Skoda Scala се изкачи в по-висок сегмент
8
.

Компактният хечбек заменя Rapid Spaceback в гамата на марката

Skoda Scala се изкачи в по-висок сегмент

Новият модел от Чехия ще се бори с Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra

На специална церемония в Тел Авив чешката марка Skoda представи новия си модел Scala. Хечбекът трябва да замени Rapid Spaceback в гамата на чешката марка. Името Scala идва от латинската дума за „стълбище”. За мнозина името на колата ще изглежда странно, но самите чехи обясняват всичко много просто – новият модел ще бъде важна стъпка нагоре за завоюване на европейския пазар, където колата ще трябва да се бори с лидерите в С-сегмента Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra.

Над екстериора на новия хечбек е работил Оливер Стефани, заменил в Skoda отишлия в BMW Йозеф Кабан. Дизайнът на модела има много общи черти с концепцията Vision RS, която беше представена неотдавна на автосалона в Париж. Важен детайл, който ще бъде пренесен в следващите модели на чешката марка, е големият надпис с името Skoda в задната част на Scala вместо обичайното лого. В основата на хечбека е модулната платформа MQB-A0, на която е базиран новият Volkswagen Polo.

Общата дължина на колата е 4362 мм, широчината е 1793 мм, височината е 1471 мм, а междуосието е 2649 мм. За сравнение Volkswagen Golf е с дължина 4258 мм, широчина 1790 мм и височина 1492 мм, а междуосието е 2620 мм. Обемът на багажника е 467 литра, а при сгънати задни седалки капацитетът се увеличава до 1410 литра, което е най-голямата стойност в класа. Пространството в областта на коленете е 73 мм или точно колкото е в Octavia.

Интериорът на Scala се различава от този, който сме виждали при другите модели на Skoda. В салона прави впечатление изправеният сензорен екран на мултимедийната система, който стандартно ще бъде 6,5-инчов, а срещу доплащане ще се предлага и с диагонал 8,0 или 9,2 инча. Бутоните за управление на климата и на централния тунел са класически, а воланът с плоско дъно придава спортен характер на Scala. Като опция ще се предлага цифрово табло с 10,25-инчов виртуален кокпит, който ще бъде най-големият сред автомобилите от С-сегмента. Списъкът с опции е много голям.

Сред най-интересните са отопляем волан, напълно LED фарове, адаптивен круиз контрол, странични въздушни възглавници на втория ред, система за автоматично спиране и технология за автономно паркиране. На борда има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за пътниците отпред и отзад. В гнездото отдясно на ръчната спирачка може удобно да се постави смартфон, а в поставката за чаши пред централния подлакътник има компактен контейнер за отпадъци. Салонът на Skoda Scala e почти толкова просторен, колкото този на Octavia, а мястото над главите на пътниците дори е по-голямо. Има и стъргалка за лед на гърба на капака на резервоара за гориво.

Новата Skoda Scala ще се предлага в пет модификации на задвижване. Базовият модел е с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 95 к.с. и въртящ момент 175 Нм, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Следва също 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI, но с мощност 115 к.с. и 200 Нм, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Най-мощният бензинов агрегат е 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм със система за изключване на част от цилиндрите.

В двигателната гама има и един 1,6-литров 4-цилиндров дизелов двигател със 115 к.с. и 250 Нм, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. За всички двигатели без базовия като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с два съединителя. Най-интересна ще бъде версията с двигател 1.0 G-TEC, работещ на природен газ (метан) с мощност 90 к.с. и 145 Нм, комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Всички мотори са оборудвани със система за старт/стоп и система за рекуперация на спирачната енергия, и отговорят на новите екологични норми Euro 6d-TEMP.

Производството на Skoda Scala ще бъде в основния завод на компанията в Млада Болеслав, Чехия, като подготовката за производството е почти завършена. Продажбите на новия хечбек в Европа ще започнат през първата половина на 2019 г.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.