с висока проходимост. За това време имаше само три поколения Korando, а на автосалона в Женева през март дебютира неговото четвърто издание.

Новият SsangYong Korando е изграден върху изцяло нова платформа и е по-голям от предшественика си. Неговите габарити са дължина 4450 мм, широчина 1870 мм, височина 1620 мм и с междуосие 2675 мм. Новият компактен SUV е най-добрият автомобил на компанията SsangYong, правен досега и смело се прицелва в най-популярния в момента сегмент, където доминират Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, KIA Sportage, Mazda CX-5, Peugeot 3008, Renault Kadjar и други. Теглото на Korando е намалено до 1405 кг в базовата версия.

Родната премиера на новото Korando се състоя през октомври на автосалона в София, а първите бройки от модела вече са налични при официалния дистрибутор за България „Ратола Корпорация”. На външен вид новият SsangYong Korando е сериозно променен и сега много напомня на по-малкия брат Tivoli. Той е с подчертано двуобемен профил с малък ъгъл на наклон на предното стъкло и масивни B и C-колони на покрива. Удължените фарове са свързани с хромирана лайстна и са светодиодни във всички нива на оборудване, с изключение на базовата. Широката радиаторна решетка е съчетана с тесен въздухозаборник в бронята.

Всъдеходът има висока линия на прозорците, а предният капак и страничните стени са релефни. Задните калници са сериозно разширени, а големите светлини подчертават масивната стойка на модела. Над капака на багажника има спойлер, а светлините са свързани с красива извита хромирана лайстна. Базовата версия Advance на новия SsangYong Korando вече е оборудвана със 17-цолови джанти от леки сплави, а в най-високата Premium колелата са 19-инчови също с лети джанти и нископрофилни гуми с размер 235/50 R19.

В салона на новия SsangYong Korando значително са подобрени материалите и сглобката. Има и повече хромирани и черни лакирани детайли. Таблото е масивно, а вентилационните дефлектори се простират по цялата му ширина. Воланът с четири спици е облицован с перфорирана кожа. Европейската версия на модела предлага 10,25-инчов цифров дисплей за измервателните уреди на таблото с възможност за промяна на конфигурацията. Централната конзола е леко обърната към водача, като в средата е поставен 9-инчовият дисплей със сензорен екран на мултимедийна система и навигацията. Бутоните на аудиосистемата и автоматичния климатик са подредени рационално и са удобни за употреба. Под тях са разположени бутоните за стартиране на двигателя и отоплението на седалките.

Новият SsangYong Korando има голяма жабка, която може да побере папка с документи формат А4 или малък лаптоп и iPad. В салона има и 8 поставки за чаши. Кормилната колона променя както ъгъла на наклон, така и дълбочината, а седалката на водача се регулира в 8 направления, включително лумбална опора за допълнителен комфорт. Предните седалки са снабдени с подгряване и вентилация, а задните с подгряване. Предните седалки са меки и удобни, без да имат изразени странични опори, което позволява на тях да седнат хора с едро телосложение. Пасажерите могат да се наслаждават на амбиентно осветление с възможност за смяна на 34 цвята, а обгръщащата форма на корите на вратите предпазва дрехите чисти при качване и слизане от автомобила.

На централния тунел има две поставки за чаши, ниша за малки предмети и широк подлакътник с отделение вътре. На втория ред седалки има повече място за краката и главите, а салонът е по-широк. По стандартите на компактните кросоувъри, новият SsangYong Korando е много просторен. Хората с ръст до 185 см ще се чувстват удобно отзад. Обемът на багажника е сериозно увеличен до 551 литра в нормално състояние и 1248 литра със сгънати задни седалки. Електрическата врата на багажника позволява неговото автоматично отваряне, когато ръцете ви са заети.

Новият SUV е много приятен за шофиране с бензинов турбодвигател, автоматик и 4х4

От самото начало на продажбите, новият SsangYong Korando се предлага у нас с два модерни двигателя с директно впръскване на горивото и ниво на емисии Euro 6d. Новият 1,5-литров турбобензинов двигател GDI отдава максимална мощност от 163 к.с. при 5000-5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 280 Нм е наличен в широкия интервал от 1500 до 4000 об/мин. Двигателят се комбинира стандартно с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin.

И двете версии се предлагат както с предно предаване с две задвижващи колела, така и с двойно предаване и четири задвижващи колела 4х4. При 6-степенна ръчна скоростна кутия лостът има дълъг ход, но превключването е ясно и отчетливо, а педалът на съединителя е мек и зацепва на относително ниско ниво. Много по-комфортно е шофирането в града с 6-степенната автоматична скоростна кутия, която превключва гладко, въпреки че смяната на предавките не е най-бързата. Освен че е доста динамичен, бензиновият агрегат е и много икономичен, като средният разходът на гориво е 6,8 л/100 км.

За хората, които пътуват повече и правят голям годишен пробег, новият SsangYong Korando се предлага и с 1,6-литров турбодизелов двигател е-XDi, който отдава максимална мощност от 136 к.с. при 4000 об/мин и въртящ момент от 324 Нм в интервала от при 1500 до 2500 об/мин при версията с автоматични скорости. Оборудван с 1,6-литровия турбодизелов двигател и 6-степенната автоматична скоростна кутия, новото Korando може да тегли ремарке с тегло от 2 тона, а с друг двигател и трансмисия максималният прикачен товар е 1,5 тона.

Задвижването на всички колела се активира автоматично при необходимост, въпреки че при скорост до 40 км/ч може да бъде задействано механично, като изберете режим Lock от въртящия се селектор. Моделът със задвижване 4х4 демонстрира добро сцепление, въпреки че версията с предно предаване също няма проблеми с това особено на асфалтираните пътища.

На пътя новият SsangYong Korando вози забележително комфортно, освен при версиите с 19-цолови джанти и гуми с нисък профил. Основна заслуга за това има окачването, което е направено по-еластично и поема отлично неравностите на настилката. В съчетание с по-ниския център на тежестта, страничните наклонявания в завоите са сведени до минимум. Воланът прави малко под три оборота от край до край, като дава възможност за много прецизно управление. Диаметърът на завой е само 10,7 метра, така че с Korando се маневрира лесно. Шумоизолацията на купето е много по-добра от предшественика и дори при високи скорости в купето няма шум. От SsangYong обещават през 2020 година да пуснат Korando с хибридно задвижване, както и изцяло електрически модел с автономен пробег от 400 км.

Новият SsangYong Korando е оборудван стандартно с богат набор от системи и функции, които повечето конкуренти предлагат като опции. Сега базовото оборудване включва системата за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема с 6 високоговорителя, сензори за дъжд и светлина, Bluetooth и круиз контрол. Задължително на борда има 7 въздушни възглавници, стабилизираща система, технология за автоматично спиране, система за спазване на лентата, разпознаване на пътните знаци и определяне на умората на водача. В най-високата версия Premium са добавени кожен интериор, двузонов климатроник, камера за обратно виждане, навигация, електрическа врата на багажника, отопляеми седалки. Сред опциите са електрически предни седалки с вентилация. Традиционно за SsangYong, новото Korando дойде у нас с конкурентна цена, започваща от 46 700 лева, а във второто ниво Comfort цената е 55 700 лева.

Технически характеристики

SsangYong Korando 1.5 GDI 2WD

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

163 к.с. макс. мощност при 5000-5500 об/мин

280 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

191 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на гориво

158 г/км емисии на СО2

46 700 лева базова цена на модела