Изграденото метро в момента прибра всяка четвърта кола в гаража. 

Без подземната железница трафикът в София щял да бъде с 25% по-голям. Това стана ясно от думите на шефа на „Метрополитен“ Стоян Братоев ефира на БНТ. „За съжаление броят на колите расте всеки ден.

10% увеличение на трафика почти блокира основните кръстовища в града

така че правете сметка какъв е ефектът“, обясни Братоев. По думите му на ден софиянци икономисват над 110 000 човекочаса от факта, че ползват метро вместо леки коли или друг вид транспорт. Той отбеляза, че като организация на експлоатацията и външен вид нашето метро е на ниво над средноевропейското. Относно пускането на третата линия на метрото той отчете, че не се е забавило и всичко върви в срок. Първият етап от третия лъч е в участъка между бул. “Патриарх Евтимий” - НДК - „Красно село“. Вторият етап ще стига до „Овча купел“ и Горна баня. „Първите две метростанции на „Красно село“ и бул. „България“ завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от „Красно село“ до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеци ще приключат и тези процедури, обясни Братоев. Той разказа, че третата линия като геоложки условия е била много трудна заради подземни води и слаби почви.

90% от метрото в София в момента е под нивото на подземните води

На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям. Най-тежко беше на станцията на НДК“, уточни шефът на „Метрополитен“. Машинистите, които ще управляват новите влакове по третата линия на метрото, вече се обучават на специален тренажор. По новата линия машинистите ще са с ограничени функции, но те ще бъдат обучени и за работа на ръчен режим. През останалото време ще следят основно за безопасността на пътниците. Освен това на новите станции ще има стъклени прегради срещу инциденти с височина 1,5 м, които ще разделят пероните и влака. Такива заграждения ще бъдат поставени и на старите спирки. Първоначално на станциите “Опълченска” и “Васил Левски”, а „Метрополитен“ проучва варианти за

поставянето на прегради и на други 10 станции

При откриването на третия лъч се очаква 600 хиляди пътници дневно да използват подземния превоз. Очакванията са от периферните точки на града до центъра да се стига за 16 минути. С новата метроотсечка пътният трафик ще бъде намален с 25%. Третата линия ще има връзки с над 55 автобусни и тролейбусни спирки.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Слагат видеокамери в „Дома на ужасите“ в Пловдив

Видеокамери ще бъдат поставени в общите помещения на Центъра за настаняване от семеен тип на хора с деменция в КСУ "Св. Георги" в Пловдив. Това стана ясно по време на среща на зам.-кмета по социалните дейности в община Пловдив Анести Тимчев с близки на потребителите от дома, съобщи Дарик.