"Времеви" билет в градския транспорт в София, дневната карта поскъпва (ОБНОВЕНА)

Сменяме неограничен брой превозни средства с един документ

Пътуване с неограничено прекачване в рамките на определен период от време е новото предложение по отношение на тарифната политика на Столичната община за пътуване в градския транспорт. Това съобщиха на брифинг в Столичната община председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и Зафир Зарков - зам.-председател на Комисията по транспорт към СОС.

Едно от новите предложения е т.нар. карта "30+". Тя важи за период от 30 минути, през който пътниците могат да се прекачват на неограничен брой превозни средства. Цената ѝ ще остане на тази на стандартния билет от 1,60 лв. Другата нова опция е за превозен документ с валидност от 60 минути, в които могат да се сменят различни видове градски транспорт.

Валидността ѝ обаче ще продължи до приключване на пътуването с превозното средство, което последно е чекирано във времевия период. Така гражданите, чийто билет изтича по време на пътуването им, ще могат да го продължат до пристигането до желаната спирка.

Сред предложенията за промени в тарифната политика е и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети, посочи Зарков. Общината предвижда и карта с пакет за 20 пътувания на цена от 30 лева и карта за 30 пътувания на цена от 40 лева, информира Зарков.

Предвижда се още дневната карта, която в момента струва 4 лева, да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо в рамките на деня. Цената ѝ обаче ще скочи на 6 лева. Въвежда се и нов превозен документ - електронна карта за 48 часа с цена 10,00 лв., която ще важи и за нощен транспорт, трансформира се и тридневната карта за всички линии в електронна карта за 72 часа с цена 14,00 лв. И трите карти - за 24, 48 и 72 часа, ще важат и за нощния транспорт, когато той бъде възобновен. Засега обаче връщането му не е оправдано, защото почти няма кой да го ползва, а и финансово общината няма как да си го позволи, заяви Зарков.

Причината за измененията е пониженият интерес към превозни документи през последните две години. Между 35 и 40 % е спадът на приходите на превозни документи в столицата. Разходите, от друга страна пък, са по-високи в сравнение с минали години. 

Зарков съобщи още, че в средата на февруари 2022 г. е най-ранният възможен срок за приемането на промените, което ще стане с решение на Столичния общински съвет и с промени в наредба на Столичната община.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.