Потребители се жалват от закъснели или анулирани полети, заради което имат претенции за обезщетение към авиопревозвача. Това сочи справката на Европейския потребителски център за периода от 1 декември 2018 година до 10 януари 2019-та. 168 са общо оплакванията до институцията, като 12% от тях са свързани с транспорт.

От ЕПЦ поясниха, че са получили сигнали и за изгубен багаж, по който в момента работят.

Затова от там напомнят, че ако самолетът закъснее повече от 2 часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за пътниците и да им осигури храна и напитки. Ако закъснението е повече от 3 часа, и то по вина на авиопревозвача, имат и право на допълнително парично обезщетение от 250 до 600 евро. Ако пък се окаже, че куфарът ви е загубен, е важно да се пазят всички документи, включително багажен етикет и да се попълни протокол веднага при установяване на липсата още на самото летище. В срок до 7 дни трябва да се подаде жалба и към авиокомпанията.


Други 6% от жалбите и сигналите от началото на декември

пък са свързани с проблеми при покупката на дрехи и обувки-сгрешени размери, недоставени поръчки.


В Европейския потребителски център е трябвало да разрешат казус с недоставени обувки, дрехи и бебешки колички. Най-често поръчките са били направени още през месец ноември, потребителите са чакали да получат стоката, но тя не е пристигнала на посочения адрес и вероятно става дума за некоректни търговци извън ЕС. Заради това от институцията съветват потребителите да проверяват внимателно от къде и от кого поръчват, като следят и за отзиви. Ако липсват такива, това означава, че най-вероятно електронният търговец е нов и все още няма интернет репутация.

„Нашият опит показва, че бумът на жалбите с проблеми по празниците ще дойде през февруари. Това е така, защото преди да подадат оплакване към центъра, потребителите първо трябва да са се обърнали към търговеца за съдействие и решение на проблема и ако той откаже, могат да ни потърсят“, коментира директорът на ЕПЦ у нас Игнат Арсенов.

От институцията са разрешили казус, при който жена си закупила рокля през полски сайт, но след това отказала стоката, защото не отговаряла на размера. Тя върнала продукта в Полша в рамките на законоустановения срок от 14 дни. Жената написала имейли и започнала да звъни по телефона, но повече от 2 месеца от фирмата не реагирали. След намесата на експертите на ЕПЦ обаче парите й били възстановени. Жената обещала да дари парите за храна на бездомните кучета в града, в който живее.


През февруари пък семейство си закупило самолетни билети


за пътуване от София до Меминген и обратно за месец юли за над 400 евро. Жената обаче забременяла и по медицински причини лекарите не й позволили да пътува. От авиокомпанията първоначално отказали да възстановят парите за билетите, но след като от ЕПЦ в Ирландия се намесили, дамата получила ваучер в размер на 288 евро, който може да се използва в бъдеще.

Мъж пък направил онлайн поръчка от германски търговец на храна за кучета в размер на близо 100 лв., като платил с банкова карта. След десет дни обаче търговецът го информирал, че доставката е загубена и не може да му доставят нов продукт.

Парите за храната били възстановени

но на клиента е удържана такса за превода. След дълга кореспонденция с фирмата и със съдействието на експертите, сумата била възстановена напълно.

„Ако стоката не бъде изпратена към потребителя по вина на търговеца, той трябва да върне всички разходи, направени от страна на клиента“, коментира Игнат Арсенов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цвета Караянчева е оперирана

Председателят на НС Цвета Караянчева е оперирана в болница „Лозенец”, където беше закарана след катастрофа на пътя Шумен-Силистра.

Започна акция против използването на мобилни телефони от шофьоритe

От днес до 22 септември ще има засилен контрол относно използването на мобилни телефони по време на шофиране. Акцията се провежда както у нас, така и във всички страни-членки на Европейската мрежа на службите на Пътна полиция – TISPOL.