София се очертава като устойчива дестинация за пазаруване

София се очертава като устойчива дестинация за пазаруване

Световни марки откриват свои магазини в столични молове

брандове във високия сегмент, което ще продължи и през 2020 г. Те трайно се ориентират към успешните търговски центрове, пише в анализ на Cushman&Wakefield Forton на пазара на търговски площи в столицата.

След период на плавен ръст на цените, наемите в търговските центрове в София, за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м, достигат 40 евро/кв. м към края на 2019, като очакванията са възходящият тренд да продължи. Към последното тримесечие на миналата година офертните нива за магазин с площ 100-150 кв. м

 

за моден бранд на бул. “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м

 

с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.

Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години.

Добрите резултати на сегмента доведоха в България нови марки, като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори през февруари първия си обект в един от най-големите молове в София. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка - NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София. Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове

 

също продължават да договарят нови площи.

 

“Секторът на продуктите за здраве и красота се разраства като част от глобалната вълна към по-активен и здравословен начин на живот. Отражение на тази тенденция виждаме както при козметиката, био магазините и дрогериите, така и при спортните стоки, които са друга бързо растяща категория“, обобщи Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Ясно се очертава търсенето на помещения в търговските центрове за сметка на търговските улици. Бъдещето на бул. „Витоша” виждаме в продължаващото и оформяне като зона за забавление и прекарване на свободното време, доминирана от заведения и все по-малък брой магазини, допълва Граматиков.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.