0

Н а специална церемония в Тел Авив чешката марка Skoda представи новия си модел Scala. Хечбекът трябва да замени Rapid Spaceback в гамата на чешката марка. Името Scala идва от латинската дума за „стълбище”. За мнозина името на колата ще изглежда странно, но самите чехи обясняват всичко много просто – новият модел ще бъде важна стъпка нагоре за завоюване на европейския пазар, където колата ще трябва да се бори с лидерите в С-сегмента Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra.

На специална церемония в Тел Авив чешката марка Skoda представи новия си модел Scala. Хечбекът трябва да замени Rapid Spaceback в гамата на чешката марка. Името Scala идва от латинската дума за „стълбище”. За мнозина името на колата ще изглежда странно, но самите чехи обясняват всичко много просто – новият модел ще бъде важна стъпка нагоре за завоюване на европейския пазар, където колата ще трябва да се бори с лидерите в С-сегмента Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra.

Над екстериора на новия хечбек е работил Оливер Стефани, заменил в Skoda отишлия в BMW Йозеф Кабан. Дизайнът на модела има много общи черти с концепцията Vision RS, която беше представена неотдавна на автосалона в Париж. Важен детайл, който ще бъде пренесен в следващите модели на чешката марка, е големият надпис с името Skoda в задната част на Scala вместо обичайното лого. В основата на хечбека е модулната платформа MQB-A0, на която е базиран новият Volkswagen Polo.

Общата дължина на колата е 4362 мм, широчината е 1793 мм, височината е 1471 мм, а междуосието е 2649 мм. За сравнение Volkswagen Golf е с дължина 4258 мм, широчина 1790 мм и височина 1492 мм, а междуосието е 2620 мм. Обемът на багажника е 467 литра, а при сгънати задни седалки капацитетът се увеличава до 1410 литра, което е най-голямата стойност в класа. Пространството в областта на коленете е 73 мм или точно колкото е в Octavia.

Интериорът на Scala се различава от този, който сме виждали при другите модели на Skoda. В салона прави впечатление изправеният сензорен екран на мултимедийната система, който стандартно ще бъде 6,5-инчов, а срещу доплащане ще се предлага и с диагонал 8,0 или 9,2 инча. Бутоните за управление на климата и на централния тунел са класически, а воланът с плоско дъно придава спортен характер на Scala. Като опция ще се предлага цифрово табло с 10,25-инчов виртуален кокпит, който ще бъде най-големият сред автомобилите от С-сегмента. Списъкът с опции е много голям.

Сред най-интересните са отопляем волан, напълно LED фарове, адаптивен круиз контрол, странични въздушни възглавници на втория ред, система за автоматично спиране и технология за автономно паркиране. На борда има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за пътниците отпред и отзад. В гнездото отдясно на ръчната спирачка може удобно да се постави смартфон, а в поставката за чаши пред централния подлакътник има компактен контейнер за отпадъци. Салонът на Skoda Scala e почти толкова просторен, колкото този на Octavia, а мястото над главите на пътниците дори е по-голямо. Има и стъргалка за лед на гърба на капака на резервоара за гориво.

Новата Skoda Scala ще се предлага в пет модификации на задвижване. Базовият модел е с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 95 к.с. и въртящ момент 175 Нм, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Следва също 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI, но с мощност 115 к.с. и 200 Нм, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Най-мощният бензинов агрегат е 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм със система за изключване на част от цилиндрите.

В двигателната гама има и един 1,6-литров 4-цилиндров дизелов двигател със 115 к.с. и 250 Нм, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. За всички двигатели без базовия като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с два съединителя. Най-интересна ще бъде версията с двигател 1.0 G-TEC, работещ на природен газ (метан) с мощност 90 к.с. и 145 Нм, комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Всички мотори са оборудвани със система за старт/стоп и система за рекуперация на спирачната енергия, и отговорят на новите екологични норми Euro 6d-TEMP.

Производството на Skoda Scala ще бъде в основния завод на компанията в Млада Болеслав, Чехия, като подготовката за производството е почти завършена. Продажбите на новия хечбек в Европа ще започнат през първата половина на 2019 г.