Бусове няма да може да се регистират от физически лица. Така управляващите се опитват да се справят със сивия сектор в транспортния бранш за превоз на пътници. Промените са записание в проект за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, публикуван за обществено обсъждане.

Превозните средства от категории М2 и М3 са предназначени за превоз на повече от 8 пътници, а превозните средства от категория N3 са предназначени за превоз на тежки товари. Тези превозни средства се използват за търговска цел, а в същото време няма пречка да се регистрират на физически лица, което е предпоставка за извършване на нерегламентирани превози в сивия сектор, записано в мотивите на промените.

С проекта се регламентира, че превозни средства от категории М2, М3 и N3 могат да се регистрират само от юридически лица, едноличен търговец или физическо лице, регистрирано като земеделски стопани по реда на Закона за подпомагане на земеделските производители.

Категория М2 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса не повече от 5000 кг, в които освен местата за сядане може да има място за правостоящи пътници.

Категория М3 са превозни средства с повече от 8 места за сядане, без мястото за сядане на водача, с технически допустима максимална маса над 5 000 кг, в които може да има място за правостоящи пътници. Категория N са моторни превозни средства, проектирани и конструирани основно за превоз на товари.

Припомняме, че от години физически лица извършват нелегални превози на пътници в страната и чужбина, основно към Белгия, Холандия и Германия. По темата „Монитор“ има серия публикации. 300 хиляди българи годишно участват в игра на руска рулетка, като се придвижват от точка А до точка Б в различни краища на България и Европа в микробуси на нерегламентирани транспортни "оператори".

По данни на браншовиците по шосетата и магистралите в страната и у нас кръстосват 3000 превозни средства с места 7+1, които предлагат изгодни цени, транспорт от село до село или от врата до врата без никакви гаранции за пътници и товари. В социалните мрежи има специализирани странички, които набират пътуващи и чанти, а ако бъде спрян на пътя такъв микробус, хората вътре винаги са роднини, приятели и просто пътуват в една и съща посока.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Искаме от Брюксел финансова подкрепа за транспортния сектор

Транспортният сектор изпитва спешна нужда от европейски финансови инструменти, които да гарантират бързото възстановяване на компаниите, засегнати от мерките срещу COVID-19. Това се казва в писмо, изпратено от  министър Росен Желязков до европейския комисар по транспорта Адина Валеан, съобщиха от ресорното министерство.

Съветът на ЕС одобри на първо четене пакета "Мобилност" (ОБНОВЕНА)

Съветът на ЕС е приел днес на първо четене промените в правилата за товарните превози. Новите правила ще подобрят условията на труд на водачите, ще въведат изисквания за командироването на международни водачи и ще обновят разпоредбите за достъпа до пазара на товарни автомобилни превози.