Подсъдимият разградски олигарх Иво Прокопиев, записал се в историята на Прехода с една от най-криминалните приватизационни сделки – „Каолин“, успя да вкара в манипулациите си дори Държавния департамент на САЩ.

Един от основните му инструменти за дезинформация – пряко свързаното с кръга „Капитал“ НПО АЕЖ-България, е оставило дебели следи в последния доклад на Държавния департамент за опазването на гражданските права по света и у нас за 2018 г. Именно на твърденията на АЕЖ-България се основава медийната част в документа.

Защо американската институции е решила да се довери на асоциация, съставена изцяло от бивши и настоящи кадри на двама подсъдими – Иво Прокопиев и Огнян Донев, както и на също толкова скандалния им партньор Сашо Дончев, остава загадка. Резултатите обаче са налице – асоциацията е използвала случая, за да изкара като пример за натиск призива на изданията от медийната ни група - „Монитор“ и „Телеграф“ към  bTV да се прочисти от журналисти,

използващи ефира й за клеветнически кампании.

АЕЖ-България обаче явно е пропуснало да спомене, че самият призив дойде, след като водещият на „120 минути“ Светослав Иванов използва предаването, за да заклейми без какъвто и да било повод, нито факти и доказателства, изданията ни като „бухалки“. Тази очевидна фалшива новина, една от многото, разпространявани срещу нас и издателя на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски от медии и предавания, обслужващи интересите на Прокопиев и сие, липсва като пример в доклада. Още по-абсурдното обаче е, че липсва и друг още по-драстичен пример за агресия срещу наш журналист –

удара, нанесен от вече бивш кадър на пресцентъра на МС на кореспондентката ни

в Пловдив Ели Крумова. Случилото се разтърси медийната общност миналата година, бидейки откровен пример за агресия от страна на представител на властта срещу журналист и доведе до бурна реакция, както от нас, така и от не малка част от колегите ни. Виждайки лавината от гневни коментари, от АЕЖ също излязоха с декларация, макар и с няколко дни закъснение, но явно са били обхванати от амнезия за нея при разговорите си, въз основа на които е писана медийната част в доклада на Държавния департамент. Защото тази отявлена проява на агресия също липсва в документа. Резултатът от решението на институцията да използва като източник откровено пристрастна към интересите на подсъдимите олигарси у нас асоциация, е изкривена медийна картина, нямаща нищо общо с реалната.

Защо медиите от издателската група „Телеграф медиа“ сме трън в петата на Прокопиев и пионките му, е въпрос с изключително ясен отговор. От десетилетия ние вадим наяве далаверите – неговите и на ортаците му, с които с години бъркаха в джоба на всички нас – данъкоплатците. Всяко наше разследване е било подкрепено с доказателства и потвърдено, в това число в съда, защото истината е на наша страна. И тъй като това е факт, единственото, което му остава на разградския олигарх, е да прави паралелна, алтернативна реалност, благодарение на фалшиви новини. Въпросът е защо дори сериозни институции като Държавния департамент се оставят да бъдат оплетени от тази манипулативна мрежа, доверявайки се на твърденията на очевидно пристрастни към интересите на олигарсите у нас НПО-та.

А иначе, медиите, свързани с кръга „Капитал“ и останалите задкулисни играчи, използващи изданията у нас като щит за престъпленията си, никога не са имали скрупули да забъркат в манипулациите си чужди институции. Така преди месеци „Фрогнюз“ вкара във фейковете си срещу Пеевски дори държавния секретар на САЩ Майк Помпео, а преди това – и американски сенатор, от чийто кабинет се наложи да опровергават финансираното от банкера-беглец Цветан Василев интернет издание. Сега „Фрогнюз“ бяха и първите, използвали доклада на Държавния департамент, за да направят поредната си атака срещу Пеевски, както и изданията от „Телеграф медиа“ (виж тук).

И ако все още някой се чуди по какъв начин подсъдимите издатели използват финансираните от тях интернет сайтове, то ето нагледен пример – делото  EVN и начина, по който „Дневник“ и „Капитал“ извъртат фактите, лъсващи наяве при него (виж тук)

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

„Едно ченге каза” нещо за Пеевски на „Фрогнюз”

Изразът „Една жена каза” бе заимстван от сайта „Фрогнюз” и трансформиран. Актуалната му версия е в трибуната на банкера беглец Цветан Василев, поддържана от журналиста Огнян Стефанов, подвизавал се в бившата ДС като агент Академик. Вместо „Една жена каза“ (на пазара) клеветите и лъжите във „Фрогнюз“ вече минават под мотото „Едно ченге каза“ (на "Фрогнюз").

Внимание, шизофрения: Пеевски бил „новия Цветан Василев“, лъже агент Сашо

Илиян Василев, известен още като агент Сашо от ДС, за пореден път доказва защо е сред най-гласовитите глашатаи на олигархичната пропаганда. И този път той използва любимия си „демократичен“ прийом – пост във Фейсбук, който услужливо е препечатан от колегата му агент Академик (Огнян Стефанов) в сайта му за интриги „Фрогнюз“.

Медиите на олигарсите и евтиният трик „свързано с Пеевски”

Дезинформацията, фалшивите новини, пропагандата – трите стълба на задкулисието по цял свят са се превърнали в емблема на медиите бухалки на родните олигарси. Хора, които ревниво крият тайната за първия си милион. Обвързани от главата до петите с интереси. Те и обслужващия ги медиен персонал всячески се стремят да насочват обществения фокус в обратна посока – към тези, които ги разобличават.