С пускането на първото поколение на BMW X6 през 2008 г. баварците създадоха нова тенденция в автомобилната индустрия, наречена SAC, което произлиза от Sports Activity Coupe. Няколко години по-късно семейството на високопроходимите купета се допълни от BMW X4, което е с един размер по-малко. През миналата година дойде ред и на купето, базирано на компактния кросоувър BMW X1. Макар да носи индекс X2, новият модел е по-нисък и по-къс от X1, като междуосието е същото.

Новото BMW X2 е изградено върху същата платформа, на която са построени X1 и MINI Countryman. Двигателят е разположен напречно, основното задвижване е на предните колела, а задните се свързват с допълнителен съединител.

Въпреки роднинската връзка с BMW X1, новият модел Х2 определено е по-красив с атлетичните си форми и динамични линии. Благодарение на силуета с наклонен покрив и къси задни колони, X2 веднага е разпознаваем като високопроходимо и спортно BMW. Пакетът M Sport придава на автомобила приятна агресивност. С дължина от само 4,36 метра, широчина 1,82 метра, височина 1,53 метра и междуосие 2,67 метра, новото BMW Х2 е с размерите на хечбек, но макар и малък, моделът е кросоувър. Един отличителен детайл в екстериора на BMW X2 е логото на задните колони на колата. С този елемент баварците отдават почит към легендарните спортни купета BMW 2000 CS и 3.0 CSL, произвеждани през 60-те и 70-те години на миналия век и идеологически предшественици на всички настоящи баварски купета с 2 врати.

Ако в екстериора новото BMW Х2 се различава кардинално от Х1, то в интериора инженерите са направили съвсем малки промени, като най-сериозната разлика е М-спортният трилъчев волан в Х2. Бутоните, лостовете и приборите са изцяло същите като в Х1. В подлакътника е вградената система за безжично зареждане на телефон. В тестваната версия на върха на централната конзола е поставен 8,8-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive. Менюто на системата се управлява с кръгъл джойстик на централния тунел, което е много удобно и в движение.

Седалката на водача е доста удобна, въпреки че има странични опори, които придържат тялото в острите завои. Пакетът M Sport включва спортни седалки и волан. На втория ред седалки има достатъчно пространство удобно да пътуват двама пътници, както и трима, ако са със слабо телосложение. В багажника с обем 470 литра се събират два големи куфара, три сака и една раница, а при необходимост от повече товарно пространство, задните облегалки се сгъват и се увеличава до 1355 литра. Капакът на багажника може да се отваря със сензори под бронята и с електрическо задвижване.

Новото BMW X2 се предлага с бензинови и дизелови двигатели с мощност от 116 до 231 к.с., но най-оптималният модел е xDrive20d с 2,0-литров турбодизелов агрегат с мощност 190 к.с. и впечатляващ въртящ момент от 400 Нм. Моторът е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и е идеално оборудван за зимата със система за задвижване на четирите колела xDrive. С този двигател ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 7,7 секунди.

Най-приятното нещо в управлението на тази кола е невероятно хармоничната връзка между автоматичната скоростна кутия и двигателя. Във всеки един момент има достатъчно тяга за пъргаво ускоряване, без да се налага ръчна смяна на предавките. Тази трансмисия е просто фантастична, демонстрирайки бързо, гладко и компетентно превключване. Освен отличната динамика, с този 2,0-литров двигател BMW X2 е истински спестовник на гориво. При около 120 км/ч на магистралата кросоувърът харчи 5 л/100 км, а в града разходът не надхвърля 6 литра на 100 км.

Тестваното BMW X2 е оборудвано с М-спортно кормилно управление, благодарение на които точността на реакцията е невероятно прецизна за кросоувър. Това дава положителен знак и върху пътното поведение, тъй като в завоите Х2 е стабилно, не се наклонява като повечето високи кросоувъри и SUV, но в същото време не се плаши от черни пътища и няма проблеми с преодоляването на стръмни заснежени улици. С опционалните 19-инчови колела с гуми Runflat колата реагира остро на ударите от големите дупки, каквито има безброй по българските пътища. Ето защо за да шофирате спокойно в родната действителност, която крие неприятни изненади, по-добре изберете стандартните 17-инчови джанти и адаптивното окачване.

Новото BMW X2 е невероятно ярка и впечатляваща модерна кола с класически функции в нова опаковка. Тя е красива, стилна, мощна и висококачествена, като всички автомобили на германския производител. Интериорът е приветлив, макар и не толкова просторен отзад, но пък има голям багажник. Благодарение на уникалния синхрон на двигателя и трансмисията, шофирането на BMW X2 е истинска наслада. Това удоволствие обаче струва доста скъпо. Макар цените на BMW X2 да стартират от ниво 64 900 лева, за модела с 2,0-литров дизелов двигател, автоматик и задвижване на четирите колела ще платите най-малко 82 700 лева. В дългия списък с опции на тестваното BMW Х2 има какво ли не, но цената стига почти 114 000 лева – твърде много за този автомобилен клас.

Технически характеристики

BMW X2 xDrive20d Steptronic M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

221 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на гориво

126 г/км емисии на СО2

82 700 лева базова цена на модела

По темата: BMW BMW X2 кросоувър
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Прототипът Q4 e-tron разкрива как ще изглежда бъдещия компактен кросоувър на ток

Audi нажежи Женева с електромобили и хибриди

Прототипът Q4 e-tron разкрива как ще изглежда бъдещия компактен кросоувър на ток

На автосалона в Женева марката Audi залага на екологично чисти автомобили. На щанда на марката има изложени нови електромобили и рlug-in хибриди. За първи път пред публика е показан концептуалният електрически кросоувър Audi Q4 e-tron, а в Женева своят европейския дебют прави студията Audi e-tron GT. На автосалона могат да се видят и четири нови хибридни версии на моделите Audi A6, A7, A8 и Q5, които ще се появят на пазара до края на 2020 година.

Концептуалният модел IMQ загатва дизайна на следващото поколение кросоувъри

Прототип разкрива бъдещето на Nissan

Концептуалният модел IMQ загатва дизайна на следващото поколение кросоувъри

На автосалона в Женева японската марка Nissan представя изцяло новия прототип IMQ, който загатва за посоката на развитие на следващото поколение кросоувъри. Концептуалният автомобил е пример за усъвършенствани технологии и дизайн. Прототипът IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на интелигентната мобилност на Nissan и разкрива визията на марката за бъдещето.