Компактният хечбек Skoda Scala дебютира на европейските пазари с богат избор от бензинови и дизелови двигатели. Сега чешката марката обяви, че през есента ще пусне на пазара най-икономичната версия на модела. Тя носи обозначението G-TEC и се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател с мощност от 90 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Двигателят е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Освен на бензин, новият двигател работи и със сгъстен природен газ, популярен като метан.

За целта в задната част на колата под багажника и пред задната ос има три стоманени бутилки за сгъстен природен газ с общ капацитет 13,8 кг. Според информацията от компанията, това количество е достатъчно хечбекът Skoda Scala G-TEC да измине до 410 км само на сгъстен природен газ. Прости сметки показват, че за изминаването на разстояние от 100 км са необходими едва 3,36 кг метан, които към момента у нас струват по-малко от 5 лева. С подобен разход на гориво, новата Skoda Scala е смайващо икономична и много изгодна като автомобил за бизнеса.

Освен бутилките с метан, колата разполага и с 9-литров резервоар за бензин, който осигурява допълнителен пробег от 220 км. Така общият автономен пробег достига 630 км. Преминаването от метан към бензин става автоматично. На метан колата отделя с 25% по-малко емисии на СО2 в сравнение със задвижване на бензин. Заради резервоарите за метан, капацитетът на багажника е намален от 467 литра в стандартния модел до 339 литра. В същото време обаче компанията Skoda уверява, че това е най-големия багажник в сегмента на автомобилите на сгъстен природен газ.

Новата Skoda Scala G-TEC ще се предлага в три нива на оборудване - Active, Ambition и Style с дискови спирачки отпред и отзад. В стандартното оборудване влизат частични LED предни и задни светлини, а изцяло светодиодните светлини се предлагат срещу допълнително заплащане. Още в базовото ниво на оборудване, Skoda Scala на метан се предлага с асистент за предупреждение при напускане на лентата и система за аварийно спиране при опасност от евентуален челен сблъсък.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.