0

В сички основни социални мрежи и медийни платформи са били използвани от Русия в кампанията за дезинформация по време на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Всички основни социални мрежи и медийни платформи са били използвани от Русия в кампанията за дезинформация по време на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Цел на кампанията са били различни електорални групи, като работата е станала още по-активна, след като той е влязъл в Белия дом. Това се казва в нов доклад, подготвен за Комитета по разузнаване на американския Сенат, пише „Вашингтон пост“.

Докладът открива нови аспекти на методите, използвани от руската Агенция за интернет изследвания, която американските власти обвиняват за намесата в избирателната кампания. Изследването е проведено от експерти на Оксфордския университет, работещи в Проекта за моделиране на пропагандата и компанията за мрежов анализ „Графика“.

Те са проучили милиони постове във Фейсбук, Туитър, Инстаграм и видео в Ютюб. „Вашингтон пост“ разполага с чернова на непубликувания още доклад, който те наричат „най-мащабният анализ на руската дезинформационна кампания“. Руснаците „са положили големи усилия, за да мотивират консерваторите, използвайки теми, като правото на собственост на оръжие или миграционния проблем. „От естествена инфраструктура за изразяване на колективно недоволство и координиране на гражданския активизъм социалните мрежи са се превърнали в моделиран инструмент за социален контрол, който се манипулира от хитри политически консултанти и който в еднаква степен е достъпен за политиците и в демократичните страни, и за диктаторските режими“, се казва в доклада.