Сливен ремонтира с 8 млн лв лифт и знакови обекти

Сливен ремонтира с 8 млн лв лифт и знакови обекти

С 8 млн лв , от които 3 млн лв заем от Фонда за устойчиви градове , а останалите от ОП“Региони в растеж“ Сливен ще ремонтира въжената линия от града до Карандила и няколко от най-знаковите културно-исторически обекти в Града на стоте войводи, съобщи кметът на общината Стефан Радев, който вече подписа договора с управляващия орган на ОПРР.

Сред предвидените за ремонт, реставрация и консервация обекти са къщите – музеи  „Хаджи Димитър“,  „Сливенски бит“ и „Добри Чинтулов“; първата текстилна фабрика в България  и крепостта „Туида“.

Трите милиони заем са за цялостно реновиране на въжената линия за Карандила.

Лифтът е най-бързата връзка между обектите в града и природния парк „Сините камъни“. Предвижда се подмяна на седалките,поставяне на удобни за хора внеравностойно положение; подмяна на въжетата и двигатели; ремонтни дейности на двете станции. Предвижда се на долната станция да бъде обособена чайна, зала за срещи и събития, място за предлагане на сувенири, за отдаване на велосипеди под наем. На горната станция ще бъде обновена чакалнята и прилежащото пространство около нея.Проектът предвижда да бъде създаден и туристически културно-информационен информационен център в партерната част от сградата на общинската администрация. Ще се извърши преоборудване на  основната сграда на РИМ „Д-р Симеон Табаков“ и ще се създадат обекти за продажба на сувенири в къщите – музеи и първата текстилна фабрика.

 „Надявам се с този проект да създадем устойчив туристически продукт на територията на общината и да покажем това, с което се гордеем на много посетители от страната и чужбина“, коментира градоначалникът. Дългогодишни планинари от Сливен припомнят, че лифтът е с дължина 1895м и преодолява 597м надморска височина. Долната лифтова станция е разположена на 390м н.в., а горната - на 987м н.в. За час с помощта на въжената линия могат да бъдат извозени 270 души, като времето за пътуване между горната и долната станция е около 20 минути. Съоръжението е пуснато в експлоатация през вече далечната 1974 година, като проектът, доставката и монтажът са били извършени от тогавашното българо-унгарско дружество „Интрансмаш“. Негов собственик е общинското дружество „Пътнически превози“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.