Днес всички автомобилни компании произвеждат кросоувъри, но малцина са тези, които си спомнят, че още през 1997 година компанията Mercedes-Benz беше първият производител, който се осмели да представи на пазара луксозен SUV. Тогава се роди M-Class, който веднага беше заобичан от всички богати хора по света. Оттогава са произведени над 2 милиона от тези луксозни автомобили с висока проходимост. Появата на M-Class се дължи на американците, защото моделът първоначално е създаден именно за тях.

Европейските почитатели на марката бяха разочаровани и критикуваха първото поколение на модела заради материалите и сглобката, които не бяха на достатъчно високо ниво. При фейслифта през 2001 г. повечето от слабите страни бяха отстранени и с появата на второто поколение ML най-накрая беше признат за истински Mercedes-Benz. През 2015 г. големият SUV трябваше да промени името си и така ML се преобрази на GLE. В същото време той стана и най-продаваният кросоувър на марката. Изцяло новото четвърто поколение беше показано за първи път на автосалона в Париж през есента на 2018 година, а само месец по-късно започна производството на новото GLE във фабриката в Алабама, където се сглобяваха всички предишни три генерации.

Новият Mercedes-Benz GLE е пораснал на дължина със 105 мм до внушителните 4924 мм, широчината се е увеличила с 12 мм до 1947 мм и само височината е намалена с 24 мм. Междуосието е нараснало значително с 80 мм и достигна впечатляващите 2995 мм. Новият кросоувър има най-добрия коефициент на аеродинамично съпротивление в класа от 0,29, благодарение на системата за контрол на въздушния поток, спойлери пред колелата, оптимизираната форма на корпусите на страничните огледала, аеродинамичните ръбове на светлините  и обтекаемата форма на дъното.

Новият Mercedes-Benz GLE изглежда много по-модерно от предшественика си и се вписва идеално в новата дизайнерска линия на марката. Кросоувърът се е разделил с острите ръбове в страничната линия, получил е по-малки фарове и светлини, като в същото време се различава доста добре от другите модели на марката. Фирмената радиаторна решетка в центъра е украсена с голямата трилъчева звезда. Удължените фарове са украсени с двойни L-образни светодиодни светлини. Като опция се предлагат и адаптивни матрични светлини, които регулират светлинния лъч. Предният капак е по-голям, а арките на колелата са леко раздути. В профила е запазена типичната форма на задната стойка, характерна за всичките четири издания на модела. Спойлерът на покрива е по-голям, а разширените задни калници са подчертани от продълговатите светлини. За GLE се предлага пакет AMG Line с модифицирана предна част и 20-цолови лети джанти вместо стандартните 18-инчови.

В салона на новия Mercedes-Benz GLE не е останало нищо от предшествениците му. Интериорът е подобрен с луксозни материали, като кожа и алуминий. Забележителни са тънките ленти на светодиодното осветление и целият ред вентилационни отвори. На волана с три спици са се появили малки сензорни панели, а на кормилната колона е поставен селекторът на трансмисията. Дори в базовата версия няма аналогови прибори, а вместо тях е поставен широкият екран на системата с изкуствен интелект и гласови команди MBUX, който обединява в едно двата 12,3-инчови дисплеи на цифровия инструментален панел и сензорния екран на мултимедийната система.

Данните могат да се проектират и на предното стъкло. Броят на превключвателите на централния панел е значително намален. За навигация в менюто на мултимедията има още един сензорен панел. Има няколко начина за взаимодействие с автомобила – чрез бутони и сензори на волана, докосване до екрана и с гласови команди. За тези, които не достигат до екрана, в средата на централната конзола има инсталиран сензорен панел с удобна поставка за дланта и клавиши за основните функции, разположени от двете му страни. Особено впечатляващ изглежда е интериорът на новия GLE в тъмното. Осветлението може да променя цветя си в един от 64 нюанса, като дизайнът на устройствата също може да бъде променен в четири различни стила – Classic, Sport, Progressive и Decent.

Предните седалки на Mercedes-Benz GLE са оборудвани с електрическо регулиране и отопление. Те са меки и удобни, освен това имат леко изразени странични опори, които позволяват отпред да седнат удобно хора с едро телосложение. Между водача и пътника отпред се намира широкият централен тунел, а в подлакътника е скрита кутия за предмети. Вторият ред седалки е много просторен, тъй като мястото за краката се е увеличило с 69 мм, а над главата са добавени още 33 мм.

Задните седалки могат да се регулират в хоризонтална посока до 100 мм, а облегалките на втория ред са разделени в съотношение 40:20:40 и страничните могат да променят ъгъла си с електрическо задвижване, което позволява регулирате и облегалките за глава. Срещу доплащане се предлага трети ред седалки, въпреки че те са по-подходящи за деца или възрастни с малък ръст. При версията с 5 места обемът на багажника варира от 630 до 825 литра, в зависимост от позицията на задните седалки. Ако ги сгънете всички заедно, получавате товарно пространство с обем 2055 литра. Капакът на багажника се задвижва електрически във всички версии на модела.

Новият кросоувър Mercedes-Benz GLE съчетава в себе си уникална комбинация от качества, които го превръщат в толкова предпочитан избор. Благодарение на новия бензинов двигател, моделът е истински спортист на пътя. В същото време системата за двойно задвижване 4х4 и огромният пътен просвет го преобразяват в същински всъдеход. Не на последно място, новото окачване предоставя на пътниците комфорт, характерен за голямата лимузина S-Class. За отличната динамика на новия кросоувър GLE 450 основна заслуга има 3,0-литровия 6-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива максимална мощност 367 к.с. и максимален въртящ момент 500 Нм.

Заедно с него работи стартер-генератор EQ Boost с мощност 22 к.с. и 250 Нм, който може да помогне в първите секунди на ускорението, както и бързо да стартира двигателя по време на шофиране. Двигателят работи тихо и плавно. Кросоувърът достига 100 км/ч от място за едва 5,7 секунди и развива максимална скорост 250 км/ч. Автоматичната 9-степенна трансмисия работи почти незабелязано. Хибридната инсталация е допринесла за постигането на умерен разход на гориво, като средният е 9,7 л/100 км, в градски цикъл е 12,6 л/100 км, а на извънградско пада до 7,6 л/100 км. Тягата е напълно достатъчно за да може GLE 450 да тегли ремарке до 3,5 тона. В спортен режим воланът става по-точен и информативен, педалът на газта реагира незабавно, а каросерията се снижава, за по-стабилно пътно поведение в завоите.

Новият Mercedes-Benz GLE e получил нова система за задвижване на всички колела 4MATIC с многодисков съединител за свързване на предната ос, която може да прехвърля до 100% от тягата на всяка ос. Демултипликатор се предлага само при поръчка на пакета офроуд, при който просветът може да достигне максимум 290 мм. Благодарение на тези способности, GLE се преобразява в същински всъдеход, който ще ви отведе до трудно достъпни места високо в планинските хижи и курорти.

Подобно на своя предшественик, новият Mercedes-Benz GLE е фокусиран върху комфорта. Дори със стандартното окачване с адаптивни амортисьори автомобилът вози доста меко. Ако обаче искате да се возите с комфорта на флагмана S-Class, може да поръчате новото въздушно окачване AirMatic E-Active, което може да регулира поотделно просвета на всяко колело, варирайки между 180 и 270 мм. Електрониката може малко да наклони каросерията на автомобила към страната на завоя, за да се намали страничното наклоняване. Освен това на офроуд GLE сканира пътя напред за дупки и може да се люлее, което помага да се преодолее труден терен. Звукоизолацията на салона е безкомпромисна, като в него не прониква дразнещ шум.

У нас новият Mercedes-Benz GLE се предлага на цени от 120 990 лева с ДДС с богато базово оборудване. Почитателите на модела могат да тестват възможностите на новия кросоувър във всички търговски комплекси на „Силвър Стар” в България.

Технически характеристики:

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-TRONIC

367 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1600-4500 об/мин

5,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

9,7 л/100 км среден разход на бензин

220 г/км емисии на СО2

132 840 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Dacia подготвя електрическа революция

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Само за 15 години румънската марка Dacia разклати автомобилната индустрия с революционните модели като Logan, Sandero и Duster. Сега Dacia отново променя правилата на играта и отваря нова глава от своята славна история с лансирането на автомобил, предвещаващ първия изцяло електрически модел на марката. Той ще се казва Spring и с него Dacia подготвя електрическа революция, която ще направи електромобилите достъпни за още повече потребители. За да успее с тази революция, Dacia се възползва от 10-годишния опит на Renault като пионер и лидер в електрическата мобилност.

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

През 2004 година BMW навлезе за първи път в сегмента на компактните модели с първото поколение на Серия 1. Тогава това беше единственият модел в С-сегмента със задвижване на задните колела. Второто поколение на „единичката” от 2011 г. порасна значително, но запази същата схема. При третото поколение на Серия 1 ръководството на BMW се отказа от класическия подход и новата първа серия премина към задвижване на предните колела.

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Финландци направиха нови гуми за най-бързите коли

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Неочакваните промени на времето през зимата напоследък са обичайни из цяла Европа. Крайностите стават все по-типични, като се започне от мека зима до резки снеговалежи и снежен дъжд. Условията на пътя могат да станат коварни за една нощ когато водата и кишата замръзнат, правейки магистралите хлъзгави и опасни. Тъй като времето може да бъде непредвидимо, шофьорите трябва внимателно да изберат зимни гуми, които да съответстват на променливите условия от октомври до април.