Спасителен пояс за българския туризъм

Спасителен пояс за българския туризъм

„Помощ, помощ, давя се!“, надава се вой от родните плажове. Удавникът обаче не е някой заблуден турист, завлечен от мъртвото вълнение, а самият български туризъм. За да спасят живота му, хотелиери хвърлят безброй спасителни пояси, сред които и възможността клиентите да осъществят своите почивки в различен от вече резервирания период.

С изпращането на последните топли летни дни, стартирането на подготовката за зимния сезон и обявяването на новите противоепидемични мерки у браншовиците в родните ски курорти също започва да назрява страхът, че резервациите за ваканции през студените месеци ще бъдат отменени лавинообразно. Както колегите им от морето, така и те очакват за поредна година да се сблъскват с новата действителност – поздрав през стъкло, усмивка през маската или дори изискване за зелен сертификат.

За да се справят с COVID инвазията, в Банско например обещават на студентите, че ако вече са предплатили за своя престой, но не успеят да полеят 8 декември, ще им бъде позволено да го направят през следващата година. Сред останалите „козове в ръкава“ на хотелиерите се нареждат и промоционалните цени на пакетни услуги или нощувки. Оказва се, че усилията им все пак дават резултат и въпреки значителния скок на новозаразените с коронавирус българите явно продължаваме да живеем, следвайки принципа „мечка страх, мен не“, и смело резервираме зимни ваканции за коледно-новогодишните празници.

Препълването на къщи за гости, малки семейни хотели и апартаменти за празниците вероятно се струва грешно на голяма част от българите, тъй като го свързват с нарушаване на здравните мерки за социална дистанция. За бизнеса обаче то се оказва една последна възможност за спасяване на хляба на семейната трапеза.

Неведнъж или два пъти от туристическия бранш са признавали, че българите са спасили и летния, и зимния сезон. Малцина от представителите му обаче споменават каква всъщност е причината нашенците да изберат родните курорти, а не тези зад граница – необходимата COVID документация за пътуване в чужбина. Макар да показваме значителен интерес към родните туристически обекти през последните две години, истината е, че на фона на прехвърчащите благодарности и хвалби и туристите, и бизнесът често остават измамени, обидени или разочаровани – първите, защото са принудени да плащат за неполучени услуги, а браншът, тъй като българинът не харчи достатъчно, докато е на почивка. Красотата на България граничи, та понякога дори и надминава тази на магични кътчета като френския Лазурен бряг. Докато обаче не започнем да предлагаме висококачествен продукт и ниски цени и извън условията на пандемия, COVID-19 ще си остане единствената причина българите да почиват по родните курорти.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.