Замърсяващите автомобили ще бъдат ограничавани в централните части на София. По-екологичните коли ще бъдат отличавани от вредните за здравето ни чрез стикера за преминат технически преглед и вграден чип. Това става ясно от отговор на транспортният министър Ивайло Московски на депутатски въпрос относно мерките за по-екологичен транспорт в страната.

Промяната е предвидена в наредба на транспортното министерство за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на превозните средства. Експертите са се впрегнали да

търсят техническо осъществяване на идеята на Столична община,

свързана с определяне на екологични групи, известни масово като стандарта Евро, към които ще бъде квалифицирано всяко едно моторно средство. „Екологичната група ще се определя в зависимост от количеството и съдържанието на вредни емисии в отработените газове на автомобилите, установени при извършване на периодичните прегледи и евро-категорията на превозното средство“, се казва в отговора на Московски. За тази цел в информационната система на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) това ще се случва автоматично. Екологичната група ще се отразява в знака на техническия преглед и в специален чип, предоставящ възможност за отдалечено четене на данните за превозното средство. Това ще даде възможност и да се въведе допълнителен критерий при определяне на данъчните задължения върху превозните средства в зависимост от замърсяването, което причиняват.

„Нашата идея е свързана с

борбата със замърсяването на въздуха в София.

Затова пуснахме писмо до министър Московски, с което помолихме да се потърси начин за ясна техническа идентификация на двигателя, по време на техническия преглед, спрямо стандарта Евро 3,4,5 и 6. Възможно е това да се направи с чип“, обясни за „Монитор“ зам.-председателят на транспортната комисия в Столичната община Зафир Зарков. Писмото е от името на председателите на двете комисии в Столичния общински съвет – транспортната и екологичната и с даден мандат от кмета Йорданка Фандъкова. Предложението на общинарите е, в дните с повишено замърсяване на въздуха да се ограничава движението на автомобили в центъра на града. „В тези дни трябва да се допускат само автомобили с най-високите екологични показатели на двигателя - Евро 5 и 6, а тези с Евро 2 и 3 да се глобяват, ако преминават през централната част на града“, допълни Зарков.

От бизнеса реагираха негативно пред „Монитор“, защото смятат, че така ще бъдат ограничени доставчиците на стоки в магазините в центъра на града. Това ще доведе до нови инвестиции на фирмите, за да обновяват автопарка си, опериращи в по-централните части.

Проблеми няма да имат някои от куриерските фирми,

които закупиха през последните години електрически превозни средства.

С промяна в наредбата от страна на бившата ДАИ предвиждат и свързване на информационната й система с измервателните уреди с пунктове за технически преглед с цел недопускане на манипулации на направените измервания.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пазарът на Стария континент двойно по-голям от този в САЩ

Tesla вече ще продава моделите си и в Европа

Пазарът на Стария континент двойно по-голям от този в САЩ

Компанията на Илън Мъск получи одобрение да продава Model 3 на европейска територия, предават от нидерландската Държавна служба по пътен контрол, цитирана от Bloomberg.

Тайланд удължи пътуването без визи на територията си

Тайландските власти удължиха срока, в който чужденци могат да посетят страната, без да плащат задължителната туристическа такса от 2 000 тайландски бахта (55 евро), съобщават от сайта traveldailynews.asia. Тази година безпроблемното влизане ще продължи до 30 април.

С тайни клиенти ЧЕЗ ще оценява качеството на обслужване

За поредна година „ЧЕЗ Електро България“ АД ще възложи на независима организация да проведе проучвания от типа „таен клиент“, за да провери спазват ли се стандартите на дружеството за обслужване на клиенти.