Сменяме адреса си в София през телефона

Услугата стартира първо в район „Студентски“

Сменяме адреса си в София през телефона

400 души вече променили населеното си място електронно

Жителите на столичния район „Студентски“ вече могат да сменят своята адресна регистрация през телефона. Новата услуга бе представана от зам.-кметът на София по направление дигитализация Генчо Керезов.

София е първа в България, в която може да се прави и промени адресната регистрация електронно и през мобилен телефон. Системата ще бъде приложена тестово първо в „Студентски град“, след което предстои поетапно да се въведе във всички райони на Столична общината.

Смяната на адрес отнема по-малко от 10 минути. След това до 2 работни дни всеки получава електронно своето удостоверение за нов адрес. „Системата улеснява и хората, които не живеят в собствено жилище. Наемателите досега трябваше да отидат до съответния район със собственика на имота, който да даде съгласие, че те могат да се регистрират в неговото жилище. Това често усложнява процеса, прави го излишно дълъг и тромав. Сега само с мобилен телефон и камера може да се направи идентификация. Нужно е да се изпрати имейл на собственика, след това той да потвърди съгласието си чрез приложението - address.sofia.bg", обясни Керезов.

Зам.-кметът обясни, че работата по новата система започна по възлагане Йорданка Фандъкова, която настояла за активно въвеждане на повече услуги за облекчение на гражданите и повече прозрачност. „Близо 400 студенти вече са се възползвали от новата услуга в район "Студентски", като за две седмици са постигнати два пъти повече заявления отколкото в цялата Столична община за последните 5 години електронно. Причината е, че там има най-голям интерес към услугата - над 10 000 промени на адресна регистрация се правят всяка година. До края на годината електронната смяна на адрес ще е достъпна в още 3 района - "Слатина", "Витоша" и "Средец", а от 2022 г. - в цяла София.“, обясни още Керезов

„За едва няколко минути се прави електронната идентификация - сканира се личната карта, след това трябва да се идентифицираме и после да приложим и копие от настанителната заповед. Досега трябваше да се ходи на място в района, а това вече не е нужно", сподели Елица Стоянова, студентка в Софийския университет, която вече е ползвала услугата.

Според Керезов процесът може да бъде още по-лесен, могат да отпаднат още изисквания към процеса. Той заяви, че работи заедно с кмета на София да се предприемат инициативи за законодателни изменения, за да бъдат гражданите обслужвани възможно най-бързо и ефективно. Керезов допълни, че вече е успял да го направи веднъж по повод автоматизирания достъп до бази данни на държавата, но животът на парламентарната комисия по дигитализация е бил твърде кратък за постигане на резултати по тази линия.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.