Компактният хечбек Skoda Scala дебютира на европейските пазари с богат избор от бензинови и дизелови двигатели. Сега чешката марката обяви, че през есента ще пусне на пазара най-икономичната версия на модела. Тя носи обозначението G-TEC и се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател с мощност от 90 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Двигателят е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Освен на бензин, новият двигател работи и със сгъстен природен газ, популярен като метан.

За целта в задната част на колата под багажника и пред задната ос има три стоманени бутилки за сгъстен природен газ с общ капацитет 13,8 кг. Според информацията от компанията, това количество е достатъчно хечбекът Skoda Scala G-TEC да измине до 410 км само на сгъстен природен газ. Прости сметки показват, че за изминаването на разстояние от 100 км са необходими едва 3,36 кг метан, които към момента у нас струват по-малко от 5 лева. С подобен разход на гориво, новата Skoda Scala е смайващо икономична и много изгодна като автомобил за бизнеса.

Освен бутилките с метан, колата разполага и с 9-литров резервоар за бензин, който осигурява допълнителен пробег от 220 км. Така общият автономен пробег достига 630 км. Преминаването от метан към бензин става автоматично. На метан колата отделя с 25% по-малко емисии на СО2 в сравнение със задвижване на бензин. Заради резервоарите за метан, капацитетът на багажника е намален от 467 литра в стандартния модел до 339 литра. В същото време обаче компанията Skoda уверява, че това е най-големия багажник в сегмента на автомобилите на сгъстен природен газ.

Новата Skoda Scala G-TEC ще се предлага в три нива на оборудване - Active, Ambition и Style с дискови спирачки отпред и отзад. В стандартното оборудване влизат частични LED предни и задни светлини, а изцяло светодиодните светлини се предлагат срещу допълнително заплащане. Още в базовото ниво на оборудване, Skoda Scala на метан се предлага с асистент за предупреждение при напускане на лентата и система за аварийно спиране при опасност от евентуален челен сблъсък.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.