Смесват занималнята с редовните часове

Смесват занималнята с редовните часове

Раниците остават в клас, малките ученици с време за игри

Занималнята за малките ученици може да се комбинира с редовните часове в училище. Това предвиждат нови разпоредби на МОН, които някои училища ще въведат още тази есен. Досега времето за самоподготовка беше след или преди започването на редовните занятия по учебната програма. Сега, училищата ще могат да ги смесват. Например, след блок от два часа БЕЛ да следва време за писане на домашни и упражнения.

Според Диян Стаматов, председател на Съюза на работодателите в системата на образованието по този начин децата ще съчетават по-добре часовете от деня със самоподготовката, дейности по интереси – игри, спорт, отдих и хранене. Занятията ще започват в 8,20 ч. и ще приключват към 17,30 ч. Друго предимство на смесеното обучение е, че с него ще се сложи край на тежките раници, които учениците носят. Ще идват в понеделник с раница с всички учебни пособия и материали и ще връщат раницата в петък. Стаматов, който е и директор на 119 СУ съобщи, че е срещнал подкрепа у родителите на бъдещите първокласници за целодневното обучение от смесен тип. То би трябвало да стартира от 15 септември. По думите му при смесено обучение ще има двама равнопоставени учители, работещи в екип, с възможност да проявят професионалната и личната си компетентност и обаятелност.

Родителите пък ще имат повече свобода и време за взаимно споделяне с децата си за изминалия ден, смята директорът на 119 СУ в София. Децата също ще имат възможност за свободни занимания по интереси и игри. Според Стаматов минусът, че учениците са цял ден в училище, се компенсира от равномерното разпределената по тежест на ангажираността и възможността цялото внимание на учителите да е насочено към личностното изграждане на учениците. „В тази форма на обучение, преходът от детската градина към училищната среда е значително по-плавен“, обяснява директорът. Според него се дава възможност на всяко дете да развие заложбите и талантите си в областта на науката, изкуството и спорта. Времето прекарано в целодневното обучение не се различава по продължителност от това в яслите и детските градини, коментира още Диян Стаматов.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.