Сменят ръководството на БДЖ до седмица
4

Сменят ръководството на БДЖ до седмица

Промените в ръководствата на „Холдинг БДЖ“ и двете му поделения „Пътнически превози“ и „Товарни превози“ ще станат факт до седмица, веднага след като бъде получен одитният доклад, съобщи в Стара Загора министърът на транспорта Росен Желязков, който представи там проект за цялостната модернизация на гаровия комплекс.

По думите на министъра досегашните ръководители, които подадоха оставки по негово искане на 7 ноември продължават да бъдат на работните си места в изчакване на крайното решение. „Искам да прочета одита, защото тези смени не са по субективни преценки, а на базата на обективни основания“, подчерта той след което призна, че изпълнението на годишните графици за превози на товари и пътници е „на ръба на изпълнението“.

На първо място министърът постави ремонта на локомотивите, като успоредно се върви към изпълнението на процедурата за доставка на нови локомотиви и вагони, което обаче изисквало много време за производство и доставка.

Ремонтът на гара Стара Загора, който ще струва 11 млн. лв и на гарата в Нова Загора за 2 млн. лв трябва да бъде извършен до май на 2021 г., този срок е напълно реалистичен, смята министър Росен Желязков. Средствата за тези ремонти са осигурени по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ на 85 % и още 15 на сто от националното съфинансиране. Изготвен е идейният проект, до пролетта на следващата година трябва да се проведе тръжната процедура за избор на изпълнител. Идейният проект е дело на обединение „КИГ – ИПС-ЕКА“, включващо три експертни екипа.

Сегашната сграда е проектирана през 70-те години на миналия ХХ век, въведена е била в експлоатация през 1982 г. и на практика в момента не отговаря на съвременните изисквания. Проектът предвижда подмяна на част от конструктивните елементи, монтиране на асансьори и ескалатори, промяна на фасадата и осигуряване на достъпна среда. Документите за този проект вече са внесени в Агенцията за обществени поръчки, вече са стартирани процедурите за ремонтите на гарите Подуене, Казичене и Искър, в процес на подготовка е документацията за реновирането на гаровия комплекс и в Карнобат. Около 1 млрд. лева са били инвестирани в досегашния програмен период за модернизиране на жп инфраструктурата, коментира Росен Желязков, очакванията му са през следващия период сумата да бъде не по–малка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.