Бусове няма да може да се регистират от физически лица. Така управляващите се опитват да се справят със сивия сектор в транспортния бранш за превоз на пътници. Промените са записание в проект за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, публикуван за обществено обсъждане.

Превозните средства от категории М2 и М3 са предназначени за превоз на повече от 8 пътници, а превозните средства от категория N3 са предназначени за превоз на тежки товари. Тези превозни средства се използват за търговска цел, а в същото време няма пречка да се регистрират на физически лица, което е предпоставка за извършване на нерегламентирани превози в сивия сектор, записано в мотивите на промените.

С проекта се регламентира, че превозни средства от категории М2, М3 и N3 могат да се регистрират само от юридически лица, едноличен търговец или физическо лице, регистрирано като земеделски стопани по реда на Закона за подпомагане на земеделските производители.

Категория М2 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса не повече от 5000 кг, в които освен местата за сядане може да има място за правостоящи пътници.

Категория М3 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото за сядане на водача, с технически допустима максимална маса над 5 000 кг, в които може да има място за правостоящи пътници. Категория N са моторни превозни средства, проектирани и конструирани основно за превоз на товари.

Припомняме, че от години физически лица извършват нелегални превози на пътници в страната и чужбина, основно към Белгия, Холандия и Германия. По темата „Монитор“ има серия публикации. 300 хиляди българи годишно участват в игра на руска рулетка, като се придвижват от точка А до точка Б в различни краища на България и Европа в микробуси на нерегламентирани транспортни "оператори".

По данни на браншовиците по шосетата и магистралите в страната и у нас кръстосват 3000 превозни средства с места 7+1, които предлагат изгодни цени, транспорт от село до село или от врата до врата без никакви гаранции за пътници и товари. В социалните мрежи има специализирани странички, които набират пътуващи и чанти, а ако бъде спрян на пътя такъв микробус, хората вътре винаги са роднини, приятели и просто пътуват в една и съща посока.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Хакери ударили системата за електронните винетки (ОБНОВЕНА)

Хакерска атака е извършена снощи по системата за електронните винетки, съобщи зам.- министърът на регионалното министерство Николай Нанков по време на инспекцията на премиера Бойко Борисов на магистралата до Сърбия. Електронни стикери в момента може да се купят само от сайта bgtoll.bg, от мобилното приложение BGTOLL, от терминалите за самотаксуване и на гишетата по основните гранични контролно-пропускателни пунктове.

Около 120 000 лева ще струва на Русе още 24 км път без винетка

Преместването на знак "винетка" означава, че ангажиментът по поддържането на участъците ще се прехвърли от агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ върху община Русе. Това каза директорът на общинската дирекция "Екология и транспорт" в Русе Георги Игнатов по повод на постъпилите сигнали на граждани от русенския кваратал "ДЗС" и от вилна зона, че се налага да закупуват винетка, за да стигат до там.

Камерите на тола ще снимат и за превишена скорост

Камерите на тол системата ще подпомагат работата и на Министерството на вътрешните работи и Агенция „Митници“. Това ще стане чрез свързване на системите на двете ведомства с тази на Агенция „Пътна инфраструктура“.