Skoda Scala върви и пести със задвижване на газ
9

Skoda Scala върви и пести със задвижване на газ

Просторният хечбек предлага автономен пробег от 1400 км на пропан-бутан и бензин

Хечбекът Skoda Scala се предлага у нас и с алтернативно задвижване на пропан-бутан или известен още като втечнен петролен газ (LPG). Новата модификация Skoda Scala LPG предлага на клиентите прилична динамика, съчетана с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии на СО2. Задвижването съчетава 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с възможност за работа с пропан-бутан. С новата горивна система моторът харчи 5,5 литра газ на 100 км в комбиниран цикъл и отделя едва 103 г/км емисии на CO2.

При цена на пропан-бутана от 92 стотинки за литър, с новата Skoda Scala LPG изминаването на 100 км в комбиниран цикъл струва около 5 лева. Този феноменален резултат превръща чешкия модел в истински спестовник на средства и го прави екологичен модерен хечбек. Газовият инжекцион Prins в новата Skoda Scala LPG се монтира от BRC България с тороидален резервоар, с чанта за резервната гума и 3 години гаранция.

Новата Skoda Scala LPG е оборудвана със стандартен резервоар за бензин с обем 50 литра, а бутилката за пропан-бутан е изработена от високоякостна стомана и е разположена в багажника, като отнема известно пространство от него. Пълният обем на резервоара за пропан-бутан е 30 литра, но използваемият е 24 литра. Зареждането на бутилката е лесно и отнема само 2 минути.

Превключването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва ръчно или автоматично. При ръчното превключване се използва специален превключвател, разположен в купето, като избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя. Когато резервоарът за пропан-бутан е празен, системата автоматично превключва на задвижване с бензин.

Новата Skoda Scala LPG се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 95 к.с. Моторът е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 175 Нм е наличен в интервала 2000-3500 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба. След 2000 оборота турбината се включва и двигателят тегли чудесно новата Skoda Scala LPG.

Агрегатът работи доста рафинирано и почти не се усещат вибрациите, характерни за 3-цилиндровите мотори. Разходът на бензин също е скромен, като в комбиниран цикъл е 5 л/100 км, в града е 6,4 л/100 км, а на извънградско пада до 4,1 л/100 км. Средният разход на пропан-бутан с 10% по-висок, отколкото на бензин, но общите разходи за гориво на километър намаляват с до 40% в сравнение с бензина.

При среден разход на бензин от 5 литра на 100 км и обем на бензиновия резервоар от 50 литра, пробегът може да достигне 1000 км. Само на пропан-бутан Skoda Scala LPG може да измине 400 км. Така с два пълни резервоара, колата има общ автономен пробег от 1400 км. Благодарение на това, Skoda Scala LPG се превръща в идеалния семеен или служебен автомобил, с който да се отправите на до далечни дестинации.

Новата Skoda Scala LPG не се различава от стандартната версия нито отвън, нито отвътре. Версията LPG е също толкова елегантна, просторна и пъргава като модела с бензинов двигател. Интериорът е абсолютно същият, както при моделите на бензин и дизел. Единствената разлика от стандартния модел е газовата бутилка, поставена в багажника. Заради нея обемът му е намален, но въпреки това пак има достатъчно място за багажа на четирима пътници.

Предните седалки са много удобни и поддържат добре гърбовете на водача и пътника до него. Тънките стойки на покрива осигуряват добър обзор напред и настрани. На втория ред седалки има щедро пространство както за краката, така и за главите на пътниците. В просторния салон отзад има обширно място за двама пътници, но на кратки разстояния могат да се съберат и трима човека.

На борда на Skoda Scala LPG има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен гумиран под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за всички пътници. На капака на резервоара за гориво е закрепена ярко жълто-зелена стъргалка за лед.

На пътя Skoda Scala LPG вози сравнително комфортно, на лоша настилка се усещат само дълбоките дупки и големите неравности. На път с остри завои страничните наклонявания не са осезаеми и са в нормата за този клас. Кормилното управление не е особено информативно, но колата се владее предсказуемо и не поднася неприятни изненади. Шумоизолацията е добра, което се усеща дори на магистралата с позволената скорост от 140 км/ч.

Новата Skoda Scala LPG се предлага у нас на цени от 32 240 лева за специалното ниво на оборудване Selection, 34 450 лева за нивото Edition и 36 670 лева за Style.

Технически характеристики

Skoda Scala 1.0 TSI LPG

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

5-степенна механична скоростна кутия

95 к.с. максимална мощност при 5000-5500 об/мин

175 Нм максимален въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

188 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на пропан-бутан

103 г/км емисии на СО2

32 460 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.