0

BMW M2 е най-компактният представител в гамата от спортни модели на марката. Той е позициониран като пряк наследник на известното BMW 2002 Turbo от 70-те години на миналия век. Купето е леко и бързо, но за някои водачи не беше достатъчно екстремно, затова инженерите от спортното подразделение на баварците M GmbH разшириха гамата и създадоха новото BMW M2 Competition. Уникалното купе изглежда много по-агресивно и е оборудвано с чудовищен двигател с още повече мощност, но в същото време остава удобно за ежедневно шофиране от дома до офиса или търговските центрове.

BMW M2 е най-компактният представител в гамата от спортни модели на марката. Той е позициониран като пряк наследник на известното BMW 2002 Turbo от 70-те години на миналия век. Купето е леко и бързо, но за някои водачи не беше достатъчно екстремно, затова инженерите от спортното подразделение на баварците M GmbH разшириха гамата и създадоха новото BMW M2 Competition. Уникалното купе изглежда много по-агресивно и е оборудвано с чудовищен двигател с още повече мощност, но в същото време остава удобно за ежедневно шофиране от дома до офиса или търговските центрове.

Под дългия преден капак на новото BMW M2 Competition е поставен 3,0-литров 6-цилиндров битурбо бензинов двигател от по-големите братя M3 и M4. Във версията M2 Competition мощността на двигателя е 410 конски сили, а въртящият момент е 550 Нм, което е с 40 конски сили и 50 Нм повече от стандартната версия на M2.

Новият мотор може да се развърти много по-силно от стария, като в червената зона на оборотомера стрелката достига чак до 7600 об/мин. Разбира се, M2 Competition остава със задно задвижване и стандартно разполага с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Срещу допълнително заплащане се предлага 7-степенна автоматична M DCT роботизирана трансмисия с два съединителя. С нея M2 Competition спринтира от място до 100 км/ч само за 4,2 секунди, докато с ръчната скоростна кутия за това ускорение са необходими 4,4 секунди. Това е с 0,1 секунди по-бързо от преди.

С увеличаването на мощността в двигателя е възникнала потребност от повече въздух. Този проблем беше решен чрез увеличаване на „ноздрите” и нов преден спойлер с по-големи въздухозаборници. Всички подобрения в системата за охлаждане на автомобила са много сериозни и са заимствани от BMW M4.

Инженерите на BMW са променили настройките на пружините и амортисьорите, за до може M2 Competition да бъде още по-бързо и по-стабилно в завоите. Освен това, купето с две врати е с оптимизирано кормилно управление, което сега е по-остро, подобрена система за стабилизация и нов активен заден диференциал. Новият модел е с нови по-ефективни спирачни механизми, като спирачните дискове на предна ос са с диаметър 400 мм, а на задна ос са с 380 мм. Освен това лакираните в сив цвят спирачни апарати са 6-бутални на предната ос с 15,7-инчови спирачни дискове и 4-бутални апарати с 15-инчови дискове на задната ос.

Благодарение на всички подобрения, новото BMW M2 Competition е фантастично. Предишното BMW M2 беше много красив и динамичен автомобил, но беше много близо до купето без раздути калници M240i. Новото M2 Competition се усеща много по-добро от предшественика си. Двигателят произвежда толкова много мощност, че понякога дори е трудно тя да се контролира. По-мощното купе M2 Competition тежи 1658 кг, което е чудесно. Въпреки това звукът от новия двигател не е толкова добър, колкото очаквах. Само в режим Sport Plus си струва да спрете музиката за да слушате рева на мотора. Вътре в M2 Competition звукът е доста силен, с приятни гърлени нотки от изпускателната система.

Новото BMW M2 Competition като цяло е по-дружелюбен автомобил, но в същото време дарява с повече емоции от шофирането. Тъй като въртящият момент, предаван на задната ос от мощния 6-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор също нарасна, тенденцията на автомобила да поднася задницата не стана по-малка. Това означава, че водачът постоянно трябва да контролира движенията на десния си крак и да има чувство за мярка. Почитателите на автомобилите със задно задвижване ще обожават купето именно за това. Поради променените настройки на ESP и задния диференциал, M2 Competition е станал по-послушен, въпреки солидното увеличение на мощността. Новото купе общува по-добре с водача, позволява му повече и дава по-добра представа какво се случва на пътя. Този автомобил е невероятно вълнуващ, стабилен е на суха настилка, движи се бързо, управлява се остро и ако го опознаете, няма да загубите контрол над него.

Това не означава, че BMW M2 Competition се управлява сложно, но по-добре първо опознайте реакциите и поведението му на състезателна писта, където няма в какво да се ударите, дори да напуснете лентата. За целта можете да изберете писта „Дракон” до пловдивското село Калояново или пистата в гръцкия град „Серес”. На пистата можете да изключите системата за стабилизация, но дори и тогава BMW M2 Competition може да се контролира, а в спортен режим, когато DSC е активна, но се намесва късно, е лесно да се постигне контролирано приплъзване на задния мост, известно като дрифт. Управлението е точно и прецизно, независимо от електрическия усилвател. В града воланът се върти лесно, но с увеличаване на скоростта натежава. Окачването е твърдо, но колата вози стегнато, а каросерията не се наклонява въобще в завоите.

Въпреки модернизацията на двигателя, който е променил напълно характера на колата, както и добавянето на някои нови детайли, новото BMW M2 Competition не е станало много по-скъпо от предшественика си. Началната цена е 127 000 лева, което не са малко пари, но в този ценови сегмент няма нищо по-емоционално от BMW M2.

Великолепният 6-цилиндров двигател прави новото BMW M2 Competition много по-бързо и интересно. Автомобилът е истински спринтьор на пистата и малък палавник на пътя. За някои управлението може да бъде малко сложно, но пък е много забавно.

Технически характеристики:

BMW M2 Competition

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител M DCT

410 к.с. макс. мощност при 5250-7000 об/мин

550 Нм макс. въртящ момент при 2350-5200 об/мин

4,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

280* км/ч максимална скорост

9,2 л/100 км среден разход на бензин

209 г/км емисии на СО2

127 000 лева базова цена на модела

* С пакет M Driver’s