Сериозен спад на поръчките на храна за вкъщи (ОБНОВЕНА)

Сериозен спад на поръчките на храна за вкъщи (ОБНОВЕНА)

Застудяването свали оборотите в кръчмите

Намаленото ДДС и на храната за вкъщи не донесе ръст на поръчките, отчитат ресторантьорите. През последните седмици от началото на втората вълна на пандемията от COVID-19 има сериозен спад, съобщи БНТ.

Припомняме, че още в средата на годината единната ставка по ДДС от 20% бе намалена за най-засегнатите браншове като антикризисна мярка. Така налогът стана 9% за настаняване в хотели и подобни места, включително при даване под наем на площадки за къмпинги или каравани. С по-нисък данък се ползват и ресторантьори, бебешки храни, пелени или други хигиенни артикули за най-малките. През август към групата бяха добавени туроператори, турагенти, както и услугите по предоставяне на спортни съоръжения, а само преди седмица бе добавена и доставката на храна за вкъщи. Според бранша обаче това

няма да доведе до промяна в цената на храната

тъй като минималният осигурителен праг скочи нагоре. Според Мартин Вълев, собственик на пицария в Русе, трябва да се мислят други варианти. „Не смятам, че облекчението ще е голямо, тъй като след като въведоха 9% за търговските зали за консумация на място, се вдигна прагът на осигуряване. По-скоро трябва да се измисли вариант, при който заведенията да заработят през декември, защото наближават януари, февруари – това са доста трудни месеци за бранша”, коментира Вълев. По думите му ръст на поръчките за дома е имало през март и април, когато бе наложена карантина. Сега обаче картината е друга. „Спадът е огромен. При колеги надхвърля 60%“, каза Вълев, цитиран от БНТ. По думите му значителен спад има още от началото на месеца, като на място в пицарията се

заемат средно по 2-3 маси на седмица

Причина за това е затварянето на летните градини, както и падането на температурите. В някои заведения пък може да се забележи намаление в броя поставени маси с цел спазване на минимална дистанция от 2 метра между клиентите. Така обаче могат да се приемат и по-малко посетители. На масите има поставени дезинфектанти, а на влизане се мери температурата. И макар повечето потребители да са си вкъщи, то някои са си предвидили бюджет за месеца, смята Вълев.

От бранша припомнят, че спадът в туризма също донесе силен спад на оборотите в ресторантите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.