С европейски средства можем да изградим общия транспортен пръстен между Гърция, Румъния и България. Това ще стане възможно чрез инструмента „Свързана Европа“ на Европейската комисия (ЕК), който финансира трансгранични и трансрегионални проекти с европейско значение, обяви председателят на Комисията по регионално развитие в Европейския парламент Искра Михайлова по време на форум.

Проектът може да се подкрепи в комбинация с други финансови инструменти. След 2021 г. механизмът ще дава възможност за реализация на трансгранични и трансрегионални проекти на континента.

За първи път за транспортна връзка със съседите се заговори по време на срещата на т.нар. "Варненска четворка" в Солун през лятото на миналата година.

Изграждането на мултимодалния коридор Солун – Кавала – Александруполис – Бургас – Варна – Русе, както и евентуално включване на Румъния в това направление.

Тогава премиерът Борисов обяви, че се предвижда единна такса и гише за преминаващите през общия транспортен пръстен.

„Колко години говорим за транспортна връзка с Ниш – инструментът може да финансира тази връзка, дори я предвижда в плановете си“, каза Михайлова. По думите на Михайлова през последните години политиката за сближаване, която е и основната инвестиционна политика на Европейския съюз (ЕС), е започнала да губи своя блясък поради новите предизвикателства за страните-членки.

„Имаше период, в който срещнахме много противници, но успяхме да запазим политиката на сближаване“, сподели шефът на комисията. В момента предстоят преговори с Европейския съвет, които обаче ще се случат най-рано тази есен и ще приключат до началото на 2020 г., за да може да се подготвят нормативните документи за започване на оперативните програми.

„Освен риска от липса на проекти, съществува и рискът от забавяне на самите оперативни програми“, предупреди Михайлова.

По време на форума стана ясно, че български строители ще могат да участват в проекти за изграждане на инфраструктура в Африка. До момента бюджетът за тях е 80 млрд. евро като не е изключено нарастване. „Може би е време да си спомним добрия опит на българските фирми, работили в Африка, да разширим кръгозора си и да помислим за възможности за работа извън територията на България, но по проекти, които спазват същата логика на европейски инвестиции и правила“, апелира евродепутатът. Работата по проекта е свързана с един от приоритетите на Съюза да се контролира мигрантската вълна чрез инвестиции в страните, от които идва тя., както и да се запази сигурността по границите на ЕС.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Автопревозвачи-частници скочиха на държавните мини

Отстранени от участие в обществена поръчка автопревозвачи обвиниха държавното „Мини Марица изток“, че е нагласило условията, за да бъдат спечелени за следващите 3 години 30 млн лв с ДДС  от конкретна фирма.

Мобилните оператори искат по-ниски такси за честоти

Трите мобилни оператори поискаха оптимизиране на таксите за радиочестотен спектър на среща с ресорния министър Росен Желязков. По-ниските заплащани суми за ползването на честотите е важно условие за повече инвестиции в сектора на мобилните комуникации, е мнението на трите големи телеком оператори VIVACOM, А1 и Теленор.